Blog despre cariere!

impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional.

Marketing viral vs Guerilla marketing

15 Mai 2008
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun. Dar de fapt ce este marketingul viral, si ce este marketingul de guerila?Marketingul viral este un proces de promovare printr-o “virusare”, cum o numesc unii, singura diferenta fiind aceea ca in loc de virus, primim un mesaj de marketing, prin care se urmareste promovarea unui produs/serviciu pe cale orala. Marketingul viral se foloseste de reteaua de internet, mesajul ajungan pe aceasta cale la zeci de mii de potentiali consumatori, si toate acestea cu costuri foarte reduse. Cei ce primesc asa numitul virus, dau mai departe si altora, creandu-se o intreaga retea de distributie a mesajului, care se raspandeste asemeni unei epidemii, prin diferite canale: e-mail, blog, hyperlinkuri trimise prin servere de mesaje instant cum ar fi AIM, ICQ, MSN, Yahoo!, sau Google IM, e-book etc.Marketingul viral se considera ca a fost inventat de catre Timothy Cook Draper, din California, care este fondatorul companiei Draper Fisher Jurvetson, acest nou sistem fiind promovat pentru prima data de catre Steve Jurvetson, din Arizona, manager general al Draper Fischer Jurvetson, acesta folosind expresia marketing viral pentru a descrie strategia de marketing a serviciului gratuit de posta electronica Hotmail. Acest serviciu a castigat teren in lumea virtuala, stand la baza succesului multor brand-uri cum ar fi Hotmail si Yahoo Mail, fiind adoptat pe urma de sute de brand-uri, printre care si Skype, Baidu, Overture, Parametric Technology, Digidesign si multe altele. Toate aceste firme au inteles ca e nevoie de un astfel de virus care sa infecteze cat mai multi utilizatori ai internetului, pentru a-si promova serviciile cu costuri reduse si eficienta maxima.Acum, ca am tot vorbit ce este marketingul viral, si ce rezultate poate sa aduca el, nu ne mai ramane decat sa vedem ce pasi trebuie sa urmam pentru a fi siguri ca realizam o campanie de marketing viral cu maxim efect. Atunci cand cream un virus care dorim sa fie raspandit cat mai multor utilizatori, trebuie sa avem in vedere urmatoarele aspecte:Mesajul sa fie clar si concis, sa fie usor inteles si sa atraga atentia; Mesajul trebuie sa fie de calitate, sa furnizeze informatii reale, continutul mesajului sa atraga si sa il convinga pe receptor sa il furnizeze si celorlati; Mesajul sa fie transmis intr-un format utilizat de majoritatea receptorilor, dimensiunea mesajului sa nu fie prea mare, pentru a nu putea fi primita, fie pe baza de e-mail, fie prin alte mijloace, cum ar fi filmulete prea mari etc; Daca toate aceste aspecte vor fi respectate, succesul unei astfel de campanii este asigurat, mesajul raspandindu-se foarte repede catre un numar foarte mare de utilizatori si cu costuri minime, raspandirea mesajului neavand limite geografice, acesta putandu-se transmite la nivel global in decurs de cateva ore chiar.Probabil multi se intreaba cum pot ei realiza un marketing viral, ceea ce nu stiu ei, este faptul ca ei realizeaza acest proces in viata de zi cu zi, prin simpla trimitere a mailurilor cu tot feluri de povestioare funny, bancuri, clipuri care le-a atras atentia, linkuri pe diverse pagini care le considera atragatoare etc. Da, acesta este marketingul viral, acea virusare de care vorbeam mai sus, cu totii ne virusam cunoscutii cu tot feluri de lucruri interesante sau mai putin interesante, deci, de ce nu am putea sa facem acest lucru atunci si cand promovam un serviciu sau un produs, tot ce trebuie sa facem este sa construim un virus destul de puternic, care sa fie raspandit tuturor.De ce guerilla marketing difera de marketingul viral?Si guerilla marketing este o actiune de promovare a unui produs/serviciu, cu costuri reduse, dar care difera de marketingul viral din mai multe aspecte:guerilla marketing nu are o arie de raspandire atat de mare ca cea a marketingului viral; marketingul de guerilla are efecte mai mult pe plan local, regional; campaniile de guerilla marketing sunt campanii creative, foarte bine puse la punct, care starnesc curiozitatea, ba chiar pot genera vâlva pe termen scurt; tacticile de guerilla marketing sunt in asa fel concepute, incat consumatorul