Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil

detalii la www.fondurile-structurale.com

Planificarea proiectelor pe fonduri europene nerambursabile

17 Ian 2011
Reiterati planul, luand in calcul resursele efectiv disponibile, care pot sa difere de ceea ce ati solicitat initial. Posibil sa reiterati chiar si de cateva ori, intre planificarea activitatilor si cea a resurselor din fonduri europene nerambursabile. (De fapt, intr-un anumit grad, aceasta corelatie ramane permanent dinamica, pe toata durata proiectului.) Combinatia dintre planificarea resurselor si cea a activitatilor este aceea care stabileste cadrul de lucru efectiv in care veti materializa proiectul si veti coordona demersul de mateA￯rializare. Eu vad adeseori planuri de activitate care nu tin seama de fonduri, resurse, asemenea planuri va pot ajuta, la un nivel orientativ, dar nu va asigura nici pe de departe acuratetea sau certitudinea de care aveti nevoie.
Odata ce v-ati facut o idee despre necesarul de personal pentru proiect, va treA￯bui in continuare sa stabiliti cum il veti organiza. Nu exista un raspuns corect sau unul gresit, dar factorii pe care trebuie sa-i luati in considerare sunt:
Marimea proiectului, cu cat proiectul este mai mare, cu atat mai mult veti avea nevoie de fonduri si o organizatie de proiect formal structurata, cu roluri si cu niveluri de management foarte clar precizate.
Stadiul proiectului: organizatia poate sa se adapteze in functie de etapa in care se afla proiectul. Un proiect aflat in etapa fezabilitatii, pe parcursul implementarii sau in perioada de asistenta post-implementare poate avea necesitati europene mult diferite.
Complexitatea activitatii: toata lumea executa sarcini foarte asemaA￯natoare sau exista variatii intre limite foarte largi?
Tipurile de personal angajat: sunt oameni care lucreaza cu norma de timp intreaga sau partiala? Sunt tehnicieni de rang mediu sau specialisti de nivel superior, cum ar fi avocati? Fiecare trebuie sa fie coordonat in moduri diferite din resursele nerambursabile.
Relatia cu utilizatorii finali: colaborati pe parcursul proiectului cu utilizatorii finali sau sunteti complet separat si le veti preda proiectul doar dupa ce a fost finalizat?
La fel ca planificarea activitatii, si cea a resurselor este o estimare, deci nu intrati in nesfarsite detalii (cum ar fi programarea pe ore a utilizarii resurselor, pe care am vazut-o eu odata la cineva!). Realitatea va aduce intotdeauna o multime de factori care sa va oblige la modificarea planurilor si a resurselor dumneavoastra. Planul de resurse pe care l-ati intocmit este reperul in functie de care va gestionati deciziile.
Atunci cand alocati resursele pe sarcini, acest lucru trebuie facut in asa fel incat raspunderea pentru materializarea fiecarei componente a planului sa fie foarte clara si sa revina ori unei singure persoane, ori, in cazul proiectelor de mai mare anvergura din fonduri europene nerambursabile, unei singure echipe. Chestiunea are mai mult de-a face cu managementul realizarii sarcinilor decat cu planificarea resurselor, dar are un impact direct asupra acestora din urma si asupra descompunerii pe activitati a lucrarilor. Nu cred ca va surade sa ajungeti in situatia de-a rezolva o problema de tip: "Daca o lucrare anume trebuie sa fie alocata mai multor oameni, cine raspunde cand s-a facut cu intarziere?" Pentru a evita aceasta problema, asigurati-va ca fiecarei sarcini ii corespunde un singur punct de responsabilitate, iar daca nu puteti face acest lucru, descompuneti-o in bucati pana cand reusiti sa stabiliti o asemenea corespondenta.

Alete insemnari din blog

Efectele modificarilor de curs valutar impun, asa cum am redat mai inainte, actiuni concrete de evitare sau eliminare a pierderilor sau de speculare a avantajelor posibile. In ambele cazuri, actiunile de gestionare a cursului valutar se desfasoara la nivelul economiilor nationale (macro), la

Stabilirea unor asemenea criterii de retragere nu trebuie sa se faca arbitrar, dar in mod normal nu poate fi facuta nici de o maniera in totalitate stiintifica. Nu se poate decide ce inseamna "problema majora care blocheaza lansarea produsului proiectului", fata de "problema minora cu care se poate

Eu v-as putea da numeroase exemple in care un grup mic de oameni a facut mult mai multa treaba concreta decat o ditamai echipa! Am vazut situatii in care un singur director superior pleaca vineri seara si se intoarce luni dimineata cu o strategie perfect pusa la punct, strategie pe care o echipa de

Introducerea unor marje pentru situatii neprevazute, in orice fel de plan, este absolut esentiala, si nu denota nici pe departe, in nici un caz, slabiciune sau lipsa de competenta din partea celui care planifica sau gestioneaza proiectul pe fonduri europene nerambursabile. Importanta este marimea

In urma cu un an si jumatate lansam cel mai indraznet proiect al vietii mele de pana acum, debutul meu literar: cartea “Floarea tacerii”. Prin acea carte incercam sa contribui, intr-o anumita masura, la trezirea natiunii romane. De ce trezire? Fiindca numai cine isi dormea atunci somnul

Recomandari

Newsletter Ele.ro

A fi fericit
  • person

    "viata mea in cantec s-a mutat!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right