Fonduri europene nerambursabile
 
„ despre fonduri europene nerambursabile ”
by: fondurile-europene
 

Fonduri pentru investitii

adaugat pe 09 Iun 2010

Criteriile urmarite, de regula, de investitorii straini, conform unui studiu al Universitatii Harvard din S.U.A., sunt reprezentate de:
1. Restrictiile privind repatrierea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind dat tarii care nu pune nici o restrictie);
2. Permisiunea pentru penetrarea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind acordat in cazul in care investitorul strain poate realiza investitii cu 100% capital strain, iar prezenta sa in tara respectiva este apreciata favorabil);
3. Existenta unor discriminari in raport cu firmele locale (cu punctaj maxim de 12 puncte atunci cand firma straina se asimileaza cu firmele locale si punctaj de 0 puncte cand apar interdictii si discriminari evidente);
4. Starea de convertibilitate si stabilitatea monedei (pentru tara cu moneda convertibila studiul respectiv acorda 18 puncte, iar pentru tara cu moneda care are doar convertibilitate interna, 8 puncte);
5. Stabilitatea politica din tara beneficiarului de investitii straine (tarile care au o stabilitate politica pe termen lung sunt punctate cu 16 puncte, iar cele unde o lovitura de stat este reala primesc 0 puncte);
6. Protectia vamala pentru produsele obtinute din viitoarea investitie (acolo unde se asigura o protectie larga, punctajul este de 8 puncte, iar unde nu exista, se acorda 2 puncte);
7. Nivelul si posibilitatile de acces la piata locala de capital (pentru tarile unde piata de capital este dezvoltata si functioneaza o bursa de valori, punctajul este de 8 puncte, iar acolo unde capitalul este redus, punctajul este doar de 2 puncte);
8. Nivelul inflatiei anuale pe ultimii cinci ani (daca rata anuala a inflatiei depaseste 35%, se acorda 2 puncte; daca rata respectiva este sub 1%, punctajul este maxim, de 14 puncte).
Investitorul strain devine interesat pentru realizarea investitiei daca tara beneficiara a investitiei intruneste un punctaj care depaseste cifra 40.
Dupa obtinerea acordului de realizare a investitiei, investitorul strain (singur sau in colaborare cu parteneri autohtoni) trece la proiectarea obiectivului din punct de vedere tehnic, economic si financiar.
Proiectarea are la baza Studiul de fezabilitate, document tehnicoeconomic solicitat pentru orice investitie importanta. Prin intermediul acestui studiu, investitorul isi contureaza efortul financiar, dar si avantajele economice si financiare ale viitoarei investitii, posibilitatea de a sustine investitia din fonduri europene nerambursabile.
Continutul sintetic al unui studiu de fezabilitate agreat de investitorii straini se refera la urmatoarele obiective principale:
I. Aspectele generale legate de obiectivul ce urmeaza a fi construit si de partenerii viitoarei firme;
II. Diagnosticul juridic, cu precizari clare privind forma de proprietate, dreptul comercial, dreptul fiscal, dreptul social, dreptul societatii etc.;
III. Diagnosticul comercial, cu referiri directe asupra pietei de aprovizionare si de desfacere, concurenta, calitatea clientilor, politica de pret, tehnici de contractare etc.;
IV. Analiza activitatii de investitie, cu precizarea proceselor tehnologice, a lucrarilor de constructii-montaj, a lucrarilor de dare in exploatare etc.;
V. Probleme de management si aspecte privind resursele umane pentru noul obiectiv;
VI. Diagnosticul financiar. Analiza solicitata de acest diagnostic este hotaratoare pentru decizia investitorului strain de a trece la realizarea investitiei. Ea cuprinde indicatori economici si financiari despre performantele economice, financiare si manageriale ale investitorului si ale beneficiarului investitiei (daca rezulta o societate mixta), precum si indicatori economici si financiari previzionati pentru o perioada de 5 - 10 ani;
VII. Riscuri in activitatea viitoare a obiectivului ce va fi finantat, ca urmare a schimbarilor in viitor;
VIII. Aprecieri finale, cu precizarea aspectelor pozitive si a celor negative care pot influenta adoptarea deciziei de finantare externa a investitiei.

Alete insemnari din blog

31 Mar 2011

Fondurile nerambursabile europene in 2011
Utilizarea biroului de proiect este de asemenea foarte impoeranta.Toti managerii de proiect sunt constienti de necesitatea existentei unei asemenea structuri, desi pentru multi dintre ei experientele avute in aceasta privinta vor fi ingrozitor de diferite. Cand aveti nevoie de o asemenea u

07 Apr 2011

Proiectele pe fonduri nerambursabile
Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un bir

18 Mar 2011

Fonduri neatrase si probleme structurale
Evaluati aceste riscuri, ca sa vedeti daca vreunul dintre ele are ca efect o probabilitate semnificativa de a se petrece un lucru cu impact semnificativ asupra proiectului. Daca da, atunci trebuie sa faceti ceva in privinta riscului respectiv. Puteti consuma o groaza de timp, imaginand o s

28 Feb 2011

Sustenabilitatea proiectului pe fonduri europene
De fapt, motivul pentru care nu le-am tratat in mod special este tocmai succesul curent al bunelor practici in domeniul instruirii generale si specializate de management de proiect, intr-o masura crescanda, aceste lucruri sunt o realitate data si, ca urmare, nu reprezinta factorul de difer

10 Mar 2011

Noutati in proiectele pe fonduri europene in 2011
Gestionarea compromisului timp-cost-calitate-functionalitate este enorm de importanta. Daca anterior am vorbit despre cat este de important sa va fie clara pozitia clientului in privinta acestor dimensiuni definitorii ale executiei proiectului (timpul, costul, calitatea si obiectul functio