Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Sustenabilitatea proiectului pe fonduri europene

28 Feb 2011
De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de diferentiere dintre managerul de nivel mediu si managerul de proiect excelent. Atunci cand am debutat eu in managementul de proiect, un manager de proiect cu pregatire formala era o raritate, astazi, a inceput sa fie tot mai mult regula si nu exceptia. Dar chiar si cu toata instruirea si acreditarea, exista cateva aptitudini esentiale care, desi regulat documentate si in domeniul carora personalul de proiect poseda pregatire de profil, se intampla, nu stiu de ce, sa fie lasate la urma sau pur si simplu uitate, cu efecte negative asupra sustenabilitatii proiectului pe fonduri europene. Si cred ca toti cunoastem manageri de proiect care au urmat cursuri cat cuprinde si-ti pot arata un morman de diplome, dar, cu toata sinceritatea, nu sunt buni de nimic. Si altii care, desi au prins meseria din zbor, se descurca perfect!
Acest articol face o scurta trecere in revista a tehnicilor din instrumentarul managerilor de proiect. Am exclus lucrurile care nu sunt relevante sau care pur si simplu nu constituie factori de diferentiere pentru succesul unui manager de proiect.
Utilizarea softurilor uzuale de management de proiect pe fonduri europene, cum ar fi de pilda Microsoft Project. Instrumentele automatizate sunt foarte utile si va pot spori semnificativ productivitatea. Nu le abordez aici fiindca tehnica de utilizare depinde practic de instrumentul anume pe care l-ati ales. Mai important, succesul dumneavoastra depinde efectiv nu de instrument in sine, ci de priceperea in a gestiona proiectele pe care le implementati cu ajutorul lui.
In plus, am exclus si lucrurile care sunt tratate la un nivel amanuntit in alte locuri. Acestea reprezinta componente esentiale de instrumentar si sunt dupa cum urmeaza:
Planificarea sarcinilor si a resurselor, inclusiv cum se alcatuieste un plan, pornind de la structurile de defalcare pe activitati.
Procedurile de control al schimbarilor aduse proiectului, captarea, evaluarea, alegerea si implementarea schimbarilor in conditii de risc controlat.
Luarea deciziilor.
Redactarea intr-un format standard a rapoartelor saptamanale si lunare.
Alocarea resurselor si managementul lor, cu ajutorul unor instrumente cum ar fi fisele de pontaj si sistemele de inregistrare a orelor lucrate.
Bun, si-atunci ce mai ramane? Exista o serie de alte lucruri care nu trebuie sa lipseasca din instrumentarul standard al managerului de proiect, dar care par sa fie folosite sporadic in fine, de o maniera careia ii lipseste consecventa si afecteaza sustenabilitatea proiectului. Nu pretind ca aceste lucruri ar fi noi sau inedite, desi toate definitiile mele de aici contin propria-mi perspectiva personala asupra a ceea ce are utilitaA￯te practica. Dupa parerea mea, care are la baza observatii asupra realitatii imediate, multi manageri de proiect ajung nu stiu de ce sa cada intr-un din urmatoarele trei capcane:
Utilizeaza doar cateva aptitudini, probabil cele cu care s-au obisnuit sau care le plac in cea mai mare masura. Dar pe altele le omit aproape tot timpul. Adevarat, multe dintre aptitudinile despre care vorbesc eu aici nu sunt hotaratoare pentru proiectele de mici dimensiuni, dar in cazul programelor mari sau complexe pot sa devina de o importanta capitala.

Alete insemnari din blog

Vremurile in care oamenii deveneau manageri de proiect pur si simplu fiindca nu aveau nimic altceva de facut se apropie de sfarsit. Provocarea pentru dumneavoastra, ca manager de proiect profesionist, consta asadar in a trage invatamintele de rigoare si a continua sa va perfectionati.Observati ce

Creditele cu dobanda variabila sunt acordate prin mecanismul creditului revolving. In cazul acestui proceduri, acordul de credit este ferm din partea bancii creditoare, ea asigurand "realimentarea contului de credit" la perioade care variaza intre o luna si 12 luni, de fiecare data fixandu-se si

Formata inca din perioada primelor incercari de organizare internationala a activitatii financiar-monetara (1930), B.R.I. si-a adaptat activitatea initiala pentru a realiza in prezent atributii specifice reglarii activitatii de pe piata financiara si monetara.Principalele activitati care se

Criteriile urmarite, de regula, de investitorii straini, conform unui studiu al Universitatii Harvard din S.U.A., sunt reprezentate de:1. Restrictiile privind repatrierea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind dat tarii care nu pune nici o restrictie);2.

Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un birou de

Recomandari