Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui business

adaugat pe 15 Mai 2008

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui businessCu totii ne intrebam ce este cercetarea de piata si la ce ne foloseste ea in dezvoltarea afacerii noastre. Prin cercetarea de piata putem intelege acele tehnici de culegere si prelucrare a informatiilor pentru a afla tendintele existente pe piata, nevoile consumatorilor cu privire la un anumit produs, dar totodata propune si modalitati de imbunatatire a activitatii unei firme, in functie de rezultatele obtinute prin anchetarea subiectilor vizati.Cand e bine sa se recurga la cercetarea de piata?cand se introduce un nou produs pe piata cand se introduce un produs existent deja pe o piata data cand se doreste sporirea vanzarilor cand se doreste imbunatatirea imaginii firmei, a pozitiei produsului pe piata etc. Ca in orice proces decizional, si in cercetarea de piata trebuie sa se parcurga anumite etape, si anume:A) Pregatirea deciziei - Definirea problemei - Obiective si restrictii- Ipoteze, respectiv presupuneri- Definirea unei solutii potrivite- Enumerarea factorilor de influenta - Controlabili- Necontrolabili- Culegerea informatiilor - Concepte, metode, date ( primare, secundare)B) Luarea deciziei - Analiza datelor - Caracteristici cantitative- Segmentarea pietei- Prognoze- Stabilirea solutiilor - Posibilitati- Consecinte- Cuantificare- Alegerea solutiilor - Compararea solutiilor rin diferite solutii- Identificarea celei mai bune solutiiC) Aplicarea deciziei - Elaborarea planului- Aplicarea planului- Controlul/evaluarea rezultatelor obtinuteAcum, vazand cand e bine sa recurgem la cercetarea de piata, care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgem pentru a avea rezultate reale, mai ramane sa vedem de ce e bine sa recurgem la cercetarea de piata, si cine ar trebui sa faca aceasta cercetare, dar toate aceste probleme le vom dezbate intr-un nou subiect .Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si mult succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

12 Nov 2008

Cum sa aduci marketingul pe internet
Cum sa aduci marketingul pe internetSesizand avantajele prezentei online, tot mai multe companii romanesti se orienteaza spre relationship marketing, stabilind o relatie individualizata cu consumatorii care le pot aduce profit.Marketingul continua sa tina pasul cu dezvoltarile tehnologice,

15 Mai 2008

Marketing intern vs marketing extern
Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face par

15 Mai 2008

Cum putem avea o campanie de marketing cu un buget mic
Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca

24 Mai 2009

Stimulator natural de formare a celulelor STEM
Se stie ca organismul uman este foarte complex si are o functie foarte importanta, si anume aceea de a lupta singur cu inamicii sai, insa multe organisme au nevoie de ajutor din exterior pentru a putea lupta si a se regenera , dar de multe ori nu gasim solutia in exterior pentru a ne putea