Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.

adaugat pe 15 Mai 2008

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.Head-hunting-ul este un proces de cooptare a angajatilor doriti in propria-ti corporatie - spun corporatie, deoarece la inceputurile sale, head-hunting-ul era utilizat cu precadere de marile corporatii din tarile dezvoltate, acest proces luand un avand si spre tarile Est-Europene, chiar si in companiile mai mici, care au inteles ca e nevoie de angajati performanti, astfel ca isi permit sa investeasca mai mult in procesul de recrutare.Head-hunting-ul nu este un simplu proces de recrutare, care implica crearea ofertei de munca, selectia CV-urilor venite, programarea candidatilor care corespund cerintelor la un prim interviu si angajarea candidatului potrivit. Head-hunting-ul, este folosit de regula pentru pozitiile de middle management sau top management. Managerul unei companii se adreseaza unei agentii specializate in head-hunting, ii face o lista cu angajatii de la firmele concurente, despre care stiu ca sunt foarte buni in domeniul lor, spunandu-i head-hunter-ului ca pe unul dintre aceia ii doreste in compania sa, platind astfel un comision agentiei de head-hunting. Pentru ca head-hunterii sa aiba succes in aceasta “vanatoare de capete”, oferta salariala a companiei care doreste candidatii respectivi, trebuie sa fie cu cel putin 20% mai mare decat ceea ce are omul espectiv in prezent.Din cele prezentate mai sus, ne dam seama ca procesul de vanatoarea nu este unul simplu, si nu se desfasoara pe o perioada relativ scurta de timp. Acest proces implica mult efort si multa implicare din partea agentiei de head-hunting, care trebuie sa adune informatii despre persoanele vizate, head-hunter-ul sa aiba o foarte mare putere de persuasiune,  sa posede abilitati de comunicare, sa fie diplomat si inarmat cu foarte multa rabdare, dar nu trebuie sa piarda din vedere scopul sau. Acest proces in care candidatul vizat trebuie convins sa isi lase postul detinut in prezent, in favoarea noii oferte, se desfasoara de regula intr-un ambient placut, linistit, departa de ochii lumii, la o cafenea eleganta, cu clientela distinsa.Chiar daca procesul de head-hunting este mai costisitor si se intinde pe o perioada mai lunga de timp, veti avea siguranta ca ati angajat candidatul pe care il doriti si de care firma Dvs. are nevoie, deoarece acesta nu vine numai cu o experienta pe un post similar, dar si cu un bagaj de cunostinte legate de concurentul Dvs. si de sistemul de management practicat de acestia.Pana data viitoare, va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Investiti in ... angajati!
Investiti in …angajati!!!Azi mi-am propus sa dezbat un subiect mai controversat, daca imi permiteti sa il numesc asa, astfel ca am decis sa discutam despre cea mai importanta resursa (din punctul meu de vedere) a unei firme, organizatii, corporatii, cum vreti voi sa o numiti, si anu

29 Mar 2009

Universul Penthouseurilor Oradene
Omul este o fiinta in permanenta schimbare. Fiecare doreste sa se depaseasca pe sine, sa traiasca in armonie cu universul, sa culeaga roadele muncii sale si sa se simta recompensat printr-un trai de lux, alaturi de familia sa. Pentru fiecare dintre noi este important sa ne refugiem in lini

09 Nov 2008

Mesajele subliminale.
Mesajele subliminale.Mesajele subliminale. O tehnica pe care toate agentiile de advertising ar folosi-o, dar care este interzisa prin lege. Ce este de fapt publicitatea subliminala? Publicitatea subliminala este orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi &ic

09 Nov 2008

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-ului
Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este d

15 Mai 2008

Cum putem avea o campanie de marketing cu un buget mic
Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca