Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
detalii la www.fondurile-structurale.com
Comunicarea pe fonduri structurale
Ce gandesc si ce simt ei, in timp ce dumneavoastra va parcurgeti prezentarea. Se prea poate sa-si spuna "Ce chestie interesanta..." si "Asta chiar ca merita!" dar la fel de bine s-ar putea sa gandeasAca "Ce chestie plicticoasa..." si "Oare ce caut eu aici?" sau chiar sa fie iritati. incercati sa analizati ce anume din ce faceti creeaza senzatii negative si modificati-va in consecinta stilul si continutul prezentarii. Nu va cer sa evitati mesajele dure, dar daca informatia pe care o prezentati este optionala si cei ce va asculta se vede ca sunt plictisiti, nu va intindeti la vorba.
Cum e cel mai bine sa le spuneti aceste informatii? Nu exista aici alta regula de aur decat "croiti-le pe masura". Unor directori le place detaliul, altii prefera "imaginea de ansamblu". Unora le plac preAzentarile verbale, altora le place sa citeasca singuri un text. Partial, e o chestiune de inclinatie personala, dar are legatura si cu cat de bine cunosc directorii in cauza subiectul pe care il prezentati. Cel mai bine este sa nu incercati sa faceti descrieri in linii generale, daca interlocutorul este un expert in domeniu. Si pentru aceasta situatie trebuie sa va ajustati cu grija continutul prezentarii. E usor, atunci va cunoasteti bine auditoriul, dar vor exista multe situatii in care il vedeti pentru prima oara sau n-ati apucat sa va familiarizati cu el. Daca nu stiti aproape nimic despre interlocutorii dumneavoastra si nici nu puteti afla ce stil de expunere prefera, sfatul meu general este sa va planificati o prezentare formala, rezonabil de succinta, dar cu posibilitatea de a intra in detaliu, daca vi se cere. Puteti face foarte bine acest lucru, pregatind o prezentare de nivel general plus un set de anexe detaliate, in caz ca va fi nevoie si de amanunte.
E mai bine s-o faceti la nivel formal sau informai? E mai bine s-o faceti in grup sau prin dialog individual? Motivele care v-ar putea determina sa doriti sa vorbiti cu cineva intr-un context informai, mai degraba decat formal, se reduc la stilul personal, la continutul meAsajului si la gradul de risc asumat, in comunicarea catre un grup. De exemplu, datele discutabile si nedovedite pe fonduri structurale, care reprezinta o noutate, e cel mai bine sa fie prezentate de o maniera informala, in cadrul unui dialog individual.
Alete insemnari din blog
In continuare, haideti sa analizam pe scurt intr-un model de proiect pe fonduri europene nerambursabile: cine sunt acesti oameni, cat de important este fiecare dintre aceste trei grupuri pe care le-am identificat si ce trebuie sa ia in considerare managerul de proiect, in fiecare caz.Principalele
Mai departe in planul dumneavoastra de comunicare vor fi cateva prezenA?tari formale. Parerile sunt impartite, in ce priveste ideea daca prezentarea in fata altor oameni (probabil cu ajutorul omniprezentelor diapozitive MS PowerPoint) reprezinta realmente un mod eficace de folosire a timpului.
Cand vorbesc despre un asemenea sentiment al asumarii, nu vreau sa spun ca managerii de proiect sunt chemati sa realizeze lucruri imposibile, ci ca ei trebuie sa aiba o asemenea dispozitie afectiva de atasament si angajare fata de munca lor, incat sentimentul succesului sau al insuccesului personal
Departamentele tehnice au, de regula, un limbaj si un etos mult diferit de ale celor de marketing. Inginerii tind sa se concentreze riguros asupra detaliilor; pe marketeri ii aduci foarte greu, de obicei, la nivelul unor cerinte concrete si adeseori se exprima in termeni greu cuantificabili, care
Multe proiecte devin complexe in timp, fie din cauza anvergurii, fie, in unele cazuri, din cauza naturii contextului. O reala abilitate este capacitatea de a explica informatii si detalii complexe despre un proiect pe fonduri structurale, in termeni concisi si usor de inteles. Acest aspect este cu