Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil

detalii la www.fondurile-structurale.com

Folositi prezentarile formale in comunicarea pe fonduri nerambursabile

09 Nov 2010
Mai departe in planul dumneavoastra de comunicare vor fi cateva prezenA￯tari formale. Parerile sunt impartite, in ce priveste ideea daca prezentarea in fata altor oameni (probabil cu ajutorul omniprezentelor diapozitive MS PowerPoint) reprezinta realmente un mod eficace de folosire a timpului. Aceasta activitate face parte din existenta normala a oricarei firme moderne si, indiferent daca adauga valoare sau este o simpla componenta de ritual cultural al uzantelor contemporane de afaceri, va trebui s-o faceti.
Nu puteti prevedea de ce prezentari va fi nevoie in cadrul unui proiect, cateodata, pe durata de viata a unui proiect, persoanele cointeresate isi vor da seama ca exista ceva care exercita un impact asupra lor si va vor solicita o prezentare; poate ca beneficiarii vor cere o analiza a cauzelor pentru care un proiect nu merge bine; poate ca membrii echipei de proiect vor avea nevoie sa afle mai multe despre vreo componenta a proiectului cu care intampina dificultati. Asadar, lasati-va ceva timp pentru prezentari neplanificate, dar incepeti prin a planifica prezentarile despre care stiti ca vor fi solicitate. Gan-diti-va la momentele-cheie in care veti avea informatii importante de raportat clientilor si persoanelor cointeresate. Baza de plecare pentru o asemenea planificare a prezentarilor formale este planul de activitate al proiectului dumneavoastra, deci programati-le in preajma jaloanelor de prima importanta si a evenimentelor critice din cadrul proiectului.
Ca atitudine fata de prezentari, trebuie sa le considerati o componenta fireasca a indatoririlor dumneavoastra profesionale. Managerii de proiecte pe fonduri nerambursabile nu trebuie sa cedeze tentatiei de a adauga sau de a elimina cerinte care lor li se par evidente. Trebuie sa le priviti ca pe o ocazie de a straluci, in loc sa va multumiti cu calitatea obscura de manager al proiectului pe care nu-l cunoaste nimeni. Managerii de proiect pe fonduri nerambursabile care vin cu remarci de genul: "Fac asa de multe prezentari, ca nu mai am timp sa-mi vad de treburile mele" nu reusesc sa inteleaga importanta capitala a comunicarii. Este posibil ca o echipa de proiect sa aiba de facut prea multe prezentari, caz in care discutati cu sponsorul dumneavoastra ca sa le reduca numarul. Dar in general vorbind, vaicaritul pe tema prezentarilor inseamna sa nu vezi padurea din cauza copacilor. Prezentarile va pot fi de folos dumneavoastra si proiectului. Important este ca, pe termen scurt, ele va pot oferi ocazia de a castiga lucrurile de care aveti nevoie de la auditoriile dumneavoastra, folositi-le ca sa obtineti sprijin si ca sa determinati luarea unor decizii, alocarea unor resurse, rezolvarea unor probleme si acceptarea unor riscuri.

Alete insemnari din blog

Pentru a avea succes ca manager de proiect pe fonduri europene nerambursabile, trebuie ca oamenii sa creada in dumneavoastra. Credibilitatea personala NU este un drept inalienabil si nici nu se obtine in mod automat, increderea se castiga prin efort si poate fi imbunatatita prin comunicatii

Lectia de ascultare numarul 1: Explicitati ipotezeleRegula de aur este urmatoarea: verificati daca ati inteles bine; nu presupuneti nimic.Gestionarea ipotezelor este o activitate fundamentala de management de proiect adeseori uitata. Orice conversatie si orice comunicare incorporeaza o multime de

Asa cum aratam, obiectul proiectului pe fonduri europene nu este unul si acelasi lucru cu cerintele. Cerintele definesc in mod detaliat si fara ambiguitati cu ce anume trebuie sa fie conforme livrabilele unui proiect. Obiectul este constituit din instructiunile care va dau dumneavoastra

Tot actiunea de evaluare, dependenta de piata, dar si de pozitia de monopol a unor agenti economici, determina baza reala pentru emisiunea monetara, suma preturilor bunurilor ce intra in circuit economic.Prin calitatea si sortimentul marfurilor date pietei, firmele influenteaza si cel de al doilea

Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei „asiete comune

Recomandari