Fonduri europene nerambursabile
 
„ despre fonduri europene nerambursabile ”
by: fondurile-europene
 

Fonduri pentru investitii

adaugat pe 09 Iun 2010

Criteriile urmarite, de regula, de investitorii straini, conform unui studiu al Universitatii Harvard din S.U.A., sunt reprezentate de:
1. Restrictiile privind repatrierea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind dat tarii care nu pune nici o restrictie);
2. Permisiunea pentru penetrarea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind acordat in cazul in care investitorul strain poate realiza investitii cu 100% capital strain, iar prezenta sa in tara respectiva este apreciata favorabil);
3. Existenta unor discriminari in raport cu firmele locale (cu punctaj maxim de 12 puncte atunci cand firma straina se asimileaza cu firmele locale si punctaj de 0 puncte cand apar interdictii si discriminari evidente);
4. Starea de convertibilitate si stabilitatea monedei (pentru tara cu moneda convertibila studiul respectiv acorda 18 puncte, iar pentru tara cu moneda care are doar convertibilitate interna, 8 puncte);
5. Stabilitatea politica din tara beneficiarului de investitii straine (tarile care au o stabilitate politica pe termen lung sunt punctate cu 16 puncte, iar cele unde o lovitura de stat este reala primesc 0 puncte);
6. Protectia vamala pentru produsele obtinute din viitoarea investitie (acolo unde se asigura o protectie larga, punctajul este de 8 puncte, iar unde nu exista, se acorda 2 puncte);
7. Nivelul si posibilitatile de acces la piata locala de capital (pentru tarile unde piata de capital este dezvoltata si functioneaza o bursa de valori, punctajul este de 8 puncte, iar acolo unde capitalul este redus, punctajul este doar de 2 puncte);
8. Nivelul inflatiei anuale pe ultimii cinci ani (daca rata anuala a inflatiei depaseste 35%, se acorda 2 puncte; daca rata respectiva este sub 1%, punctajul este maxim, de 14 puncte).
Investitorul strain devine interesat pentru realizarea investitiei daca tara beneficiara a investitiei intruneste un punctaj care depaseste cifra 40.
Dupa obtinerea acordului de realizare a investitiei, investitorul strain (singur sau in colaborare cu parteneri autohtoni) trece la proiectarea obiectivului din punct de vedere tehnic, economic si financiar.
Proiectarea are la baza Studiul de fezabilitate, document tehnicoeconomic solicitat pentru orice investitie importanta. Prin intermediul acestui studiu, investitorul isi contureaza efortul financiar, dar si avantajele economice si financiare ale viitoarei investitii, posibilitatea de a sustine investitia din fonduri europene nerambursabile.
Continutul sintetic al unui studiu de fezabilitate agreat de investitorii straini se refera la urmatoarele obiective principale:
I. Aspectele generale legate de obiectivul ce urmeaza a fi construit si de partenerii viitoarei firme;
II. Diagnosticul juridic, cu precizari clare privind forma de proprietate, dreptul comercial, dreptul fiscal, dreptul social, dreptul societatii etc.;
III. Diagnosticul comercial, cu referiri directe asupra pietei de aprovizionare si de desfacere, concurenta, calitatea clientilor, politica de pret, tehnici de contractare etc.;
IV. Analiza activitatii de investitie, cu precizarea proceselor tehnologice, a lucrarilor de constructii-montaj, a lucrarilor de dare in exploatare etc.;
V. Probleme de management si aspecte privind resursele umane pentru noul obiectiv;
VI. Diagnosticul financiar. Analiza solicitata de acest diagnostic este hotaratoare pentru decizia investitorului strain de a trece la realizarea investitiei. Ea cuprinde indicatori economici si financiari despre performantele economice, financiare si manageriale ale investitorului si ale beneficiarului investitiei (daca rezulta o societate mixta), precum si indicatori economici si financiari previzionati pentru o perioada de 5 - 10 ani;
VII. Riscuri in activitatea viitoare a obiectivului ce va fi finantat, ca urmare a schimbarilor in viitor;
VIII. Aprecieri finale, cu precizarea aspectelor pozitive si a celor negative care pot influenta adoptarea deciziei de finantare externa a investitiei.

Alete insemnari din blog

22 Feb 2011

Ce fonduri europene aduce 2011?
Daca aveti multiple competente, pe langa managementul de proiect, alegeti ce "palarie" se cuvine sa purtati in fiecare situatie data. Este adevarat ca multi specialisti dintr-un domeniu oarecare pot si sa gestioneze proiecte, dar cand lucrati la ceva de mare anvergura sau foarte complex, t

28 Feb 2011

Sustenabilitatea proiectului pe fonduri europene
De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de difer

21 Iun 2011

Noi fonduri europene nerambursabile in 2011
Vremurile in care oamenii deveneau manageri de proiect pur si simplu fiindca nu aveau nimic altceva de facut se apropie de sfarsit. Provocarea pentru dumneavoastra, ca manager de proiect profesionist, consta asadar in a trage invatamintele de rigoare si a continua sa va perfectionati.Obser

15 Iul 2010

Dezvoltare prin fonduri europene
Formata inca din perioada primelor incercari de organizare internationala a activitatii financiar-monetara (1930), B.R.I. si-a adaptat activitatea initiala pentru a realiza in prezent atributii specifice reglarii activitatii de pe piata financiara si monetara.Principalele activitati care s

10 Mar 2011

Noutati in proiectele pe fonduri europene in 2011
Gestionarea compromisului timp-cost-calitate-functionalitate este enorm de importanta. Daca anterior am vorbit despre cat este de important sa va fie clara pozitia clientului in privinta acestor dimensiuni definitorii ale executiei proiectului (timpul, costul, calitatea si obiectul functio