Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Asistenta pe fonduri structurale

adaugat pe 10 Ian 2011

Stabilirea unor asemenea criterii de retragere nu trebuie sa se faca arbitrar, dar in mod normal nu poate fi facuta nici de o maniera in totalitate stiintifica. Nu se poate decide ce inseamna "problema majora care blocheaza lansarea produsului proiectului", fata de "problema minora cu care se poate trai", decat printr-un dialog constructiv cu clientul. Trebuie sa puneti in balanta dorinta dumneavoastra de a inchide un proiect pe fonduri structurale, atunci cand exista modalitati mai eficace si mai eficiente (sau mai interesante!) de a va folosi timpul, cu faptul ca clientul dumneavoastra are in continuare nevoie de ajutor.
Nu e obligatoriu sa mentineti tot personalul din echipa de proiect pe perioada de asigurare a asistentei post-lansare. In general, e mai eficient sa lasati treptat echipa sa se diminueze numeric, pana ajungeti sa aveti, in etaA￯pele finale de sustinere, doar scheletul de baza al unui echipaj. Ideal ar fi sa obtineti acordul ca in caz de nevoie sa puteti rechema orice membru-cheie pe care l-ati lasat sa plece din echipa.
Cealalta conditie de baza pentru o finalizare cu succes o reprezinta gestiA￯onarea judicioasa a asteptarilor clientului in legatura cu calitatea livrabilelor si cu efectul lor asupra activitatii organizatiei beneficiare si fondurilor. Daca termenele de executie si bugetele proiectului v-au fortat sa faceti compromisuri, spuneti-i acest lucru clientului dumneavoastra. Un client care intelege ca un produs al proiectului nu va fi 100% perfect si ca-i va aduce si dureri de cap organizatiei sale, pe langa beneficii, este mai probabil sa sustina dezangajarea echipei de proiect decat un client pentru care aceasta realitate vine ca o surpriza total neasteptata.
Scenariul alternativ, in care clientul isi da seama chiar in ultima clipa ca livrabilele proiectului nu sunt complete sau sunt inutilizabile, desi executia a fost facuta in totalitate conform cerintelor de obiect stabilite, este ceva mai complex de rezolvat. Nu exista metoda universal valabila de remediere a acestei probleme, intr-o varianta ideala, solutia ei se bazeaza pe o relatie solida cu clientul dumneavoastra. Ori de cate ori se declanseaza o discutie care dezbate daca ansamblul livrabilelor este sau nu complet, exista pericolul unei confruntari antagoniste intre executantul proiectului si client, dar daca ajungeti pe punctul sa va ciocniti cu clientul, atunci puteti sti ca va paste un dezastru! Acolo unde exista un decalaj perceput intre ce s-a realizat si ce are nevoie clientul, asigurati-va ca intre dumneavoastra si clientul respectiv se poarta nu un schimb de monologuri, ci un dialog, amandoi vorbiti, dar si ascultati ce spune celalalt. Daca nu faceti altceva decat sa va certati, nu ajungeti niciunde. incercati sa lasati deschise portile de comunicare si concentrati-va atentia pe rezolvarea problemei, nu pe gasirea unui vinovat. Daca tineti mortis, puteti si sa aratati cu degetul, dar numai dupa ce problema a fost rezolvata.
In cazul in care clientul realmente a uitat ceva, nu se poate spune ca ar fi nepotrivit din partea dumneavoastra sa-i semnalati, intr-un limbaj bine cumpanit, ca vina ii apartine, in fapt. Dar nu se cuvine sa va spalati pe maini de problema. Cadeti de acord asupra unei prelungiri a duratei proiectului si faceti ce trebuie, daca sunteti o firma angajata prin contract pe structurale, da, fireste ca trebuie sa fiti platit pentru acest lucru, dar totodata trebuie sa-l faceti! Nu cred ca v-ar conveni sa-i auziti pe clientii dumneavoastra spunand ca le-ati predat ceva care nu functioneaza, indiferent care-ar fi cauza!

Alete insemnari din blog

02 Oct 2008

Diferente Fonduri Structurale - fonduri pre-aderare (4)
Continui seria posturilor ce vizeaza diferentele dintre Fondurile Structurale si fondurile pre-aderare. Astazi vorbesc despre doua principale diferente:• sistem continuu si deschis de depuneri de proiecteEste vorba de asa-numitul sistem “primul venit, primul servit”, prin

09 Iun 2010

Surse de finantare pentru investitii
In perioada de functionare, firmele infiintate cu aportul capitalului strain pot contracta credite in valuta si in moneda tarii beneficiare a investitiei de la bancile locale si din strainatate. Acestor firme li se deschid conturi la bancile locale si din afara tarii respective, in conform

17 Sep 2010

Optiuni valabile si interesante pentru managerii de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile
Pentru firmele romanesti s-a deschis, prin legislatia de atragere a capitalului strain si prin activitatea bancara, accesul la piata financiara si de credit internationala.S-au desprins posibilitatile de participare a firmelor la piata investitiilor directe, la piata titlurilor si la piata

24 Feb 2010

Uniformizarea bazei de impozitare in UE
Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei „asie

05 Nov 2010

Cu asta se ocupa managerii de proiecte pe fonduri europene nerambursabile.
Pentru a avea succes ca manager de proiect pe fonduri europene nerambursabile, trebuie ca oamenii sa creada in dumneavoastra. Credibilitatea personala NU este un drept inalienabil si nici nu se obtine in mod automat, increderea se castiga prin efort si poate fi imbunatatita prin comunicati