Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Fonduri neatrase si probleme structurale

18 Mar 2011
Evaluati aceste riscuri, ca sa vedeti daca vreunul dintre ele are ca efect o probabilitate semnificativa de a se petrece un lucru cu impact semnificativ asupra proiectului. Daca da, atunci trebuie sa faceti ceva in privinta riscului respectiv. Puteti consuma o groaza de timp, imaginand o scala de evaluare a riscurilor, iar apoi sa cuantificati fiecare risc pe baza ei. Aproape in orice situatie, eu gasesc ca o scala cu doar trei grade de intensitate, scazut, mediu si ridicat, pentru probabilitate si impact este arhisuficienta, cu exceptia programelor de cea mai mare amploare.
Planificati ce puteti face in privinta riscului. In esenta, acest lucru poate fi impartit in patru categorii.
Sa va informati atent si tot timpul: adica sa nu faceti nimic altceva decat sa monitorizati situatia si sa nu intreprindeti ceva concret decat daca riscul creste sau daca impactul probabil se agraveaza. Aceasta varianta de actiune este valabila doar daca riscul si fondurile neatrase nu au deja un efect negativ asupra activitatii dumneavoastra si, tinand cont de problemele structurale, daca este realmente tinut sub observatie (adica nu doar l-ati scris pe hartie si pe urma ati uitat de el!).
Sa luati masuri de atenuare a riscului: ceea ce, in esenta, inseamna sa faceti lucruri care vor reduce probabilitatea de concretizare a riscului. Un exemplu ar fi, in situatia in care exista riscul ca proiectul dtimneavoastra sa-si epuizeze fondurile, dumneavoastra sa cereti aprobarea unui buget de rezerva. Riscul ca dumneavoastra sa ramaneti fara bani a fost eliminat.
Sa luati masuri de atenuare a impactului: ceea ce, in esenta, inseamna sa faceti lucruri care vor reduce impactul, in caz ca riscul se concretizeaza. Un exemplu in acest sens, in aceeasi situatie de mai sus, a riscului ca fondurile sa se epuizeze, ar putea fi sa cautati modalitati prin care proiectul poate fi executat mai ieftin sau chiar pe gratis, folosindu-se resurse interne, in caz ca vi se termina bugetul. In aceasta situatie, riscul s-a produs (ati ramas fara bani), dar impactul asupra proiectului a fost diminuat.
Sa introduceti un plan pentru situatii neprevazute: adica sa faceti acum ceva, presupunand ca riscul se va concretiza. Chestiunea este discutata mai jos. Nu puteti avea un plan de masuri pentru absolut toate riscurile, dar daca impactul unui risc asupra fondurilor neatrase ale proiectului este destul de grav, iar proiectul suficient de important, ar trebui sa luati in considerare problemele structurale si intocmirea unor planuri de rezerva. Aici se impune facut un compromis resurse-risc, caci si cel mai simplu plan va consuma unele resurse suplimentare. Problema este analizata mai detaliat in articolul urmator.
Planificarea masurilor pentru situatii neprevazute si factorii de activare a masurilor este foarte importanta. Planificarea pentru situatii neprevazute este un subiect complex si planurile bune necesita nu doar o structura logic organizata, ci si capacitate intuitiva si creativitate. Un plan de masuri pentru situatii neprevazute poate contine orice fel de actiuni pe care le puteti implementa in vederea eliminarii impactului negativ al unui risc, atunci cand se produce. Multi manageri de proiect au dificultati serioase in materie de planificare judicioasa a unor astfel de masuri.

Alete insemnari din blog

Bun, deci in contextul a ceea ce nu face parte din obiectul de activitate al unui manager de proiect, nu am in vedere sensul de control al schimbarilor aduse cerintelor sau obiectului unui proiect, nici nu ma doare foarte tare capul de managementul schimbarii operationale, ce ma preocupa este

Daca aveti multiple competente, pe langa managementul de proiect, alegeti ce "palarie" se cuvine sa purtati in fiecare situatie data. Este adevarat ca multi specialisti dintr-un domeniu oarecare pot si sa gestioneze proiecte, dar cand lucrati la ceva de mare anvergura sau foarte complex, trebuie sa

Formata inca din perioada primelor incercari de organizare internationala a activitatii financiar-monetara (1930), B.R.I. si-a adaptat activitatea initiala pentru a realiza in prezent atributii specifice reglarii activitatii de pe piata financiara si monetara.Principalele activitati care se

Utilizarea biroului de proiect este de asemenea foarte impoeranta.Toti managerii de proiect sunt constienti de necesitatea existentei unei asemenea structuri, desi pentru multi dintre ei experientele avute in aceasta privinta vor fi ingrozitor de diferite. Cand aveti nevoie de o asemenea unitate

- Explicati in ce termene de timp trebuie sa va incadrati cu realizarea sarcinii respective. Persoanele importante nu sunt decat rareori devotate modelului de cerere de finantare completata, au o groaza de alte treburi insemnate de facut si in mod regulat nu ajung sa faca toate lucrurile pe care

Recomandari