Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Proiectele pe fonduri nerambursabile

07 Apr 2011
Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un birou de proiect, a fi bine organizat si a avea o structura administrativa judicioasa reprezinta un factor important pentru succesul proiectului. Multi manageri de proiect care nu primesc sprijin auxiliar se arata nemultumiti de povara sarcinilor administrative ce le revin si se vaita ca ei nu sunt simpli administratori de fonduri europene! Adevarat, un manager de proiect nu este un intendent si ar fi o lipsa totala de chibzuinta sa-i utilizezi aptitudinile si experienta de management de proiect pentru treburi administrative. Dar si managerii de proiect trebuie sa fie pregatiti sa faca un pic de administratie si s-o faca intr-un mod bine organizat. Genurile de sarcini administrative care trebuie sa poata fi indeplinite repede si bine sunt urmatoarele:
- Controlul documentelor si gestiunea documentelor: Ce informatii sunt necesare, in ce format si cat de des se actualizeaza; Cine detine documentul si cine raspunde de controlul modificarilor care i se aduc; Unde se afla documentul etc.
- Raportari periodice: date de inaintare si formate de redactare.
- Sedinte: calendar, organizare, aranjamente necesare.
- Managementul agendei de activitate pentru membrii echipei de proiect.
- Desfasurarea proceselor standard de activitate operationala: documentatii de aprovizionare si achizitii etc.
- Altele probleme europene, in functie de natura proiectului. Sarcini administrative reprezentative cu care ma intalnesc eu mereu ar fi: aprovizionarea cu rechizite de birou, accesul in cladiri si legitimatiile de intrare, obtinerea spatiilor de birou si a accesului la calculatoare, deplasari in interes de serviciu, colationarea si analizarea fiselor de pontaj.
Chiar daca partea administrativa nu-i incanta prea mult pe managerii de proiect, ea trebuie sa fie vazuta ca necesara; este lubrifiantul care face sa mearga unsa masinaria unui proiect! Munca la un proiect prost administrat este anevoioasa si ineficienta. Daca volumul sarcinilor administrative este mare, cautati sprijin sau infiintati un birou de proiect. Cunoscand bine cerintele administrative si, prin urmare, necesarul de resurse si de proceduri ale proiectului dumneavoastra in aceasta directie, va veti usura mult sarcina materializarii lui.
Managementul sedintelor este o deprindere de care avem aproape toti nevoie, desi puteti la fel de bine sa sustineti ca este o aptitudine de management general si nu una administrativa.
De asemenea, s-ar putea sa trebuiasca sa-i indrumati si pe membrii echipei de proiect pe fonduri nerambursabile in dobandirea unor aptitudini de managementul sedintelor. Sedintele pot fi un mod productiv si eficient de comunicare, ba chiar si de realizare a livrabilelor proiectului, dar daca sunt prost gestionate si organizate pot sa manance ingrozitor de mult timp, fara vreun castig palpabil. Proiectele pot capata o cultura a sedintelor nesfarsite, care rareori va fi productiva. Cateva reguli europene simple de la care eu incerc sa nu ma abat sunt urmatoarele:
Incepeti prin a analiza de ce organizati aceasta sedinta. Vreti sa comunicati ceva, vreti sa demarati niste actiuni convenite, vreti sa realizati ceva concret care face parte din livrabilele proiectului? Sedintele pot fi productive, dar se risipeste o groaza de timp cu ele, deci, inainte sa convocati o sedinta, verificati cu dumneavoastra insiva daca este necesara.

Alete insemnari din blog

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de diferentiere

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Gestionarea compromisului timp-cost-calitate-functionalitate este enorm de importanta. Daca anterior am vorbit despre cat este de important sa va fie clara pozitia clientului in privinta acestor dimensiuni definitorii ale executiei proiectului (timpul, costul, calitatea si obiectul functional,

Daca aveti multiple competente, pe langa managementul de proiect, alegeti ce "palarie" se cuvine sa purtati in fiecare situatie data. Este adevarat ca multi specialisti dintr-un domeniu oarecare pot si sa gestioneze proiecte, dar cand lucrati la ceva de mare anvergura sau foarte complex, trebuie sa

Recomandari