Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

La ce foloseste un studiu de piata?

adaugat pe 15 Mai 2008

La ce foloseste un studiu de piata?Cu siguranta, fiecare manager si-a pus macar o data intrebarea: La ce imi foloseste mie un studiu de piata? Un studiu de piata bine facut, va furnizeaza informatii reale, valide, ajutandu-va sa luati deciziile potrivite, in urma unui calcul precis al riscului. Orice manager de succes, stie ca nu va avea niciodata rezultatul dorit, daca se bazeaza pe intuitia sa, pe experienta sa anterioara, promovandu-si produsele/serviciile prin mijloace cunoscute de el, sau auzite de la cunoscuti. Daca nu e bine sa ne bazam pe intuitie, pe fler, atunci cum ar trebui sa procedam, cum sa avem un business de succes? Aceasta este o intrebare la care multi nu stiu sa raspunda, insa raspunsul este simplu.La baza unui business de succes sta un manager informat, care nu face presupuneri, merge la sigur, comandand un studiu de piata pentru a afla preferintele consumatorilor, pentru a afla informatii utile in ceea ce priveste concurenta, si nu in ultimul rand va afla care sunt nevoile consumatorilor si cum pot fi acestea satisfacute mai bine. Avand aceste informatii, managerul va sti cum sa isi promoveze mai bine produsele/serviciile, care este publicul tinta, astfel va sti cum sa isi formuleze strategia de intrare pe piata. Riscurile in acest caz sunt minime, deoarece studiul de piata ofera toate informatiile de care managerul are nevoie cu o marja de eroare relativ mica, maximum 5%.Un bun manager, stie sa utilizeze toate parghiile necesare pentru derularea in conditii optime a business-ului pe care il conduce, si stie ca fara o cercetare de piata in prealabil, isi asuma unele riscuri care ii pot dauna grav companiei. Sa va dau un exemplu, pentru a vedea cat de importanta este cercetarea de piata:O companie foarte mare in domeniul constructiilor, care si-a construit de-a lungul timpului pozitia pe aceasta piata, hotaraste sa se afirme si ca o companie specializata in managementul proiectelor, promovand astfel un ansamblu rezidential tocmai in centrul orasului. Locatia este atuul principal al firmei, planul de proiectare fiind realizat in strainatate, ansamblul rezidential adresandu-se clasei medii si de lux. S-au obtinut aprobarile necesare demararii proiectului, s-a inceput constructia primului bloc, s-au facut demersurile necesare pentru obtinerea de finantare de la diferite banci … pana acum toate bune si frumoase, primul bloc este gata construit, incep lucrarile la celelalte blocuri. Probabil va intrebati ce lipseste din aceasta poveste. Ei bine, din aceasta poveste, lipseste pionul principal, si anume nevoia clientului, care este cel care va cumpara aceste apartamente. Unde s-a gresit? S-a gresit tocmai in faza de proiect, cand trebuia facuta in prealabil o cercetare de piata, sa se vada care sunt nevoile clientului, cum reactioneaza la un astfel de proiect si cel mai important aspect, care ar fi pretul care ar fi dispusi sa il plateasca pe un astfel de apartament. Daca s-ar fi facut aceasta cercetare, proiectarea apartamentelor ar fi fost facuta in concordanta cu nevoile clientilor, putand astfel sa scoata lavanzare apartamentele inca din faza de proiect. Aceasta a fost cea de-a doua mare gresala, faptul ca au asteptat sa se construiasca apartamentele, si pe urma sa le scoata la vanzare. Va intrebati probabil unde s-a gresit. Oamenilor le-au fost prezentate apartamentele gata construite, fara ca ei sa mai aiba posibilitatea de-a alege ce tip de apartament isi doresc. Fiind pusi in fata acestei probleme, multi au fost reticenti, nu doar din punct de vedere al functionalitatii apartamentelor, cat si din punct de vedere al pretului. Confruntandu-se cu aceasta problema, compania care se ocupa de managementul proiectului, nu a reusit sa vanda apartamentele nici dupa ce aceastea au fost deja construite, bancile incep sa fie reticente fata de finantarea proiectului, deoarece banca iti da finantare, dar una dintre conditiile principale este ca apartamentele sa se vanda inca din faza de proiect.Aceastea fiind obstacolele intampinate, firma de constructii trebuie sa stopeze constructia, neavand finantarea necesara, apartamentele nu se vand, marketingul este aproape inexistent…astfel ca managementul firmei s-a blocat datorita unor riscuri pe care nici nu le-a luat in calcul.Asadar, nevoile clientului sunt cele mai important, indiferent in ce domeniu activam, iar aceastea le putem afla numai printr-o cercetare a pietei.Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
3,03
(221 voturi)
1333 vizite

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

ISO 20252 - Standardul International cu privire la Industria Cercetarilor de Piata
ISO 20252 - Standardul International cu privire la Industria Cercetarilor de Piata.Din ce in ce mai mult se recurge la cercetarea de piata, care a devenit deja o adevarata industrie la nivel global, cei care apeleaza la astfel de studii fiind intreprinderile, guvernele, agen

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Indrazneste Aspira la ceva mai bun
Oradea se poate mandri cu noi apartamente cu stil, moderne, spatioase, de calitate superioara, situate intr-o zona unica, pentru oameni care indraznesc sa-si doreasca ceva mai mult de la viata, care doresc confort, siguranta, liniste. Aceste apartamente se adreseaza persoanelor care nu au

21 Mai 2008

Comenatrii:0 |

C.V.-ul cartea noastra de vizita.
C.V.-ul cartea noastra de vizita. Piata fortei de munca este ca un front de razboi, lupta dandu-se intre ofertantii de forta de munca, altfel spus, cei care isi cauta un loc de munca. Arma de lupta pe acest front este C.V.-ul – cartea de vizita a fiecarui candidat, pe baza carui

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Dr Robert Young tine conferinte despre pH Miracle in toata lumea
Doctorul Robert O. Young este pus pe fapte mari si doreste sa promoveze peste tot in lume Noua Biologie - pH Miracle. Prima oprire a fost in primavara la Budapesta, iar in luna iunie in Londra, unde Doctorul a prezentat cu lux de amanunte tot ce trebuie sa stim despre cauza adevarata a tut

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!