Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Fonduri europene pentru dezvoltare

22 Iul 2010
Reglarea constienta este reprezentata de emisiunea de semne banesti in context international. La aceasta emisiune participa atat aparatul pietei monetare, cat si Fondul Monetar International. Prin emisiunea de D.S.T., F.M.I. aduce o contributie de lichiditate internationala importanta. In aceeasi directie actioneaza si Mecanismul Drepturilor Obisnuite (curente) de Tragere.

Sistemul financiar si monetar international contribuie la reglarea existentului de mijloace de plata si prin informatizarea si globalizarea sistemelor de plati (vezi S.W.I.F.T., Reuters). Prin intermediul acestor sisteme se realizeaza cresterea vitezei de circulatie a semnelor banesti, fiind necesare mai putine semne pentru a vehicula valoarea pe plan international. Mecanismele de reglare a acestor fonduri sunt situate, cu precadere la nivelul pietelor financiara si de credit. Ele au in vedere diversele mecanisme de atragere de depozite si fonduri financiare suplimentare de pe pietele interne pentru a fi repartizate pe plan international (Investitii directe, plasamente de titluri, ajutoare internationale etc.).

Pietele respective au "inventat" piata eurovalutelor si piata euroemisiunii pentru a muta in context international creditarea pe termen scurt si pe termen lung afectate, la un moment dat, de restrictii din partea autoritatilor monetare si financiare nationale.

Institutiile financiare si monetare internationale se implica direct (prin statutul lor de infiintare) in reglarea existentului de fonduri financiare si de credit pe piata mondiala. Astfel, F.M.I. acorda credite prin mecanismele ordinare, compensatorii, de transformare structurala, de finantare suplimentara, iar Banca Mondiala se angajeaza in creditarea de proiecte pentru dezvoltarea resurselor de energie, agricultura, transporturi, educatie, telecomunicatii, administratie etc. Cu toate ca ponderea finantarii de la aceste institutii nu este prea mare, angajarea lor in finantarea unei tari creeaza garantie pentru intrarea pe piata tarii respective de capitaluri private.

Un aspect special al reglarii produsului "fonduri financiare si de credit sau fonduri europene nerambursabile" este reprezentat de stabilirea conditiilor de acces si de utilizare a fondurilor. Criticile aduse conditionarilor economice, monetare, politice etc., care insotesc fondurile au determinat masuri de reglare prin despersonalizarea fondurilor provenite de la furnizori cu pretentii exagerate, pe de o parte, si prin impunerea unor conditionari negociabile pentru utilizatorilor de fonduri din partea institutiilor internationale sau a intermediarilor de pe piata financiara si de credit (Aranjamente stand-by, Acorduri etc.) Rolul tot mai accentuat al informatiei financiare si monetare in functionarea economiilor nationale si a ansamblului Economiei mondiale, a dat un puternic impuls "productiei" de informatii, precum si sistemelor de transmitere, prelucrare, stocare de date.

Sistemul financiar si monetar international este beneficiarul unor adevarate magistrale informationale. In tarile dezvoltate, realizarea de magistrale informationale nationale si internationale este un obiectiv intrat in faza de realizare efectiva.

In prezent se duc tratative cu autostrada informatica internationala, INTERNET. La aceasta retea sunt conectati peste 35 milioane de utilizatori din intreaga lume, numarul lor crescand cu aproape 10% pe luna. Folosirea Internet pentru transmiterea sumelor de bani in cadrul relatiilor de plati internationale va fi posibila o data cu cresterea securitatii retelei. Institutiile cuprinse in conexiunea inversa de reglare sunt mari producatoare de informati utile activitatii financiare, de credit si monetare, publicatiile lor avand un suport teoretic ridicat, credibilitate si maxima operativitate in difuzare. Tot aceste institutii asigura transformarea informatiilor de specialitate in cunostinte si comportament prin actiunile de scolarizare, perfectionare, documentare pentru un mare numar de functionari bancari, financiari, din administratia publica, precum si pentru cadre didactice din invatamantul superior economic.

Toate aceste masuri, procedee si instrumente de reglare specifice structurii institutionale a conexiunii inverse a Sistemului financiar si monetar international sunt puse in functiune pentru a corecta cantitativ si calitativ produsele financiare, de credit si monetare. Scopul final al reglarii este servirea Economiei mondiale pentru a-si realiza legaturile de autoalimentare si de reglare internationala si regionala. De asemenea, corectarea produselor respective are efecte favorabile asupra economiilor nationale (vezi capitolul 16), precum si asupra firmelor din economiile nationale respective.

Alete insemnari din blog

Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un birou de

Gestionarea compromisului timp-cost-calitate-functionalitate este enorm de importanta. Daca anterior am vorbit despre cat este de important sa va fie clara pozitia clientului in privinta acestor dimensiuni definitorii ale executiei proiectului (timpul, costul, calitatea si obiectul functional,

Organizatiile puternice au doua mari puncte forte: in primul rand, ele genereaza o multime de idei, iar in al doilea, le suprima fara mila pe cele care nu vor da rezultate si se concentreaza numai pe cele cateva idei bune.In unele organizatii sau in cadrul anumitor procese de management de proiect

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Inchiderea proiectului: finalizarea in totalitate a eventualelor activitati ramase neterminate, efectuarea unui bilant al rezultatelor, ca sa se traga invataminte pentru proiectul urmator, si eliberarea resurselor.Pentru fiecare proiect pe fonduri structurale, durata si complexitatea acestor etape

Recomandari