Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata

adaugat pe 15 Mai 2008

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piataStim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca subiectii vor participa activ si vor raspunde corect la intrebarile adresate, cercetatorii adesea recurc la inducerea unor stari emotionale, transmise prin chestionar.Starile emotionale pot fi incluse intr-un chestionar prin prisma a cel putin 4 abordari, si anume:cercetatorul poate impune circumstantele in care aceste stari emotionale vor fi incluse in chestionar; starile emotionale pot sa apara indirect, fara ca cercetatorul sa fi controlat acest lucru, caz in care subiectii pot reactiona mult mai natural, venind de la sine raspunsul, nu ca in cazul in care aceasta stare ii este indusa fara vointa lui; subiectilor li se cere sa-si mentina emotiile, trasaturile sau tulburarile emotionale, acestea fiind considerate astfel variabile independete de catre cercetatori; subiectilor li se cere sa isi imagineze o stare emotionala, sau sa isi aminteasca o situatie in care au trait o anume stare emotionala. De ce sunt necesare aceste stari emotionale, de ce se folosesc de inducerea unor astfel de stari cercetatorii, si cum putem deduce faptul ca starile pe care le simtim in momentul anchetei ne sunt induse, sunt intrebari pe care nici nu credeam ca trebuie sa ni le punem.Unele chestionare informeaza subiectii despre faptul ca obiectul cercetarii implica si o serie de efecte asupra starii lor emotionale, aceastea fiind foarte putin probabile ca vor fi deduse. In alte chestionare vom vedea ca se incearca sa se deterioreze starile actuale ale subiectilor prin modalitati foarte subtile si greu de dedus, prin diferite mijloace impuse de cercetatori.De multe ori, insa necesita foarte multa atentie si precizie din partea subiectului chestionat, astfel de stari induse, pot fi descoperite, prin simpla prezenta a unor intrebari cadru, legate de anumite emotii, stari, care sunt puse atat inainte, cat si dupa procedura de chestionare. De multe ori insa, cercetatorii iau in calcul aceasta marja de eroare, rezolvand situatia prin manipularea subtila a subiectului. Manipularea la intamplare a subiectului, se face in acelasi mod in care se numesc aleatoriu si subiectii chestionati, tocmai pentru a genera dovezi clare in privinta starilor emotionale ale celor chestionati.Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Pasii si instrumentele de construire ale unui brand personal
Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de a

29 Mar 2009

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

29 Mar 2009

Scrisoarea de intentie ambalajul imaginii tale
 CV-ul trebuie sa fie intotdeauna insotit de o scrisoare de intentie avand in vedere faptul ca acest CV este, prin natura sa, mai general, in timp ce o scrisoare de intentie este personalizata. Asadar scrisoarea de intentie nu repeta informatiile din CV, nu este un rezumat al CV-ului,

15 Mai 2008

ISO 20252 - Standardul International cu privire la Industria Cercetarilor de Piata
ISO 20252 - Standardul International cu privire la Industria Cercetarilor de Piata.Din ce in ce mai mult se recurge la cercetarea de piata, care a devenit deja o adevarata industrie la nivel global, cei care apeleaza la astfel de studii fiind intreprinderile, guvernele, agen

15 Mai 2008

Team Building - o noua metoda de motivare a angajatilor
Team Building - o noua metoda de motivare a angajatilor!Fiecare manager trebuie sa fie constient ca trebuie sa isi motiveze angajatii atat financiar cat si non-financiar. De ce e atat de necesar sa ne motivam angajatii? Motivand angajatii, acestia vor munci mai mult, mai eficient, intr-un
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.