Elegance is an attitude
 
„ "femeile sunt facute sa fie iubite, nu intelese" - oscar wilde ”
by: mona.monada
 

La vrajitoare

adaugat pe 17 Iul 2007

Manager de top sau tamaduitoare de cartier, cu totii trebuie sa isi construiasca un nume, un brand, pentru a avea succes. Si, ca in orice domeniu, procesul de branding are etapele sale.De acest lucru par a fi constiente si vrajitoarele care reusesc, in pofida suspiciunii de care dau dovada majoritatea oamenilor vizavi de ocultism, sa isi atraga musterii. Anunturile care impanzesc rubricile de mica publicitate ale ziarelor ne stau marturie. Iata cum se prezinta Ioana, o practicanta a magiei: “VRAJITOAREA IOANA cea mai puternica din Romania venita cu leacuri din Muntii Himalaia, Dealul Golgotei, apa Iordanului leacuri benefice pentru orice probleama, ajuta prin telefon.” Prin acest mesaj scurt, dar la obiect, ea se pozitioneaza in mintea cititorului ca fiind lidera in domeniul vrajitoriei, isi prezinta calitatile si, in plus, incearca sa aduca argumente care sa-i convinga de puterile sale pe oameni cu diverse credinte. Totul, prin cel mai puternic mijloc de comunicare: presa. Desi are un nume cat se poate de banal – Ioana, un nume ce paleste in fata suratelor, cum ar fi Mama Omida sau vrajitoare Bratara, aceasta tamaduitoare pretinde ca are leacuri din Muntii Himalaia (pana si cartile de Tarot mai au probleme cu ortografia), facand, astfel, trimitere la India, taramul magiei si la Hinduism, una dintre putinele religii care acorda spatiu, in textele sacre, atat magiei albe, cat si celei negre. Si crestinii pot merge cu inima impacata la vrajitoarea Ioana, aceasta avand si leacuri de pe Dealul Golgotei. Ce proprietati or avea ierburile de pe acolo, nu se specifica. Si apa sfanta a Iordanului este folosita pentru a rezolva “orice problema”. Ma intreb cum pot aceste leacuri sa ma ajute “prin telefon”. Daca la Ioana mai trebuie sa lucram numai la nume – prea obisnuit pentru o persona inzestrata cu atat har!- si la ortografie, in cazul altor vrajitoare chiar avem nevoie de magie pentru a le face credibile si a le pozitiona cum se cuvine pe piata. Sa luam, de pilda, acest anunt: “DOAMNA evreica cunoscatoare vad problemele dumneavoastra in 3 feluri de carti+ TAROT, cafea si altele. Rezolvari si rezultate satisfacatoare.” In primul rand, “doamna” nu are un nume. De ce as vrea sa imi las destinul pe mana unei anonime? Incearca ea sa ma convinga ca este “evreica” , adica….diferita, dar nu-i prea merge. Mai zice ca este cunoscatoare, insa nu specifica in ce domeniu. Sau s-o fi referit la cele “3 feluri de carti+ TAROT”? Daca da, ar fi trebuit sa fie mai specifica. Ca altfel, potentialii clienti o sa mearga sa-si resolve problemele la “altele’.

Alete insemnari din blog

26 Iul 2007

Cu Pizma-n parc
Inainte de a incepe, trebuie sa fac o precizare. Pizma, condorm DEX-ului, inseamna necaz, nemultumire sau ura, invidie. Acum, ca am stabilit cum stau lucrurile, trebuie sa va informez ca a fost lansata publicatia PIZMA. Ieri, in parcul Cismigiu, se plimbau 2 tanii si un nene cu bratele

28 Iun 2007

Cum iti botezi copilul
Eu mi-am tot batut parintii la cap, suparata ca mi-au pus doua prenume....nu vreau sa stiu cum va reactiona o fetita din Marea Britanie cand isi va dea seama ca are 25 de prenume...si mai ales cand va trebui sa le memoreze pe toate...Da, ati citit bine.  Mama fetei, Maria, este pasion

28 Iun 2007

Amantii greci
 Am citit o stire pe Mediafax care m-a lasat paf...se pare ca francezii nu sunt nici de departe atat de pasionali precum se zice. Mitul "french lover-ului" a fost demontat de un studiu realizat in 26 de tari, care a scos la iveala ca, desi francezii au ramas printre cei mai

06 Nov 2007

Picaturi de Plumb
Din ciclul Ce melodii ne mai bantuie zilele astea, vreau sa fac cunostinta, in cazul in care nu sunteti deja familiarizati cu muzica lor, cu formatia Plumb. Versurile lor sunt perfecte pentru vremea de afara... Plumb - A Fairy Tale Lyrics We never talked about it Cause you never e

25 Iun 2007

Copii supradotati
Cand am auzit pentru prima data de conceptul emisiunii prezentate de Virgil Iantu, Te crezi mai destep?, in care oameni in toata firea se iau la intrecere cu copii de clasa a 5-a, mi s-a parut absurd. Dupa ce am vazut o emisiune, mi-am dat seama ca ideea e destul de intereseanta; si, mai a
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.