Fonduri europene nerambursabile

despre fonduri europene nerambursabile

Probleme structurale

21 Apr 2011
Ca sa puteti invata, trebuie sa fiti dispus sa va completati bagajul de cunostinte si sa fiti cinstit cu dumneavoastra insiva, atunci cand lucrurile au mers prost, sau ar fi putut sa mearga mai bine. Aceasta capacitate de a fi onest cu propria persoana si de a intelege ce s-a intamplat, de a nu cauta intotdeauna cauze structurale in exterior, ci de a va intreba pe dumneavoastra insiva ce altceva ati fi putut face sau sa fi facut in mod diferit, se afla la baza veritabilei evolutii in bine a potentialului personal.
Daca vreti intr-adevar sa va dezvoltati bagajul de aptitudini, atunci ganditi-va la urmatoarele categorii de lucruri in privinta carora sa cautati sa aflati mai multe, sa va instruiti teoretic si practic sau sa le vedeti aplicate de altcineva:
Aptitudinile interumane si "subiective" identificate ca atare in articolul de fata.
Aptitudini tehnice extinse de managementul proiectului, pe langa cele pomenite in capitolul de fata. Aptitudinile dumneavoastra trebuie sa fie suficiente pentru complexitatea si anvergura proiectelor structurale pe care le derulati. Daca va ocupati de proiecte mereu si mereu mai mari, atunci merita sa cautati oportunitati de instruire profesionala aprofundata in domenii cum ar fi managementul riscurilor, tehnica estimarii si metodologii pertinente gen metoda drumului critic. (Nu uitati insa de lectia de la inceputul acestui capitol: procesele pe care le implementati trebuie sa fie cat mai simple posibil, data fiind anvergura proiectului pe care il derulati!)
Aptitudini ajutatoare. Exista o serie intreaga de aptitudini auxiliare care va vor perfectiona capacitatea de a lucra ca manager de proiect. Eu includ aici capacitatea de a lucra cu indicatori si metode financiare, capacitatea de a elabora argumentatii tehnico-economice, aptitudinile de negociere si aptitudinile de prezentare.
Instrumentele automatizate. Cautati sa cunoasteti pe deplin capabilitatile structurale programelor informatice existente si sa intelegeti ce procese si algoritmi anume implementeaza ele.
Cunostinte contextuale. In anumite sectoare economice nu veti puA￯tea lucra decat daca aveti btme cunostinte referitoare la domeniul respectiv. Asa cum aratam anterior, nu trebuie neaparat sa fiti expert in toate domeniile pe care le gestionati, dar trebuie totusi sa fiti capabil sa intelegeti conceptele si sa utilizati terminologia si jargonul industriei in care lucrati.
Daca vreti sa cititi mai mult despre managementul de proiect, mai ales pe tema proceselor si a mecanismelor specifice, eu va pot recomanda trei carti in particular.
Unul dintre cei mai influenti teoreticieni ai acestui domeniu, cel putin in ultimii cativa ani, este Elyiahu Goldratt, de exemplu cu cartea Criticai Chain, Elyiahu M. Goldratt, North River Press Publishing Corporation.
Mai exista alte doua lucrari pe tema managementului de proiect in general, despre care eu cred ca acopera limpede si in totalitate partea tehnico-pro-cedurala a acestui domeniu profesional. Continutul lor este cam acelasi ca tematica, deci alegerea uneia sau alteia dintre ele ramane o chestiune de gust personal:
Project Workout, Robert Buttrick, FT Prentice Hali.
Practicai Project Management, Tips, Tactics ana Tools, Harvey A. Levine, John Wiley.
Sfatul meu final este sa capatati incredere in propria judecata. Asa cum am accentuat cu nenumarate prilejuri in aceasta carte, fiecare situatie in parte este altfel. Daca situatia particulara in care va aflati are caracteristici structurale singulare si impune abordari alternative, aveti incredere in dumneavoastra, hotarati-va pe o anume abordare, folositi-o si trageti invataminte din rezultate.

Alete insemnari din blog

Vremurile in care oamenii deveneau manageri de proiect pur si simplu fiindca nu aveau nimic altceva de facut se apropie de sfarsit. Provocarea pentru dumneavoastra, ca manager de proiect profesionist, consta asadar in a trage invatamintele de rigoare si a continua sa va perfectionati.Observati ce

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un birou de

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm;

Gestionarea compromisului timp-cost-calitate-functionalitate este enorm de importanta. Daca anterior am vorbit despre cat este de important sa va fie clara pozitia clientului in privinta acestor dimensiuni definitorii ale executiei proiectului (timpul, costul, calitatea si obiectul functional,

Recomandari