Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Platformele sociale cheia de lansare a brandului tau

adaugat pe 29 Mar 2009

ati dintre voi nu aveti un cont pe Hi5, Facebook, Twitter, MySpace, si lista poate continua. Ei bine, toate acele conturi sunt create pentru a va promova propria persoana, pentru a gasi noi prieteni, de a comunica tot mai mult, sau de ce nu, de a va gasi jumatatea. Retelele sociale virtuale sunt vizitate de mai mult de 100 de milioane de consumatori in fiecare luna, si acestia doar in Statele Unite ale Americii. De fapt, SUA este tara care a lansat aceasta moda de comunicare si socializare. Foarte repede, aceste platforme sociale au ajuns globale, fiind intalnite in mai toate tarile lumii. Impactul avut de aceste platforme este foarte tare simtit de catre detinatorii de canale TV. Persoanele care utilizeaza cel mai mult aceste platforme sociale, au varste cuprinse intre 12 si 64 de ani. Femeile acceseaza cel mai mult aceste platforme sociale si le aceaseaza adesea de mai multe ori pe zi. Avand in vedere aceste trenduri, mediul business a fost nevoit sa tina pasul, astfel ca pe aceste platforme sociale incet tot mai des sa fie prezente chiar companii care ofera anumite servicii si care se adreseaza publicului care poate fi intalnit pe astfel de platforme sociale. Tot mai des primesc si eu mesaje interne pe contul meu de pe aceste platforme sociale de la diverse magazine de haine ca si-au reinnoit marfa, de la diverse saloane de manichiura ca au oferte promotionale, de la cluburi ca au invitat un anume DJ si lista poate continua. Daca astfel de companii au decis sa isi faca reclama, sa ajute la crearea propriului brand prin intermediul acestor platforme sociale, noi ca persoane de ce nu am profita de acest lucru si nu ne-am crea si noi propriul nostru brand? Cele mai mari retele sociale din lume sunt Facebook si MySpace, care in aprilie 2008 inregistra 115,7 milioane utilizatori la nivel global, putin sub cei 116,4 milioane utilizatori ai Facebook. Hi5, este cunoscut in special in America Latina, si avea in aprilie 45 milioane utilizatori, fiind a patra cea mai mare retea sociala din lume. Din tarile din Europa, Romania este tare unde Hi5 a avut cel mai mare succes. Cum ajuta aceste platforme sociale la crearea Brand-ului Personal: 1)    In primul rand, identificati acele medii sociale care va pot ajuta - un blog, o retea profesionala, o platforma sociala etc. 2)    Completati-va cu mare grija profilul. Nu utilizati tot felul de nickname-uri, care mai de care mai ciudate, nu ma puneti tot felul de poze, una mai trasnita decat alta, si foarte important, nu va prezentati in ipostaze compromitatoare. Foarte important de stiut, angajatorii au inceput sa verifice mai toti candidatii pe platformele sociale pentru a-si face o idee despre persoana care urmeaza sa o angajeze. Nu un candidat a fost respins pe baza profilului sau de pe HI5 ci mai multi. Prezentati-va calitatile, fara a le exagera si mai ales fara a le inventa. La fel faceti si cu experienta. 3)    Participati la discutii - daca vorbiti singuri, nu o sa asculte nimeni. Nu veti fi parte a dialogului si incet-incet ceilalti membri va vor ignora. Aveti la dispozitie intrebari si raspunsuri, discutii interactive, articole, poze pe le puteti comenta, posibilitatile de a incepe dialogul cu ceilalti sunt nelimitate. Tot ce trebuie sa faceti este sa luati atitudine si sa incepeti sa va creati o adevarata retea de prieteni. Faceti comentarii la profilul celorlalti, insa nu faceti atac la persoana. 4)    Adoptati o pozitie de expert - raspundeti pertinent la intrebari, cat mai detaliat. Nu e vorba de a prezenta o intreaga strategie, cu exemple si toate trucurile pe care le cunoasteti. Ideea este sa oferiti suficient de mult gratuit astfel incat sa convingeti, dar sa mai existe o parte care sa poata fi vanduta. Si nu uitati, participarea doar de dragul participarii, cand comentariile/raspunsurile nu ajuta pe nimeni, ci sunt acolo sa promoveze cuvinte cheie si link-uri, sunt doar timp irosit. 5)    Reciprocitatea este principala regula a mediilor sociale - ca sa primesti comentarii, trebuie sa comentezi tu mai intai; ca sa ti se raspunda la intrebari, trebuie sa raspunzi la intrebarile celorlalti. 6)    Foarte important de retinut. Ai grija cum iti creezi pagina de pe aceste platforme sociale, ai grija cat de multe informatii oferi despre tine si despre viata ta personala. Este adevarat ca aceste platforme sociale sunt create pentru distractie, pentru interactionare cu persoane de varsta ta, insa un lucru nu stii: angajatorii incep tot mai des sa verifice fiecare candidat avut in vedere pentru angajare pe astfel de platforme sociale si din cateva poze puse pe profilul tau isi pot face o imagine clara despre personalitatea ta, despre felul tau de a fi, despre cum iti petreci timpul liber. Ce poti face pentru a evita astfel de situatii neprevazute ar fi sa folosesti un e-mail diferit de cel care il ai pe platformele sociale atunci cand iti prezinti candidatura unui angajator. Platformele sociale va pot ajuta in crearea unei imagini cel mai usor, totul este sa profitati de acest lucru si sa il fructificati la maxim. Alina Blaga

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

28 Iul 2009

Adevarul despre ceaiul verde conform Doctorului Robert Young
Sunt convinsa ca toata lumea a auzit de ceaiul verde si multa lume il recomanda atat pentru detoxifierea organismului cat si pentru multe alte beneficii cum ar fi: - scaderea in greutate - mai multe studii au demonstrat ca ceaiul verde ajuta la arderea caloriilor si previne cresterea nivel

15 Mai 2008

Campania de electorala - strategie de marketing inteligenta?
Campania electorala - strategie de marketing inteligenta?Suntem in anul electoral, cand fiecare trebuie sa ne alegem un primar care sa ne reprezinte cel mai bine interesele, sau cel putin noi speram ca ne va reprezenta interesele noastre, ale poporului de rand. Dupa perioada post-decembris

15 Mai 2008

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

29 Mar 2009

Blogul Personal si impactul sau asupra Brandului tau
Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Moti
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.