Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Managementul proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile

24 Feb 2011
Bun, deci in contextul a ceea ce nu face parte din obiectul de activitate al unui manager de proiect, nu am in vedere sensul de control al schimbarilor aduse cerintelor sau obiectului unui proiect, nici nu ma doare foarte tare capul de managementul schimbarii operationale, ce ma preocupa este managementul efectiv al schimbarii la nivelul personalului si al unitatilor organizatorice. Este regretabil ca acest termen are trei sensuri chiar atat de distincte in managementul proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile, in ochii a trei grupuri diferite de oameni, deoarece se pot produce multe confuzii. Capacitatea de a gestiona impactul schimbarii asupra oamenilor este o aptitudine profesionala foarte pretioasa si total diferita de controlul schimbarilor aduse in cadrul unui proiect. La fel ca scrierea codului de programe informatice sau trasarea unei planse de arhitectura, constituie un domeniu de competenta foarte specializat, in care multi manageri de proiect sunt, de fapt, cam diletanti. Multe proiecte chiar au nevoie de manageri specialisti in implementarea schimbarii si multi asemenea manageri cu experienta au, de obicei, cel putin un minim bagaj de cunostinte in privinta managementului de proiect, daca nu sunt chiar experti in domeniu. Multi manageri de proiect nu se pricep insa mai deloc la acest tip de management al schimbarii sau ceea ce stiu e doar teorie fara suport practic si, daca incearca sa se descurce doar cu ce stiu cand de fapt ar fi nevoie de un specialist, pericliteaza adesea succesul proiectului.
Marea greutate in acest caz e data de faptul ca exista realmente unele lucruri comune intre managementul de proiect si managementul schimbarii, care nu pot fi categorisite ca discipline complet distincte. Toate proiectele au ca rezultat o schimbare care afecteaza pe cineva, deci persoanele in cauza devin automat candidate pentru un proces de management al schimbarii. Majoritatea schimbarilor se implementeaza prin intermediul unui proiect. Totusi, instrumentarul de lucru specific managementului schimbarii difera destul de mult de cel folosit in managementul de proiect.
Integrarea si testarea sistemelor este de asemenea foarte importanta. Un proiect are adeseori numeroase rezultate concrete si absoarbe fonduri europene nerambursabile, fiecare produs de o alta persoana sau de un alt grup de persoane. Una dintre responsabilitatile managerului de proiect este sa se asigure ca toate aceste rezultate sunt livrate. Prin urmare, tot in sarcina lui cade si sa se asigure de buna functionare a ansamblului acestor rezultate? Gresit! Datoria lui este sa se asigure ca se efectueaza activitatile de integrare si testare a livrabilelor proiectului, cu rezultate acceptate explicit de clientul beneficiar. Si iar am ajuns la diferenta dintre gestionarea unei sarcini si executarea ei! Desi multe organizatii o cunosc foarte bine, e uluitor cat de prost sunt intelese conceptele integrarii si testarii, in general, de managerii superiori si, ca urmare, managerii in cauza incearca adeseori sa le elimine exact pe acestea, atunci cand un proiect se lungeste sau costa prea mult.
In esenta, integrarea sistemelor se refera la activitatea specializata de proiectare si implementare a unei solutii dintr-o perspectiva a intregului unitar, mai degraba decat din cea a componentelor individuale. De regula, pentru orice solutie tehnologica exista ingineri specializati care proiecteaza si implementeaza fiecare componenta. De asemenea, trebuie sa existe si cineva care sa se uite la toate componentele si sa se asigure ca acestea functioneaza.

Alete insemnari din blog

Evaluati aceste riscuri, ca sa vedeti daca vreunul dintre ele are ca efect o probabilitate semnificativa de a se petrece un lucru cu impact semnificativ asupra proiectului. Daca da, atunci trebuie sa faceti ceva in privinta riscului respectiv. Puteti consuma o groaza de timp, imaginand o scala de

Inchiderea proiectului: finalizarea in totalitate a eventualelor activitati ramase neterminate, efectuarea unui bilant al rezultatelor, ca sa se traga invataminte pentru proiectul urmator, si eliberarea resurselor.Pentru fiecare proiect pe fonduri structurale, durata si complexitatea acestor etape

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Formata inca din perioada primelor incercari de organizare internationala a activitatii financiar-monetara (1930), B.R.I. si-a adaptat activitatea initiala pentru a realiza in prezent atributii specifice reglarii activitatii de pe piata financiara si monetara.Principalele activitati care se

De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de diferentiere

Recomandari