Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.

adaugat pe 15 Mai 2008

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.Head-hunting-ul este un proces de cooptare a angajatilor doriti in propria-ti corporatie - spun corporatie, deoarece la inceputurile sale, head-hunting-ul era utilizat cu precadere de marile corporatii din tarile dezvoltate, acest proces luand un avand si spre tarile Est-Europene, chiar si in companiile mai mici, care au inteles ca e nevoie de angajati performanti, astfel ca isi permit sa investeasca mai mult in procesul de recrutare.Head-hunting-ul nu este un simplu proces de recrutare, care implica crearea ofertei de munca, selectia CV-urilor venite, programarea candidatilor care corespund cerintelor la un prim interviu si angajarea candidatului potrivit. Head-hunting-ul, este folosit de regula pentru pozitiile de middle management sau top management. Managerul unei companii se adreseaza unei agentii specializate in head-hunting, ii face o lista cu angajatii de la firmele concurente, despre care stiu ca sunt foarte buni in domeniul lor, spunandu-i head-hunter-ului ca pe unul dintre aceia ii doreste in compania sa, platind astfel un comision agentiei de head-hunting. Pentru ca head-hunterii sa aiba succes in aceasta “vanatoare de capete”, oferta salariala a companiei care doreste candidatii respectivi, trebuie sa fie cu cel putin 20% mai mare decat ceea ce are omul espectiv in prezent.Din cele prezentate mai sus, ne dam seama ca procesul de vanatoarea nu este unul simplu, si nu se desfasoara pe o perioada relativ scurta de timp. Acest proces implica mult efort si multa implicare din partea agentiei de head-hunting, care trebuie sa adune informatii despre persoanele vizate, head-hunter-ul sa aiba o foarte mare putere de persuasiune,  sa posede abilitati de comunicare, sa fie diplomat si inarmat cu foarte multa rabdare, dar nu trebuie sa piarda din vedere scopul sau. Acest proces in care candidatul vizat trebuie convins sa isi lase postul detinut in prezent, in favoarea noii oferte, se desfasoara de regula intr-un ambient placut, linistit, departa de ochii lumii, la o cafenea eleganta, cu clientela distinsa.Chiar daca procesul de head-hunting este mai costisitor si se intinde pe o perioada mai lunga de timp, veti avea siguranta ca ati angajat candidatul pe care il doriti si de care firma Dvs. are nevoie, deoarece acesta nu vine numai cu o experienta pe un post similar, dar si cu un bagaj de cunostinte legate de concurentul Dvs. si de sistemul de management practicat de acestia.Pana data viitoare, va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Scrisoarea de intentie ambalajul imaginii tale
 CV-ul trebuie sa fie intotdeauna insotit de o scrisoare de intentie avand in vedere faptul ca acest CV este, prin natura sa, mai general, in timp ce o scrisoare de intentie este personalizata. Asadar scrisoarea de intentie nu repeta informatiile din CV, nu este un rezumat al CV-ului,

12 Nov 2008

Cum sa aduci marketingul pe internet
Cum sa aduci marketingul pe internetSesizand avantajele prezentei online, tot mai multe companii romanesti se orienteaza spre relationship marketing, stabilind o relatie individualizata cu consumatorii care le pot aduce profit.Marketingul continua sa tina pasul cu dezvoltarile tehnologice,

15 Mai 2008

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

29 Mar 2009

Blogul Personal si impactul sau asupra Brandului tau
Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Moti

29 Mar 2009

CVul Oglinda imaginii brandului tau
. El vorbeste in locul tau despre intreaga ta activitate desfasurata pana in present, el scoate la iveala toate calitatile si defectele tale, plusurile si minusurile tale s.a.m.d. Daca stam sa ne gandim de fapt pentru ce ne creem un Brand Personal, vei observa ca obtinerea unul loc de munc