Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil

detalii la www.fondurile-structurale.com

Care este gradul admisibil de schimbare pe fonduri europene nerambursabile?

30 Dec 2010
Proiectul la care viseaza orice manager de proiect este, adeseori, unul in care nu se schimba nimic. Cand nimic nu se schimba, e de departe mult mai usor sa te achiti de sarcini in conditii de siguranta. De fapt, unii manageri de proiect pe fonduri europene nerambursabile folosesc procesul de control al schimbarii mai mult ca pe un mecanism de stopare a oricaror modificari, nicidecum ca pe un instrument prin care sa le controleze. Si totusi, schimbari vor aparea, asta-i realitatea! In unele situatii, s-ar putea sa fie un castig categoric (multe firme specializate in vanzarea catre clienti a unor produse si servicii realizate prin intermediul proiectelor isi fac adeseori cea mai mare parte din bani pe seama modificarilor, nicidecum prin materializarea cererii initiale.) Dumneavoastra insa, ca manager de proiect, sunteti obligat sa aveti capacitatea de a gestiona gradul de schimbare, pana la un anumit nivel. Daca se schimba in permanenta, un proiect e aproape imposibil de finalizat. Daca gradul de schimbare este prea mare, trebuie sa-i cereti sponsorului dumneavoastra sa ia masuri pentru a-l reduce (ceea ce se poate realiza, de pilda, prin incetinirea ritmului de inaintare pana cand cerintele proiectului sunt mai bine intelese sau convenind impreuna ca veti produce livrabilele conform cerintelor existente, urmand ca modificarile sa fie abordate sub forma unui proiect ulterior si separat de cel curent, tot pe fonduri nerambursabile).
Aici, trebuie sa judecati de la ce nivel incepe gradul de schimbare sa fie prea mare, pentru a mai permite livrarea cu succes. Din multe puncte de veA￯dere, a aprecia daca gradul de schimbare este prea mare seamana cu a decide daca gradul de risc este prea mare, in functie de specificul lor, proiectele pot sa absoarba grade diferite de risc, deci nu exista nici o regula generala. Lucrurile esentiale de facut sunt:
- Luati masuri pentru a avea siguranta ca proiectul este dotat cu un proces de control al schimbarii solid si functional. De multe ori, pe oameni ii preocupa in primul rand documentatia necesara pentru propunerea si autorizarea unei modificari, si acest aspect este imA￯portant, dar procesul de control al schimbarii nu se reduce doar la atat! De o insemnatate vitala este existenta unui proces clar de acceptare a schimbarii, in care trebuie sa fie foarte limpede cine are ultimul cuvant de spus referitor la autorizarea modificarilor. Important este si sa va asigurati ca echipa de proiect nu primeste sa opereze nici o modificare, fara a parcurge mai intai procesul de control al schimbarii.
- Perfectionati-va deprinderea de a explica consecintele schimbarii fara sa va implicati emotional. Nu va lasati prins in capcana de-a privi cu neplacere schimbarile, fiindca dumneavoastra personal vi se par enervante. Acest lucru se va simti in comunicatiile europene pe care le aveti cu clientul. Este proiectul lui si, daca el vrea sa faca o schimbare, are tot dreptul, dar trebuie sa-i inteleaga in totalitate consecintele. Atunci cand clientii inteleg realmente impactul unei schimbari asupra terA￯menelor de executie sau a costurilor unui proiect, in multe cazuri vor renunta s-o mai puna in aplicare. Dar daca nu va faceti timp sa-i explicati clientului efectele, atunci, din punctul lui de vedere, nu-l costa practic nimic sa faca schimbari si va avea tendinta sa le ceara de cate ori vrea.
- Stabiliti cat de importanta este schimbarea in cauza. Este o modifiA￯care "pe care ne-ar placea s-o putem face" sau este una cu adevarat esentiala? Merita sa provocati o discutie serioasa pe aceasta tema: interesant cat de multe schimbari asa-zis "vitale" se dovedesc, de fapt, la o analiza mai atenta, nu chiar atat de disperat de importante, atunci cand oamenii ajung sa-i cunoasca pe deplin toate consecintele, mai ales daca li se cer mai multi bani sau o prelungire a termenelor de realizare, pentru a putea fi implementate.
- Stabiliti ce impact are schimbarea in cauza asupra proiectului. Ce consecinte va avea acest lucru asupra compromisului timp-cost-ca-litate acceptat de client? Daca un client are cu adevarat ca prioritate zero termenul de finalizare, atunci, in general, modificarile trebuie sa fie reduse la minimum. Pe de alta parte, daca obiectul proiectului si calitatea rezultatului final sunt de o importanta primordiala, gradul admisibil de schimbare va fi mai ridicat.
- Evaluati cat de bine se descurca echipa dumneavoastra sa faca fata schimbarii. Prea multe modificari pe fonduri europene nerambursabile pot ajunge, in cele din urma, sa-i demotiveze pe membrii echipei de proiect, mai ales daca, din aceasta cauza, vor vedea ca au muncit degeaba, si inca din greu!

Alete insemnari din blog

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Exista multe mecanisme de control al stresului, inclinatia naturala spre a trata lucrurile cu calm si dezinvoltura, destinderea prin sport si exercitii fizice viguroase, mersul la un pahar de bautura si la o discutie cu colegii. Oricare ar fi varianta aleasa, daca stresul va afecteaza, trebuie sa

Acest stil caracterizat prin capacitatea de a face "slalom printre gloante" si de a se eschiva de la orice acuzatie de greseala poate avea succes pe termen scurt. Problema e ca profesiunea managerului de fonduri si proiecte europene se bazeaza in mod fundamental pe asumarea responsabilitatii. In

Asa cum aratam, obiectul proiectului pe fonduri europene nu este unul si acelasi lucru cu cerintele. Cerintele definesc in mod detaliat si fara ambiguitati cu ce anume trebuie sa fie conforme livrabilele unui proiect. Obiectul este constituit din instructiunile care va dau dumneavoastra

In majoritatea proiectelor pe fonduri structurale exista specialisti de un gen sau altul, fiecare cu propriul jargon si cu propriile instrumente de comunicare. In plus, multe firme au un bagaj lingvistic specializat, datorat sectorului economic din care fac parte, modului in care sunt organizate

Recomandari