Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

La ce foloseste un studiu de piata?

adaugat pe 15 Mai 2008

La ce foloseste un studiu de piata?Cu siguranta, fiecare manager si-a pus macar o data intrebarea: La ce imi foloseste mie un studiu de piata? Un studiu de piata bine facut, va furnizeaza informatii reale, valide, ajutandu-va sa luati deciziile potrivite, in urma unui calcul precis al riscului. Orice manager de succes, stie ca nu va avea niciodata rezultatul dorit, daca se bazeaza pe intuitia sa, pe experienta sa anterioara, promovandu-si produsele/serviciile prin mijloace cunoscute de el, sau auzite de la cunoscuti. Daca nu e bine sa ne bazam pe intuitie, pe fler, atunci cum ar trebui sa procedam, cum sa avem un business de succes? Aceasta este o intrebare la care multi nu stiu sa raspunda, insa raspunsul este simplu.La baza unui business de succes sta un manager informat, care nu face presupuneri, merge la sigur, comandand un studiu de piata pentru a afla preferintele consumatorilor, pentru a afla informatii utile in ceea ce priveste concurenta, si nu in ultimul rand va afla care sunt nevoile consumatorilor si cum pot fi acestea satisfacute mai bine. Avand aceste informatii, managerul va sti cum sa isi promoveze mai bine produsele/serviciile, care este publicul tinta, astfel va sti cum sa isi formuleze strategia de intrare pe piata. Riscurile in acest caz sunt minime, deoarece studiul de piata ofera toate informatiile de care managerul are nevoie cu o marja de eroare relativ mica, maximum 5%.Un bun manager, stie sa utilizeze toate parghiile necesare pentru derularea in conditii optime a business-ului pe care il conduce, si stie ca fara o cercetare de piata in prealabil, isi asuma unele riscuri care ii pot dauna grav companiei. Sa va dau un exemplu, pentru a vedea cat de importanta este cercetarea de piata:O companie foarte mare in domeniul constructiilor, care si-a construit de-a lungul timpului pozitia pe aceasta piata, hotaraste sa se afirme si ca o companie specializata in managementul proiectelor, promovand astfel un ansamblu rezidential tocmai in centrul orasului. Locatia este atuul principal al firmei, planul de proiectare fiind realizat in strainatate, ansamblul rezidential adresandu-se clasei medii si de lux. S-au obtinut aprobarile necesare demararii proiectului, s-a inceput constructia primului bloc, s-au facut demersurile necesare pentru obtinerea de finantare de la diferite banci … pana acum toate bune si frumoase, primul bloc este gata construit, incep lucrarile la celelalte blocuri. Probabil va intrebati ce lipseste din aceasta poveste. Ei bine, din aceasta poveste, lipseste pionul principal, si anume nevoia clientului, care este cel care va cumpara aceste apartamente. Unde s-a gresit? S-a gresit tocmai in faza de proiect, cand trebuia facuta in prealabil o cercetare de piata, sa se vada care sunt nevoile clientului, cum reactioneaza la un astfel de proiect si cel mai important aspect, care ar fi pretul care ar fi dispusi sa il plateasca pe un astfel de apartament. Daca s-ar fi facut aceasta cercetare, proiectarea apartamentelor ar fi fost facuta in concordanta cu nevoile clientilor, putand astfel sa scoata lavanzare apartamentele inca din faza de proiect. Aceasta a fost cea de-a doua mare gresala, faptul ca au asteptat sa se construiasca apartamentele, si pe urma sa le scoata la vanzare. Va intrebati probabil unde s-a gresit. Oamenilor le-au fost prezentate apartamentele gata construite, fara ca ei sa mai aiba posibilitatea de-a alege ce tip de apartament isi doresc. Fiind pusi in fata acestei probleme, multi au fost reticenti, nu doar din punct de vedere al functionalitatii apartamentelor, cat si din punct de vedere al pretului. Confruntandu-se cu aceasta problema, compania care se ocupa de managementul proiectului, nu a reusit sa vanda apartamentele nici dupa ce aceastea au fost deja construite, bancile incep sa fie reticente fata de finantarea proiectului, deoarece banca iti da finantare, dar una dintre conditiile principale este ca apartamentele sa se vanda inca din faza de proiect.Aceastea fiind obstacolele intampinate, firma de constructii trebuie sa stopeze constructia, neavand finantarea necesara, apartamentele nu se vand, marketingul este aproape inexistent…astfel ca managementul firmei s-a blocat datorita unor riscuri pe care nici nu le-a luat in calcul.Asadar, nevoile clientului sunt cele mai important, indiferent in ce domeniu activam, iar aceastea le putem afla numai printr-o cercetare a pietei.Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Blogul Personal si impactul sau asupra Brandului tau
Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Moti

15 Mai 2008

Marketing intern vs marketing extern
Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face par

29 Mar 2009

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

29 Mar 2009

Indrazneste Aspira la ceva mai bun
Oradea se poate mandri cu noi apartamente cu stil, moderne, spatioase, de calitate superioara, situate intr-o zona unica, pentru oameni care indraznesc sa-si doreasca ceva mai mult de la viata, care doresc confort, siguranta, liniste. Aceste apartamente se adreseaza persoanelor care nu au

15 Mai 2008

Campania de electorala - strategie de marketing inteligenta?
Campania electorala - strategie de marketing inteligenta?Suntem in anul electoral, cand fiecare trebuie sa ne alegem un primar care sa ne reprezinte cel mai bine interesele, sau cel putin noi speram ca ne va reprezenta interesele noastre, ale poporului de rand. Dupa perioada post-decembris