Blog despre cariere!

impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional.

Initiere in Personal Branding

29 Mar 2009
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tuturor actiunilor intreprinse de angajatii unei companii fac sa ia nastere brandul corporatiei.Plecand de la acestea, am decis sa deschid o serie de lectii despre brandul personal, pe care ti le voi prezenta pe parcursul mai multor lectii, sa spunem asa. Personal branding inseamna a te transforma pe tine intr-un brand. Deja, in foarte multe companii multi-nationale exista functia de Brand Manager. Acest brand personal trebuie identificat, creat, manageriat, intretinut, dezvoltat si pus accent pe valorile detinute. Putem spune brand-ul personal se refera la modul in care o persoana este perceputa de catre public, clienti (consumatori), potentiali clienti si competitori. Cei 4P in Personal Branding Cei 4P ce formeaza mixul de marketing: produs, pret, distributie (de la englezesc-ul placement) si promovare. intrebarea care se pune este: se pot ei aplica in personal branding? Eu zic ca da, tocmai de aceea am decis sa ii luam pe rand sa vedem in ce masura se pot ei aplica. A. Produs Produsul esti doar TU si nimeni altcineva. Putem spune ca avem toate caracteristicile unui produs. Mai mult decat atat, la oameni se aplica atat perspectiva produsului obisnuit, tangibil, cat si cea a serviciului, intangibil. Ca si in marketingul clasic, produsul, adica TU, se schimba. Chiar daca vrei sa o faci sau nu, oricum se intampla fiindca toti evoluam, unii mai repede altii mai incet, unii spectaculos, altii cu o viteza sub medie. Psihologii spun ca omul se schimba de la an la an, evoluezi cu fiecare an care il adaugi calatoriei tale pe acest pamant. Asadar, primul element al mixului de marketing esti TU. Defineste-ti statutul! Ce esti tu, de fapt? Oamenii au acelasi defect pe care il au si produsele. Incearca sa satisfaca pe toata lumea, ori stim bine ca acest lucru  nu este posibil oricat de mult ne-am stradui. B.  Pret intre pretul pe care noi ni-l punem si increderea in sine exista o legatura foarte stransa. Ceea ce face ca lucrurile sa fie extrem de interesante in personal branding este ca noi suntem si produsul si marketerii, in acelasi timp. Tocmai din aceasta cauza este destul de greu sa corelam produsul cu pretul perfect.  Problema este ca nu stim sa ne evaluam singuri, nu stim sa gasim atributele, care ne definesc ca persoane, care ne fac sa devenim un produs oferit spre vanzare. Majoritatea oamenilor ori au o parere proasta despre ei si atunci au tendinta de a se subestima cand vine vorba de a-si pune un pret, ori au o incredere de sine exagerata si se supraestimeaza. Evident ca sunt si exceptii, insa trebuie sa recunoastem ca putini reusim sa ne apreciem exact valoarea. Poate ar fi bine sa apelam si la ajutorul celor din jurul nostru pentru a ne evalua, pentru a ne face sa ne dam seama de adevarata noastra valoare. C.  Distributie Avem un produs (noi insine) si avem un pret (modul in care noi ne evaluam, altfel spus, parerea noastra despre noi). Dar acest lucru nu este suficient pentru a reusi sa faci ceea ce numim, personal branding. Oamenii trebuie ca mai intai sa stie de tine pentru a te putea evalua si a sti daca este in interesul lor “sa cumpere” sau nu. Distributia poate insemna sa mergi la conferinte si la cat mai multe intalniri, sa cunosti oameni, sau poate insemna sa apari pe niste liste de experti in domeniul tau. Acest aspect nu inseamna neaparat promovare, atunci cand vorbim de personal branding. Simplul fapt ca esti acolo nu iti garanteaza ca vei fi si apreciat. Pentru realizarea acestui aspect, ai nevoie de o promovare buna, altfel spus, de o foarte buna promovare om la om. Mare atentie insa, faptul ca mergi la diferite conferinte, sustii training-uri de specialitate, vorbesti cu persoane importante, care te pot ajuta pe viitor, nu inseamna ca vei si reusi sa iti creezi un Bran Personal de succes. Totul tine de calitatea serviciilor cu care te prezinti. Sa nu uitam ca serviciile cu care te prezinti sunt chiar cunostintele tale si experientele acumulate pana in prezent. D.  Promovare Bine-nteles ca nu putem vorbi de advertising clasic si nici de rezultate exceptionale folosind organizarea de evenimente din PR, de exemplu. in personal branding, 90% din promovare inseamna “vanzari directe”. Dupa cum spuneam, avem un produs bun (noi insine), ii punem un pret care sa reflecte cat mai bine valoarea reala a produsului, distribuim produsul mergand la conferinte si in locuri in care am putea gasi oameni interesati de acest produs si apoi trecem la vanzari directe. Adica dam tot ce avem mai bun pentru a cuceri targetul si pentru a le arata ca intr-adevar pretul pe care ni l-am pus este justificat. Cel mai important lucru in construirea brandului personal este sa te cunosti pe tine insuti, sa iti identifici punctele forte, sa le fructifi la maxim pe cele care merita si sa incerci sa le schimbi sau chiar sa le elimini pe cele care nu sunt in folosul tau. Pe parcursul acestor lectii vom invata ce e bine si ce nu e bine sa facem pentru a fi siguri ca ne vom crea o imagine favorabila noua, si ce este si mai important, vom fi siguri ca cei din jur ne percep asa cum suntem noi de fapt, si nu isi vor crea o imagine total eronata despre noi. Alina Blaga

Alete insemnari din blog

Campania electorala - strategie de marketing inteligenta?Suntem in anul electoral, cand fiecare trebuie sa ne alegem un primar care sa ne reprezinte cel mai bine interesele, sau cel putin noi speram ca ne va reprezenta interesele noastre, ale poporului de rand. Dupa perioada post-decembrista,

ati dintre voi nu aveti un cont pe Hi5, Facebook, Twitter, MySpace, si lista poate continua. Ei bine, toate acele conturi sunt create pentru a va promova propria persoana, pentru a gasi noi prieteni, de a comunica tot mai mult, sau de ce nu, de a va gasi jumatatea. Retelele sociale virtuale sunt

C.V.-ul cartea noastra de vizita. Piata fortei de munca este ca un front de razboi, lupta dandu-se intre ofertantii de forta de munca, altfel spus, cei care isi cauta un loc de munca. Arma de lupta pe acest front este C.V.-ul – cartea de vizita a fiecarui candidat, pe baza caruia poti

La ce foloseste un studiu de piata?Cu siguranta, fiecare manager si-a pus macar o data intrebarea: La ce imi foloseste mie un studiu de piata? Un studiu de piata bine facut, va furnizeaza informatii reale, valide, ajutandu-va sa luati deciziile potrivite, in urma unui calcul precis al riscului.

Mesajele subliminale.Mesajele subliminale. O tehnica pe care toate agentiile de advertising ar folosi-o, dar care este interzisa prin lege. Ce este de fapt publicitatea subliminala? Publicitatea subliminala este orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi în mod

Recomandari