Fonduri europene nerambursabile
 
„ despre fonduri europene nerambursabile ”
by: fondurile-europene
 

Proiectele pe fonduri nerambursabile

adaugat pe 07 Apr 2011

Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un birou de proiect, a fi bine organizat si a avea o structura administrativa judicioasa reprezinta un factor important pentru succesul proiectului. Multi manageri de proiect care nu primesc sprijin auxiliar se arata nemultumiti de povara sarcinilor administrative ce le revin si se vaita ca ei nu sunt simpli administratori de fonduri europene! Adevarat, un manager de proiect nu este un intendent si ar fi o lipsa totala de chibzuinta sa-i utilizezi aptitudinile si experienta de management de proiect pentru treburi administrative. Dar si managerii de proiect trebuie sa fie pregatiti sa faca un pic de administratie si s-o faca intr-un mod bine organizat. Genurile de sarcini administrative care trebuie sa poata fi indeplinite repede si bine sunt urmatoarele:
- Controlul documentelor si gestiunea documentelor: Ce informatii sunt necesare, in ce format si cat de des se actualizeaza; Cine detine documentul si cine raspunde de controlul modificarilor care i se aduc; Unde se afla documentul etc.
- Raportari periodice: date de inaintare si formate de redactare.
- Sedinte: calendar, organizare, aranjamente necesare.
- Managementul agendei de activitate pentru membrii echipei de proiect.
- Desfasurarea proceselor standard de activitate operationala: documentatii de aprovizionare si achizitii etc.
- Altele probleme europene, in functie de natura proiectului. Sarcini administrative reprezentative cu care ma intalnesc eu mereu ar fi: aprovizionarea cu rechizite de birou, accesul in cladiri si legitimatiile de intrare, obtinerea spatiilor de birou si a accesului la calculatoare, deplasari in interes de serviciu, colationarea si analizarea fiselor de pontaj.
Chiar daca partea administrativa nu-i incanta prea mult pe managerii de proiect, ea trebuie sa fie vazuta ca necesara; este lubrifiantul care face sa mearga unsa masinaria unui proiect! Munca la un proiect prost administrat este anevoioasa si ineficienta. Daca volumul sarcinilor administrative este mare, cautati sprijin sau infiintati un birou de proiect. Cunoscand bine cerintele administrative si, prin urmare, necesarul de resurse si de proceduri ale proiectului dumneavoastra in aceasta directie, va veti usura mult sarcina materializarii lui.
Managementul sedintelor este o deprindere de care avem aproape toti nevoie, desi puteti la fel de bine sa sustineti ca este o aptitudine de management general si nu una administrativa.
De asemenea, s-ar putea sa trebuiasca sa-i indrumati si pe membrii echipei de proiect pe fonduri nerambursabile in dobandirea unor aptitudini de managementul sedintelor. Sedintele pot fi un mod productiv si eficient de comunicare, ba chiar si de realizare a livrabilelor proiectului, dar daca sunt prost gestionate si organizate pot sa manance ingrozitor de mult timp, fara vreun castig palpabil. Proiectele pot capata o cultura a sedintelor nesfarsite, care rareori va fi productiva. Cateva reguli europene simple de la care eu incerc sa nu ma abat sunt urmatoarele:
Incepeti prin a analiza de ce organizati aceasta sedinta. Vreti sa comunicati ceva, vreti sa demarati niste actiuni convenite, vreti sa realizati ceva concret care face parte din livrabilele proiectului? Sedintele pot fi productive, dar se risipeste o groaza de timp cu ele, deci, inainte sa convocati o sedinta, verificati cu dumneavoastra insiva daca este necesara.

Alete insemnari din blog

18 Mar 2011

Fonduri neatrase si probleme structurale
Evaluati aceste riscuri, ca sa vedeti daca vreunul dintre ele are ca efect o probabilitate semnificativa de a se petrece un lucru cu impact semnificativ asupra proiectului. Daca da, atunci trebuie sa faceti ceva in privinta riscului respectiv. Puteti consuma o groaza de timp, imaginand o s

24 Feb 2011

Managementul proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile
Bun, deci in contextul a ceea ce nu face parte din obiectul de activitate al unui manager de proiect, nu am in vedere sensul de control al schimbarilor aduse cerintelor sau obiectului unui proiect, nici nu ma doare foarte tare capul de managementul schimbarii operationale, ce ma preocupa e

31 Mar 2011

Fondurile nerambursabile europene in 2011
Utilizarea biroului de proiect este de asemenea foarte impoeranta.Toti managerii de proiect sunt constienti de necesitatea existentei unei asemenea structuri, desi pentru multi dintre ei experientele avute in aceasta privinta vor fi ingrozitor de diferite. Cand aveti nevoie de o asemenea u

22 Iul 2010

Fonduri europene pentru dezvoltare
Reglarea constienta este reprezentata de emisiunea de semne banesti in context international. La aceasta emisiune participa atat aparatul pietei monetare, cat si Fondul Monetar International. Prin emisiunea de D.S.T., F.M.I. aduce o contributie de lichiditate internationala importanta. In

15 Iul 2010

Dezvoltare prin fonduri europene
Formata inca din perioada primelor incercari de organizare internationala a activitatii financiar-monetara (1930), B.R.I. si-a adaptat activitatea initiala pentru a realiza in prezent atributii specifice reglarii activitatii de pe piata financiara si monetara.Principalele activitati care s