Blog despre cariere!

impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional.

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata

15 Mai 2008
Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piataStim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca subiectii vor participa activ si vor raspunde corect la intrebarile adresate, cercetatorii adesea recurc la inducerea unor stari emotionale, transmise prin chestionar.Starile emotionale pot fi incluse intr-un chestionar prin prisma a cel putin 4 abordari, si anume:cercetatorul poate impune circumstantele in care aceste stari emotionale vor fi incluse in chestionar; starile emotionale pot sa apara indirect, fara ca cercetatorul sa fi controlat acest lucru, caz in care subiectii pot reactiona mult mai natural, venind de la sine raspunsul, nu ca in cazul in care aceasta stare ii este indusa fara vointa lui; subiectilor li se cere sa-si mentina emotiile, trasaturile sau tulburarile emotionale, acestea fiind considerate astfel variabile independete de catre cercetatori; subiectilor li se cere sa isi imagineze o stare emotionala, sau sa isi aminteasca o situatie in care au trait o anume stare emotionala. De ce sunt necesare aceste stari emotionale, de ce se folosesc de inducerea unor astfel de stari cercetatorii, si cum putem deduce faptul ca starile pe care le simtim in momentul anchetei ne sunt induse, sunt intrebari pe care nici nu credeam ca trebuie sa ni le punem.Unele chestionare informeaza subiectii despre faptul ca obiectul cercetarii implica si o serie de efecte asupra starii lor emotionale, aceastea fiind foarte putin probabile ca vor fi deduse. In alte chestionare vom vedea ca se incearca sa se deterioreze starile actuale ale subiectilor prin modalitati foarte subtile si greu de dedus, prin diferite mijloace impuse de cercetatori.De multe ori, insa necesita foarte multa atentie si precizie din partea subiectului chestionat, astfel de stari induse, pot fi descoperite, prin simpla prezenta a unor intrebari cadru, legate de anumite emotii, stari, care sunt puse atat inainte, cat si dupa procedura de chestionare. De multe ori insa, cercetatorii iau in calcul aceasta marja de eroare, rezolvand situatia prin manipularea subtila a subiectului. Manipularea la intamplare a subiectului, se face in acelasi mod in care se numesc aleatoriu si subiectii chestionati, tocmai pentru a genera dovezi clare in privinta starilor emotionale ale celor chestionati.Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui businessCu totii ne intrebam ce este cercetarea de piata si la ce ne foloseste ea in dezvoltarea afacerii noastre. Prin cercetarea de piata putem intelege acele tehnici de culegere si prelucrare a informatiilor pentru a afla tendintele existente

Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun. Dar de

C.V.-ul cartea noastra de vizita. Piata fortei de munca este ca un front de razboi, lupta dandu-se intre ofertantii de forta de munca, altfel spus, cei care isi cauta un loc de munca. Arma de lupta pe acest front este C.V.-ul – cartea de vizita a fiecarui candidat, pe baza caruia poti

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tuturor actiunilor

Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Motivele de a

Recomandari

Newsletter Ele.ro

scrisoare catre sufletul meu
  • person

    "nu regreta niciodata ceea ce ai indraznit sa faci ...regreta ce nu ai facut si ai vrut"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right