Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui business

adaugat pe 15 Mai 2008

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui businessCu totii ne intrebam ce este cercetarea de piata si la ce ne foloseste ea in dezvoltarea afacerii noastre. Prin cercetarea de piata putem intelege acele tehnici de culegere si prelucrare a informatiilor pentru a afla tendintele existente pe piata, nevoile consumatorilor cu privire la un anumit produs, dar totodata propune si modalitati de imbunatatire a activitatii unei firme, in functie de rezultatele obtinute prin anchetarea subiectilor vizati.Cand e bine sa se recurga la cercetarea de piata?cand se introduce un nou produs pe piata cand se introduce un produs existent deja pe o piata data cand se doreste sporirea vanzarilor cand se doreste imbunatatirea imaginii firmei, a pozitiei produsului pe piata etc. Ca in orice proces decizional, si in cercetarea de piata trebuie sa se parcurga anumite etape, si anume:A) Pregatirea deciziei - Definirea problemei - Obiective si restrictii- Ipoteze, respectiv presupuneri- Definirea unei solutii potrivite- Enumerarea factorilor de influenta - Controlabili- Necontrolabili- Culegerea informatiilor - Concepte, metode, date ( primare, secundare)B) Luarea deciziei - Analiza datelor - Caracteristici cantitative- Segmentarea pietei- Prognoze- Stabilirea solutiilor - Posibilitati- Consecinte- Cuantificare- Alegerea solutiilor - Compararea solutiilor rin diferite solutii- Identificarea celei mai bune solutiiC) Aplicarea deciziei - Elaborarea planului- Aplicarea planului- Controlul/evaluarea rezultatelor obtinuteAcum, vazand cand e bine sa recurgem la cercetarea de piata, care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgem pentru a avea rezultate reale, mai ramane sa vedem de ce e bine sa recurgem la cercetarea de piata, si cine ar trebui sa faca aceasta cercetare, dar toate aceste probleme le vom dezbate intr-un nou subiect .Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si mult succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,100
(236 voturi)
1382 vizite

Alete insemnari din blog

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Scrisoarea de intentie ambalajul imaginii tale
 CV-ul trebuie sa fie intotdeauna insotit de o scrisoare de intentie avand in vedere faptul ca acest CV este, prin natura sa, mai general, in timp ce o scrisoare de intentie este personalizata. Asadar scrisoarea de intentie nu repeta informatiile din CV, nu este un rezumat al CV-ului,

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-ului
Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este d

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Dr Robert Young tine conferinte despre pH Miracle in toata lumea
Doctorul Robert O. Young este pus pe fapte mari si doreste sa promoveze peste tot in lume Noua Biologie - pH Miracle. Prima oprire a fost in primavara la Budapesta, iar in luna iunie in Londra, unde Doctorul a prezentat cu lux de amanunte tot ce trebuie sa stim despre cauza adevarata a tut

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Pasii si instrumentele de construire ale unui brand personal
Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de a

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!