Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil

detalii la www.fondurile-structurale.com

Proiectele pe fonduri europene si grupurile de persoane cointeresate

08 Oct 2010
Am mentionat conceptul persoanelor cointeresate in articolul precedent. Importanta acestor grupuri variaza enorm de la un proiect la altul. In cazul proiectelor mici pe fonduri europene sau al celor ale caror livrabile au impact intr-un domeniu de interes limitat, chestiunea partilor cointeresate poate fi scoasa din discutie aproape complet. La cealalta extrema, cand vorbim despre ample programe de schimbare organizationala sau de lucruri care au un impact semnificativ asupra unui numar foarte mare de oameni, cum ar fi un program important de construire a unor drumuri, comunicarea cu grupurile cointeresate poate sa fie o sarcina principala din cadrul programului. Relativ la aceste grupuri, managerul de proiect trebuie:
Sa identifice grupurile de persoane cointeresate in : cine poate sa aiba un efect asupra proiectului si invers?
Sa le evalueze relevanta pentru proiect: relevanta lor este doar una marginala sau sprijinul lor este unul crucial pentru proiect?
Sa-si indrepte atentia spre grupurile care pot avea un impact semnificativ asupra succesului proiectului: foarte probabil ca va trebui sa va ocupati metodic de relatiile cu oricine va poate impiedica sa va materializati obiectivele.
Sa-si indrepte atentia spre grupurile puternic influentate de rezultatul final al proiectului: daca acesta este un deziderat al proiectului.
De exemplu, cand se construieste un drum nou pe fonduri europene, s-ar putea sa existe foarte multi oameni pentru care existenta noii artere de circulatie sa conteze semnificativ. Pentru unii, impactul va fi pozitiv, putand sa se deplaseze mai repede, dar pentru altii va fi negativ, trezindu-se brusc ca locuiesc in apropierea unei surse constante de zgomot. Uneori, acesti oameni nu vor avea posibilitatea sa influenteze in vreun fel succesul proiectului, deci si dumneavoastra veti avea impresia ca ii puteti ignoA?ra, dar s-ar putea totusi ca sponsorul dumneavoastra sa va impuna sa tineti cont de opiniile lor si sa reduceti la minimum impactul asupra lor. Aducerea oamenilor de partea dumneavoastra este adeseori un factor critic al succesului, pentru proiectele de anvergura. Voi trata mai amanuntit acest subiect al procesului de identificare si de management al relatiilor cu persoanele cointeresate.
Managerii de proiecte pe fonduri europene chiar au nevoie sa dialogheze cu membrii relevanti ai comunitatii clientilor, adica sa le vorbeasca si sa-i asculte in mod regulat. Clientul relevant pentru o anume situatie nu va fi intotdeauna acelasi, deci va trebui sa va faceti timp si sa analizati care dintre categoriile de clienti se potriveste in fiecare caz.

Alete insemnari din blog

Fondurile post-aderarare prezinta cateva diferentieri majore ce merita a fi avute in vedere inainte de a intra in detaliile accesarii lor. Acestea pot fi sintetizate astfel:- programarea multianuala (7 ani)Spre deosebire de fondurile pre-aderare, cele structurale finanteaza programe de dezvoltare

Pe proiectele europene, coordonarea personalului dispersat geografic si a celui izolat este extrem de importanta. Daca nu va puteti aduce echipa impreuna, probabil ca veti avea echipe in diverse locuri din teritoriu sau membri ai personalului de proiect izolati individual. Ceea ce nu trebuie sa fie

Iata o chestiune oarecum de nuanta, dar care are o importanta fundamentala. Am vazut o multime de proiecte pe fonduri structurale considerate un succes de managerul care le condusese, dar pe care clientul le vedea ca pe un esec. Motivul era ca managerul realizase ce i se ceruse sa realizeze, insa

In perioada de functionare, firmele infiintate cu aportul capitalului strain pot contracta credite in valuta si in moneda tarii beneficiare a investitiei de la bancile locale si din strainatate. Acestor firme li se deschid conturi la bancile locale si din afara tarii respective, in conformitate cu

Pentru a avea succes ca manager de proiect pe fonduri europene nerambursabile, trebuie ca oamenii sa creada in dumneavoastra. Credibilitatea personala NU este un drept inalienabil si nici nu se obtine in mod automat, increderea se castiga prin efort si poate fi imbunatatita prin comunicatii

Recomandari