Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Acreditivul in managementul fondurilor europene

11 Mai 2010
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} Ca modalitate de plata internationala, Acreditivul documentar prezinta garantii de plata maxime pentru vanzator. De aceea, acreditivul documentar este cea mai utilizata modalitate in comertul exterior actual. Pentru activitatea financiar-monetara internationala cunoasterea modalitatilor de plata presupune urmarirea, cu precadere, a implicatiilor monetare, a riscurilor economice si valutare pe care le presupun operatiile derulate si a responsabilitatilor bancii in derularea documentelor si a semnelor banesti. Din acest punct de vedere, Acreditivul documentar reprezinta cadrul organizatoric prin care banca isi asuma un angajament de a plati o suma de bani exportatorului (contra unor documente conforme regulilor internationale si din care sa rezulte expedierea bunurilor contractate anterior), suma pusa la dispozitie de importator (din propriile disponibilitati sau pe baza unui credit in valuta), pe baza unui ordin de deschidere a contului de acreditiv dat de acesta din urma. Imediat ce a fost primita instiintarea privind deschiderea contului de acreditiv si conditiile de acces la acest cont, exportatorul procedeaza la expedierea efectiva a marfurilor ce fac obiectul contractului de comert exterior, intr-un mod similar procedeelor in vigoare in implementarea de fonduri europene nerambursabile. Documentele care atesta expeditia (factura, conosament, certificat de origine, certificat de calitate, polita de asigurare, lista de greutati, lista de colisaj etc.) sunt prezentate bancii depozitare a acreditivului. Dupa verificarea lor, banca respectiva le expediaza bancii emitente a acreditivului (banca importatorului), pentru a permite cumparatorului sa intre in posesia bunurilor si procedeaza la plata exportului din sumele cuprinse in contul de acreditiv. Marfurile aflate in circuit international vor ajunge la cumparator in momentul t4. Pe baza documentelor pe care le detine, importatorul va intra in posesia bunurilor care au facut obiectul contractului de comert exterior. Este etapa de evaluare a riscurilor pe care modalitatea de plata respectiva le determina pentru participantii la schimbul economic international. Aceste riscuri sunt de natura economica si valutara. Riscul economic: - pentru exportator, de neplata (din t2 pana in t3); - pentru importator, risc de neprimirea marfurilor comandate, lipsuri, diferente de pret etc. (din to pana in t4). Risc valutar: - pentru exportator, risc prin scaderea cursului la moneda de plata (din to pana in t3); - pentru importator, riscul de crestere a cursului la moneda de plata (din to pana in t1, daca deschide acreditivul din disponibilitati proprii sau cumparate de pe piata valutara, sau pana la data rambursarii creditului in valuta, daca la deschiderea acreditivului a folosit un credit bancar). Pentru economistul care lucreaza in unitatile economice si bancare angajate in relatiile internationale de plati, utilizarea acreditivului documentar presupune o disciplina ferma pe tot parcursul celor patru etape. El trebuie sa verifice cu atentie contractele de export /import, documentele care atesta expeditia, conditiile de acces si termenul de valabilitate al acreditivului, operativitatea si corectitudinea viramentelor monetare internationale, calcularea corecta a comisioanelor si dobanzilor si sa actioneze operativ pentru remedierea greselilor si recuperarea eventualelor daune pentru partea ce o reprezinta. Pentru a diminua riscurile economice si cele valutare, economistul in cauza va trebui sa aleaga forma de acreditiv cea mai avantajoasa pentru persoana juridica ce o reprezinta. Totodata, el va trebui sa combine aceste procedee cu operatiunile curente si la termen practicate pe piata valutara.

Alete insemnari din blog

De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de diferentiere

- Explicati in ce termene de timp trebuie sa va incadrati cu realizarea sarcinii respective. Persoanele importante nu sunt decat rareori devotate modelului de cerere de finantare completata, au o groaza de alte treburi insemnate de facut si in mod regulat nu ajung sa faca toate lucrurile pe care

Organizatiile puternice au doua mari puncte forte: in primul rand, ele genereaza o multime de idei, iar in al doilea, le suprima fara mila pe cele care nu vor da rezultate si se concentreaza numai pe cele cateva idei bune.In unele organizatii sau in cadrul anumitor procese de management de proiect

Utilizarea biroului de proiect este de asemenea foarte impoeranta.Toti managerii de proiect sunt constienti de necesitatea existentei unei asemenea structuri, desi pentru multi dintre ei experientele avute in aceasta privinta vor fi ingrozitor de diferite. Cand aveti nevoie de o asemenea unitate

Vremurile in care oamenii deveneau manageri de proiect pur si simplu fiindca nu aveau nimic altceva de facut se apropie de sfarsit. Provocarea pentru dumneavoastra, ca manager de proiect profesionist, consta asadar in a trage invatamintele de rigoare si a continua sa va perfectionati.Observati ce

Recomandari