Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Platformele sociale cheia de lansare a brandului tau

adaugat pe 29 Mar 2009

ati dintre voi nu aveti un cont pe Hi5, Facebook, Twitter, MySpace, si lista poate continua. Ei bine, toate acele conturi sunt create pentru a va promova propria persoana, pentru a gasi noi prieteni, de a comunica tot mai mult, sau de ce nu, de a va gasi jumatatea. Retelele sociale virtuale sunt vizitate de mai mult de 100 de milioane de consumatori in fiecare luna, si acestia doar in Statele Unite ale Americii. De fapt, SUA este tara care a lansat aceasta moda de comunicare si socializare. Foarte repede, aceste platforme sociale au ajuns globale, fiind intalnite in mai toate tarile lumii. Impactul avut de aceste platforme este foarte tare simtit de catre detinatorii de canale TV. Persoanele care utilizeaza cel mai mult aceste platforme sociale, au varste cuprinse intre 12 si 64 de ani. Femeile acceseaza cel mai mult aceste platforme sociale si le aceaseaza adesea de mai multe ori pe zi. Avand in vedere aceste trenduri, mediul business a fost nevoit sa tina pasul, astfel ca pe aceste platforme sociale incet tot mai des sa fie prezente chiar companii care ofera anumite servicii si care se adreseaza publicului care poate fi intalnit pe astfel de platforme sociale. Tot mai des primesc si eu mesaje interne pe contul meu de pe aceste platforme sociale de la diverse magazine de haine ca si-au reinnoit marfa, de la diverse saloane de manichiura ca au oferte promotionale, de la cluburi ca au invitat un anume DJ si lista poate continua. Daca astfel de companii au decis sa isi faca reclama, sa ajute la crearea propriului brand prin intermediul acestor platforme sociale, noi ca persoane de ce nu am profita de acest lucru si nu ne-am crea si noi propriul nostru brand? Cele mai mari retele sociale din lume sunt Facebook si MySpace, care in aprilie 2008 inregistra 115,7 milioane utilizatori la nivel global, putin sub cei 116,4 milioane utilizatori ai Facebook. Hi5, este cunoscut in special in America Latina, si avea in aprilie 45 milioane utilizatori, fiind a patra cea mai mare retea sociala din lume. Din tarile din Europa, Romania este tare unde Hi5 a avut cel mai mare succes. Cum ajuta aceste platforme sociale la crearea Brand-ului Personal: 1)    In primul rand, identificati acele medii sociale care va pot ajuta - un blog, o retea profesionala, o platforma sociala etc. 2)    Completati-va cu mare grija profilul. Nu utilizati tot felul de nickname-uri, care mai de care mai ciudate, nu ma puneti tot felul de poze, una mai trasnita decat alta, si foarte important, nu va prezentati in ipostaze compromitatoare. Foarte important de stiut, angajatorii au inceput sa verifice mai toti candidatii pe platformele sociale pentru a-si face o idee despre persoana care urmeaza sa o angajeze. Nu un candidat a fost respins pe baza profilului sau de pe HI5 ci mai multi. Prezentati-va calitatile, fara a le exagera si mai ales fara a le inventa. La fel faceti si cu experienta. 3)    Participati la discutii - daca vorbiti singuri, nu o sa asculte nimeni. Nu veti fi parte a dialogului si incet-incet ceilalti membri va vor ignora. Aveti la dispozitie intrebari si raspunsuri, discutii interactive, articole, poze pe le puteti comenta, posibilitatile de a incepe dialogul cu ceilalti sunt nelimitate. Tot ce trebuie sa faceti este sa luati atitudine si sa incepeti sa va creati o adevarata retea de prieteni. Faceti comentarii la profilul celorlalti, insa nu faceti atac la persoana. 4)    Adoptati o pozitie de expert - raspundeti pertinent la intrebari, cat mai detaliat. Nu e vorba de a prezenta o intreaga strategie, cu exemple si toate trucurile pe care le cunoasteti. Ideea este sa oferiti suficient de mult gratuit astfel incat sa convingeti, dar sa mai existe o parte care sa poata fi vanduta. Si nu uitati, participarea doar de dragul participarii, cand comentariile/raspunsurile nu ajuta pe nimeni, ci sunt acolo sa promoveze cuvinte cheie si link-uri, sunt doar timp irosit. 5)    Reciprocitatea este principala regula a mediilor sociale - ca sa primesti comentarii, trebuie sa comentezi tu mai intai; ca sa ti se raspunda la intrebari, trebuie sa raspunzi la intrebarile celorlalti. 6)    Foarte important de retinut. Ai grija cum iti creezi pagina de pe aceste platforme sociale, ai grija cat de multe informatii oferi despre tine si despre viata ta personala. Este adevarat ca aceste platforme sociale sunt create pentru distractie, pentru interactionare cu persoane de varsta ta, insa un lucru nu stii: angajatorii incep tot mai des sa verifice fiecare candidat avut in vedere pentru angajare pe astfel de platforme sociale si din cateva poze puse pe profilul tau isi pot face o imagine clara despre personalitatea ta, despre felul tau de a fi, despre cum iti petreci timpul liber. Ce poti face pentru a evita astfel de situatii neprevazute ar fi sa folosesti un e-mail diferit de cel care il ai pe platformele sociale atunci cand iti prezinti candidatura unui angajator. Platformele sociale va pot ajuta in crearea unei imagini cel mai usor, totul este sa profitati de acest lucru si sa il fructificati la maxim. Alina Blaga
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,99
(144 voturi)
1132 vizite

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Dr Robert Young tine conferinte despre pH Miracle in toata lumea
Doctorul Robert O. Young este pus pe fapte mari si doreste sa promoveze peste tot in lume Noua Biologie - pH Miracle. Prima oprire a fost in primavara la Budapesta, iar in luna iunie in Londra, unde Doctorul a prezentat cu lux de amanunte tot ce trebuie sa stim despre cauza adevarata a tut

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Blogul Personal si impactul sau asupra Brandului tau
Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Moti

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Marketing intern vs marketing extern
Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face par

16 Apr 2009

Comenatrii:0 |

Margele de lampa
Vom incepe sa vorbim in aceasta sectiune despre tipurile de margele si cum pot fi acestea utilizate. Multe creatii de-ale voastre au fost postate si pe forumul Margele.net, creatii foarte frumoase si pentru care va felicit. Prin astfel de creatii vedem cat de multe femei pasionate de aceas

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!