Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Bugetul proiectului

adaugat pe 19 Ian 2011

Introducerea unor marje pentru situatii neprevazute, in orice fel de plan, este absolut esentiala, si nu denota nici pe departe, in nici un caz, slabiciune sau lipsa de competenta din partea celui care planifica sau gestioneaza proiectul pe fonduri europene nerambursabile. Importanta este marimea marjei pe care o introduceti si modul in care o alocati. Eu ma arat suspicios din reflex in fata managerilor de proiect care se lauda ca ei intotdeauna finalizeaza un proiect la timp si in limitele bugetului si nu prevad niciodata rezerve si fonduri pentru nici un fel de risc. Daca ar fi chiar atat de usor, ce nevoie am mai avea sa existe manageri de proiect?!
E bine sa incepeti prin a va gandi la principalele motive europene de incertitudine, in ce priveste planurile dumneavoastra. Iata care simt acestea:
Pur si simplu nu puteti prevedea tot; riscul la un nivel sau altul este inerent in absolut orice facem.
Lucrurile se schimba. Sigur, putem veni cu obiectia ca orice schimA￯bare trebuie sa fie gestionata prin intermediul unui proces de control organizat, adevarat, dar schimbarea in cauza poate fi determinata de ceva incontrolabil, cum ar fi un obiect al proiectului sau un caiet de sarcini prost alcatuit sau gresit inteles ori resurse nerambursabile epuizate. Din punctul de vedere al clientului, intr-o asemenea situatie nu s-a schimbat de fapt nimic. Sau faptul ca un membru al echipei de proiect s-a imbolnavit si nu mai poate sa-si faca munca, nu este o schimbare, in sensul propriu-zis al procesului de management al modificarilor, dar din punctul de vedere al validitatii planului dumneavoastra, da, este, deci trebuie tratata ca atare.
Estimarile dumneavoastra se pot dovedi gresite. O estimare nu este nimic altceva decat ii spune chiar numele: o aproximatie. Prin definitie, intocmirea estimarilor este o stiinta inexacta.
Posibil ca sponsorul sau clientul sa astepte de la dumneavoastra sa puteti absorbi un oarecare grad de schimbare fara a recurge la meA￯canismele formale de control al schimbarii si fara un impact asupra proiectului.
Exista riscuri inerente si specifice proiectului pe care il planificati. Acestea provin din patru surse: riscuri tehnice (se poate face, s-a mai facut inainte?), riscuri manageriale (cat de complex este de gestionat?), riscuri relative la cerinA￯te (ceea ce se cere este cu adevarat bine inteles?) si riscuri de mediu (se schimba ceva in mediul exterior care exercita un impact asupra proiectului?).
Primul pas in alcatuirea unui plan care contine o oarecare rezerva este de a vedea cum se estimeaza durata fiecarei sarcini. Modul in care faceti estimaA￯rea depinde de tipul activitatii pe care o planificati. Pentru a putea estima cat de cat corect fondurile europene nerambursabile, trebuie sa aveti experienta si cunostinte de specialitate privind sarcina a carei durata o apreciati. Ce se intampla, de regula, este ca oamenii tind sa supraestimeze timpul necesar pentru desfasurarea unei operatiuni. In extrem ei planifica o sarcina in asa fel incat sa-si asigure practic 100% cerA￯titudinea ca va fi executata, desi aceasta inseamna ca toate sarcinile sunt mai lungi, pe hartie, decat durata lor medie din realitate, iar planul pe ansamblu va fi si el mult, mult prea lung. Eu cred ca oamenii procedeaza asa din doua motive, combinate intre ele: nu vor sa-si complice existenta, pe de o parte, si nici nu vor ca lumea din jur sa vada ca au gresit.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
0
(0 voturi)
568 vizite

Alete insemnari din blog

09 Sep 2008

Comenatrii:0 |

Care sunt Fondurile Structurale partea 3
Fondurilor structurale mentionate in posturile anterioare li se mai adauga alte doua fonduri considerate instrumente complementare:   - Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (F.E.A.D.R.), care finanteaza investitii pentru cresterea competitivitatii în a

30 Aug 2008

Comenatrii:0 |

De ce un blog despre Fondurile Structurale
Stimata Doamna, Stimate Domn,Numele acestui blog este Despre Fondurile Structurale in Romania! Se impun de la bun inceput doua intrebari:De ce un blog despre un asemenea subiect?Raspuns: pentru ca este un subiect care intereseaza pe absolut toata lumea, indiferent de varsta, sex sau ocupat

24 Feb 2010

Comenatrii:0 |

Uniformizarea bazei de impozitare in UE
Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei „asie

10 Ian 2011

Comenatrii:0 |

Asistenta pe fonduri structurale
Stabilirea unor asemenea criterii de retragere nu trebuie sa se faca arbitrar, dar in mod normal nu poate fi facuta nici de o maniera in totalitate stiintifica. Nu se poate decide ce inseamna "problema majora care blocheaza lansarea produsului proiectului", fata de "problema minora cu care

17 Nov 2010

Comenatrii:0 |

Prezentati informatiile complexe intr-un mod clar pe fonduri structurale
Multe proiecte devin complexe in timp, fie din cauza anvergurii, fie, in unele cazuri, din cauza naturii contextului. O reala abilitate este capacitatea de a explica informatii si detalii complexe despre un proiect pe fonduri structurale, in termeni concisi si usor de inteles. Acest aspect

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!