Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Cand este proiectul terminat?

adaugat pe 05 Ian 2011

Teoretic este foarte usor de inteles cand s-a incheiat un proiect. S-a incheiat atunci cand a indeplinit cerintele convenite de fondurile europene nerambursabile. Pentru unele proiecte, chestiunea se transeaza imediat: ori e alba, ori e neagra, dar pentru multe altele situaA￯tia e mult mai putin clara. Realitatea este ca un proiect poate fi considerat terminat atunci cand atat clientul, cat si echipa de proiect sunt de acord ca s-a terminat, si exista multe situatii in care ajungerea la acest acord poate fi o problema.
In mod normal, lipsa de claritate se refera la perioadele de predare catre beneficiar si la situatiile in care executantul trebuie sa-l sprijine pe utilizator sa acomodeze fondurile cu produsul final al proiectului. De exemplu, un sistem nou de programe informatice va avea, de regula, neajunsuri care nu pot fi corectate decat dupa o oarecare perioada de functionare in conditii normale de exploatare, asadar, cand poate fi considerat proiectul terminat, dupa ce s-a finalizat dezvoltarea tuturor programelor europene sau dupa ce au fost depistate si corectate toate deficientele? (Tinand cont ca uneori poate dura luni de zile sau chiar ani, pentru ca unele defecte obscure sa devina aparente.) In a doua situatie, echipei de proiect i se poate cere sa-i sprijine pe noii utilizatori, de-a lungul unei perioade de instruire si de familiarizare cu sistemul. Dar dupa ce utilizatorii s-au obisnuit sa apeleze tot timpul la asistenta, s-ar putea sa nu mai vrea sa se lipseasca de acest ajutor. Dupa cat timp sunt utilizatorii capaA￯bili sa se descurce singuri? O situatie diferita apare atunci cand se termina de construit o cladire noua. Aceasta poate avea defecte sau erori de executie. In mod normal, se cade de acord asupra unei liste cu defectele constatate in timpul procesului de receptie a cladirii, iar acestea trebuie sa fie remediate, altfel clientul nu va accepta sa considere ca lucrarile au fost finalizate si banii nerambursabili cheltuiti. Exista insa o problema: cand se considera, in mod legitim, ca e vorba de o eroare de executie si cand este de fapt o modificare a cerintelor?
Stabilirea faptului ca proiectul a fost finalizat se poate dovedi un subiect de divergenta si atunci cand, in ultima clipa, clientul isi da brusc seama ca nu poate sa foloseasca livrabilele furnizate, din cine stie ce motiv, sau ca le lipseste un anumit lucru indispensabil.

Alete insemnari din blog

09 Dec 2010

Cum urmeaza sa determine clientul la final daca proiectul a fost realizat cu succes?
La sfarsitul oricarui proiect, clientul va evalua daca executia s-a facut sau nu cu succes. Acest lucru poate fi facut de o maniera formala, printr-un proces organizat, sau poate fi o evaluare de tip informai, avand la baza "bunul-simt intuitiv". Desi nu-i exclus sa preferati metoda intuit

13 Aug 2010

Despre fonduri europene nerambursabile
Pentru participantii la activitatea financiar-monetara internationala este deosebit de utila cunoasterea efectelor multiple pe care le are folosirea in economie a produselor S.F.M.I. Aceste efecte sunt percepute in mod direct, ca un "cost" al produselor respective, sau in mod indirect, pri

02 Feb 2011

Fondurile europene in 2011
- Planificare si monitorizare permanenta: exista o mare varietate de instrumente care va stau la dispozitie pentru a va ajuta sa faceti aceste lucruri, cum ar fi trasarea curbei realizarilor in raport cu planul si utilizarea unor modele ca analiza valorii realizate prin fondurile europene

29 Mar 2010

Managementul fondurilor europene structurale
În evolutia generala a societatii s-a conturat si s-a dezvoltat fenomenul activitatii economice pe plan international, fenomen generalizat prin conceptul de Economie mondiala. Derularea operatiunilor de natura economica, dar si realizarea altor activitati umane (culturale, politice,

03 Iun 2009

Problema persoanelor fara adapost rezolvata prin fonduri structurale
Finantarea trebuie sa fie pusa la dispozitie pentru imbunatatirea standardelor si disponibilitatea de adaposturi si pensiuni pentru persoane fara adapost, ca parte a unei strategii integrate de reabilitare. In special in statele membre exista o acuta lipsa de cazare de urgenta pentru perso
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.