Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Clienti pe fonduri europene nerambursabile!

adaugat pe 10 Sep 2010

Unitatea organizatorica de baza a economiei nationale este un participant principal la derularea activitatii economice si financiar-monetare internationale. Ea beneficiaza de totalitatea produselor realizate de Sistemul financiar si monetar international, fiind, totodata, determinantul hotarator pentru pozitia financiara si monetara externa a tarii fata de restul lumii.
Acest rol este asigurat de faptul ca in cadrul firmelor se obtine si se conserva valoarea care, apoi, este repartizata, negociata, schimbata pe piata internationala, la concurenta cu valoarea obtinuta in alte economii nationale.
Tot aici, valoarea procurata de pe pietele economice, financiare si de credit internationale, este supusa transformarilor la nivelul tehnic, tehnologic si de calificare de care dispune intreprinderea.
Procesele economice din intreprindere se reflecta, prin cantitatea, calitatea si eficienta lor in toate domeniile activitatii economice si financiarmonetare a tarii, determinand influente pozitive si negative.
Relatiile cu activitatea economica externa se realizeaza prin intermediul exportului si importului de bunuri si servicii de transport, expeditie, turism etc.
Relatiile cu piata financiara si de credit internationala au loc in legatura cu contractarea de fonduri pentru formarea si cresterea capitalului de lucru, precum si cu platile solicitate de dobanzi, comisioane, dividende sau de participarea firmelor rezidente la investitii si plasamente externe.
Relatiile cu piata valutara sunt determinate de operatiunile de procurare si de vanzare de semne banesti in legatura cu necesitatile determinate de relatiile de plati internationale ale firmelor. Prin intermediul acestor legaturi, firma are posibilitatea sa influenteze cursul valutar al monedei nationale fata de monedele straine.
Relatiile cu piata monetara interna vor pune in evidenta efectele cantitative si calitative ale proceselor economice din firma, precum si influentele determinate de relatiile anterioare cu fenomenul mondo economic, financiar, monetar asupra masei monetare interne si a etalonului national, pe de o parte. Pe de alta parte, relatiile respective vor reda influenta fenomenelor perturbatorii din moneda nationala (determinate de cauze interne si externe) asupra intreprinderii.
Prin aceste influente, firma determina si schimbari pe piata monetara internationala, piata unde conteaza indicatori ca Masa monetara, Preturi, Etalon national.
In realitate, insa, capacitatea de a identifica si de a intelege nevoile variatelor grupuri de clienti este prin sine un subiect complex. Pentru majoritatea proiectelor, clientul poate fi clasificat in mai multe categorii, fiecare avand un interes in derularea proiectului. Cele mai des intalnite categorii sunt:
- Sponsorul sau titularul proiectului finantat din fonduri europene nerambursabile.
- Finantatorul.
- Beneficiarul.
- Utilizatorul final.
- Clientul final.
- Persoanele cointeresate (care, in fapt, se refera la un grup mai cuprinzator decat cel al clientilor).
Atunci cand demarati un proiect, merita din plin efortul de a sta sa analizati atent fiecare categorie de mai sus si sa stabiliti daca exista si, daca se impune acest lucru, sa interactionati cu acesti clienti si sa le gestionati contributiile la derularea proiectului. In situatia ideala, exista o singura persoana care actioneaza in calitate de client principal, ale carui decizii sunt precumpanitoare, sau in calitate de reprezentant al clientului pentru proiectul respectiv. Adeseori, aceasta persoana este sponsorul proiectului si de opiniile sale depinde in mod decisiv succesul acestuia a?? dar nesabuit ar fi acel manager de proiect care porneste de la ideea ca numai cerintele sponsorului au realmente importanta, neglijand sa studieze si doleantele celorlalte grupuri mentionate mai sus, chiar si numai la un nivel informai, atunci cand demareaza un proiect!

Alete insemnari din blog

01 Nov 2010

Despre cerintele fondurilor europene structurale
Lectia de ascultare numarul 1: Explicitati ipotezeleRegula de aur este urmatoarea: verificati daca ati inteles bine; nu presupuneti nimic.Gestionarea ipotezelor este o activitate fundamentala de management de proiect adeseori uitata. Orice conversatie si orice comunicare incorporeaza o mul

24 Iun 2010

Credite pentru fonduri structurale
Inainte de a se pronunta in favoarea solicitarii de credite analizate pana in prezent, Comitetul de credit al bancii procedeaza si la verificarea disponibilitatilor in valuta, prezente si viitoare, disponibilitati care vor forma baza de tragere (emisiune) a creditului.In cazul bancilor com

09 Nov 2010

Folositi prezentarile formale in comunicarea pe fonduri nerambursabile
Mai departe in planul dumneavoastra de comunicare vor fi cateva prezenAᅡtari formale. Parerile sunt impartite, in ce priveste ideea daca prezentarea in fata altor oameni (probabil cu ajutorul omniprezentelor diapozitive MS PowerPoint) reprezinta realmente un mod eficace de folosire a timpu

05 Ian 2011

Cand este proiectul terminat?
Teoretic este foarte usor de inteles cand s-a incheiat un proiect. S-a incheiat atunci cand a indeplinit cerintele convenite de fondurile europene nerambursabile. Pentru unele proiecte, chestiunea se transeaza imediat: ori e alba, ori e neagra, dar pentru multe altele situaAᅡtia e mult mai

24 Sep 2010

Comunicarea in proiecte pe fonduri europene
Tot actiunea de evaluare, dependenta de piata, dar si de pozitia de monopol a unor agenti economici, determina baza reala pentru emisiunea monetara, suma preturilor bunurilor ce intra in circuit economic.Prin calitatea si sortimentul marfurilor date pietei, firmele influenteaza si cel de a