Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cum putem avea o campanie de marketing cu un buget mic

adaugat pe 15 Mai 2008

Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca firmele nu isi eficientizeaza activitatile legate de elaborarea planului de marketing, de cercetarea de birou si de teren, cu alte cuvinte, principala cauza este lipsa personalului calificat in crearea si promovarea unui brand. O alta cauza la fel de importanta ar fi evolutia si totodata inmultirea canalelor de promovare (Televiziuni, radio, presa scrisa etc), ceea ce duce la impartirea preferintelor consumatorilor in topul preferintelor. De exemplu, daca dorim sa lansam o campanie de promovare pentru un anumit produs, in primul rand trebuie sa stabilim publicul caruia ne adresam. Pentru a fi siguri de reusita campaniei, trebuie sa avem in vedere toate canalele de promovare, sa vedem la fiecare profilul cititorului, ascultatorului etc. Pentru a atinge intregul public vizat, e de preferat sa alegem mai multi furnizori atat din presa scrisa, cat si din radio, televiziune etc., ceea ce duce la cresterea costurilor de promovare.Citind cele scrise mai sus, putem concluziona ca nu putem realiza o campanie de marketing eficienta cu bani putini. Nimic mai fals. Putem avea o companie de marketing eficienta, singura problema este sa stim cum sa o facem. Pentru ca marketingul sa aiba succes, este nevoie sa se respecte anumite reguli, pe baza carora sa se poata construi o imagine a produsului/serviciului pe care dorim sa il promovam. Astfel,fiecare marketer trebuie sa gandeasca precum un client sau un potential client, sa se intrebe ce caracteristici ale produsului/serviciului ar trebui sa inbunatateasca, sau ce ar trebui sa aduca in plus pentru a-l face cat mai competitiv; fiecare firma trebuie sa desemneze pe cineva din interiorul firmei pentru a discuta cu clientii, pentru a afla ce ii multumeste sau ce ii nemultumeste la produsul/serviciul pe care il folosesc, aceste informatii fiind foarte importante pentru companie, pentru confirmarea suspiciunilor sau testarea presupunerilor in legatura cu piata; in cazul in care bugetul de marketing este redus, departamentul intern de marketing ar trebui sa se ocupe de problemele legate de studierea pietei, publicitate, proiectare sau marketing; neapeland la serviciile unei agentii specializate de marketing, firma economiseste astfel bani, dar totusi ramane o singura problema - departamentul intern de marketing sa stie sa faca aceste lucruri cu maxima eficienta si cu costuri reduse; o alta regula importanta este usurinta cu care consumatorul percepe mesajul pe care dorim sa il tramsmitem, reclame simple, care nu contin zeci de imagini si caracteristici ale produselor/serviciilor, toate comprimate intr-un sfert de pagina etc. Acestea sunt principalele puncte pe care un marketer trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incepe promovarea unui produs/serviciu. Plecand de la aceste etape, isi poate construi campania de marketing, utilizand toate canalele de transmitere a mesajului, canale mai costisitoare, sau mai putin costisitoare. Dintre metodele mai putin costisitoare amintim marketingul viral, guerilla marketing, marketingul direct, metode prin care mesajul ajunge direct la consumator, sau la potentialul consumator, fara prea mult efort financiar.Putem avea o campanie de marketing eficienta si cu costuri reduse, totul este sa fie facuta cum trebuie, si sa se respecte anumiti pasi esentiali care trebuie urmati in marketing.Pana data viitoare va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Universul Penthouseurilor Oradene
Omul este o fiinta in permanenta schimbare. Fiecare doreste sa se depaseasca pe sine, sa traiasca in armonie cu universul, sa culeaga roadele muncii sale si sa se simta recompensat printr-un trai de lux, alaturi de familia sa. Pentru fiecare dintre noi este important sa ne refugiem in lini

15 Mai 2008

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata
Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piataStim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca

29 Mar 2009

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

18 Mai 2008

Cum sa ne comportam la un interviu!
Cum sa ne comportam la un interviu!Cum sa ne purtam la un interviu … un subiect intens dezbatut, despre ce sa facem si ce sa nu facem la un prin interviu, care sunt intrebarile care ne putem permite sa le punem si care nu.Cel mai important aspect, este sa fii relaxat la un interviu,

12 Nov 2008

Dependenta de comunicare online
Dependenta de comunicare onlineAmploarea dezvoltarii Internetului in ultimii ani face ca acest mediu virtual sa devina carte de vizita pentru tot mai multe companii, care isi prezinta serviciile, produsele etc. in cadrul site-urilor. Astfel, marketingul este la el acasa, pe Internet nu mai