nici nu isi da seama ca este vorba de o tactica de marketing, de promovare a unui produs/serviciu, cazand astfel in capcana marketerilor; guerilla marketing este astfel conceput, incat utilizatorul nici nu isi da seama ca el insusi a fost cooptat in acest proces, fiind cel care promoveaza, gratuit, produsele/serviciile campaniei de marketing; guerilla marketing nu iti da totul pe tava, dintr-o data, el este ca un serial, distribuit intr-o serie de episoade, care te fac sa iti doresti sa urmaresti episodul ce va urma, si sa il prezinti si cunoscutilor tai, pentru a intra si ei in aceasta comunitate, a luptatorilor nevazuti, dar care se fac auziti si intelesi. In fond, fie ca facem marketing viral, fie ca facem marketing de guerila, scopul marketerilor este sa promoveze produsul/serviciul, cu scopul de a se vinde. De curand, am primit pe mailul meu personal un banc foarte dragut, care avea ca titlu ” Manual de marketing”. Initial nu am inteles ce rol are acel banc cu titlul dat, dar dupa ce am citit acel banc, am inteles care era mesajul, si am decis sa vi-l impartasesc si voua, deoarece este un banc din care putem sa invatam multe.“Manual de marketing”Se intalnesc Itic si Strul. Itic, suparat, Strul, vesel, n-avea nici o treaba.S: - Frate, am scapat de toate problemele!I: - Da’ ce-ai facut, ma?S: - Mi-am luat un elefant, frate!I: - Hai ba, lasa vrajeala, ca nu-mi arde…S: - Nicio vrajeala, ma. Am scapat de toate problemele. Stii parcul meu de masini? Vine elefantul in fiecare zi, le spala, da cu coada, le lustruieste.Nevasta-mea… stii ca e obsedata cu gradina de flori. N-am treaba, le stropeste asta de cinci ori pe zi… jet mic, jet mare.Copiii… stii ce disperat eram cu ei. Am si uitat ca-i am acum. Ii ia elefantul cu trompa ii pune in spate, ii plimba prin cartier, joaca fotbal cu ei. Nu mai am niciun stres.I: - Da’ cat ai dat, ma, pe el?S: - 100.000 de euro, da’ face toti banii…I: - Auzi, ma… Nu mi-l vinzi mie?S: - Ce sa fac?!! Ba, nene, asta e parte din familie acum, nu e de vanzare.I: - Hai ma ca-ti dau 150.000, da mi-l mie, doar stii ce probleme am acasa!S: - Nu se poate, ma. E sufletul nostru, cum sa ne despartim de el?I: - Hai, ba, ca-ti dau 200.000, da-mi-l sa scap de belele.S: - Nu se poate, ba Itic, tu nu intelegi? Iti comand si tie unul, daca vrei, da’ ai de asteptat un an.I: - Bai, Strul, iti dau 300.000! Ajuta-ma sa-mi rezolv problemele, suntem ca fratii, am inceput impreuna sa facem afaceri…!S: - Bine, ma, hai. Da’ sa stii ca ti-am dat de la inima, era ca si copilul nostru.Dupa 6 luni se intalnesc astia iar. Strul vesel, Itic, terminat, cu parul alb, cearcane mari…I: - Bai, Strul, ce mi-ai facut, ba? M-ai nenorocit cu elefantul asta!S: - De ce, ma?I: - Nu face nimic, frate. Parcul meu de masini, il stii… S-a suit pe masini, mi le-a strivit. Nevasta-mea… Obsedata si ea cu florile, si-a facut treburile pe ele, nu se mai vede o petala sub diatamai balega.Copiii… nu-i haleste, dar ii bate cu trompa, ii alearga prin casa. Sunt terminat!S: - Bai, Itic, tu ai o problema!I: - Da, ba, stiu, cu elefantul de la tine.S: - Nu, ba! Tu, cu atitudinea asta, n-o sa vinzi niciodata elefantul ala!Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera!Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

Cum sa aduci marketingul pe internetSesizand avantajele prezentei online, tot mai multe companii romanesti se orienteaza spre relationship marketing, stabilind o relatie individualizata cu consumatorii care le pot aduce profit.Marketingul continua sa tina pasul cu dezvoltarile tehnologice,

Margelele de nisip sunt taiate uniform, avand o forma sferoidala, marimea lor variind de la sub un milimetru la cativa milimetri. Termenul de margele de nisip se foloseste de regula  pentru orice margea de dimensiuni mici. Ele pot fi folosite pentru simpla insirare, sau ca distantiere intre

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este daca sexul

Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de azi pe

C.V.-ul cartea noastra de vizita. Piata fortei de munca este ca un front de razboi, lupta dandu-se intre ofertantii de forta de munca, altfel spus, cei care isi cauta un loc de munca. Arma de lupta pe acest front este C.V.-ul – cartea de vizita a fiecarui candidat, pe baza caruia poti

Recomandari