Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Uniformizarea bazei de impozitare in UE

adaugat pe 24 Feb 2010

Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei „asiete comune consolidate”. In acest sens, Comisia Europeana si-a anuntat intentia de a prezenta in 2008 o propunere legislativa globala in scopul introducerii unei baze comune consolidate pentru impozitul pe profit, insa acest lucru se pare ca nu va putea fi finalizat mai devreme de 2010. Incepand cu anul 2001 Uniunea Europeana a abordat consecvent problema uniformizarii bazei de impozitare, propunand crearea unei asiete comune, indeosebi pentru societatile cu activitati transfrontaliere. Aceasta baza ar permite companiilor sa isi calculeze profitul impozabil dupa un set comun de reguli, ceea ce ar conduce la simplificarea procedurilor si la diminuarea costurilor administrative, inclusiv cele legate de administrarea si absorbita fondurilor structurale europene. Si din comunicarile Uniunii Europene reiese ca in prezent este analizat acest aspect important cu privire la fiscalitatea europeana. La nivelul Comisiei Europene exista un grup de experti din toate statele membre, constituit in 2004 si reunit pana in prezent de 11 ori, pentru discutarea problematicii asietei comunitare, urmatoarea intalnire a grupului fiind prevazuta pentru decembrie 2007. Programul de lucru general cu privire la crearea si punerea in aplicare a unei baze de impozitare consolidate comune pentru corporatii a fost elaborat in anul 2004, la constituirea grupului de lucru, iar la fiecare intalnire de lucru au fost stabilite, prezentate si analizate aspecte importante legate de acest subiect si au fost evidentiate progresele inregistrate. La unele reuniuni ale grupului au participat si experti din domeniul financiar, reprezentanti ai mediului de afaceri si ai comunitatii academice pentru a discuta aspecte legate de asieta comuna consolidata. Grupul de lucru cuprinde mai multe subgrupuri care se ocupa de aspecte precum: active si depreciere, provizioane si rezerve, venituri impozabile, aspecte internationale, impozitarea la nivel de grup, mecanismul de repartizare a asietei comune consolidate. Grupul ajuta Comisia Europeana in demersurile de pregatire a unei propuneri legislative cu privire la crearea unei baze comune consolidate de impozitare a profiturilor realizate de companiile transnationale. Baza consolidata presupune ca stabilirea veniturilor, a cheltuielilor si a profiturilor impozabile sa se faca in statul in care se afla compania-mama. Profitul impozabil astfel determinat, obtinut pe intreg teritoriul Uniunii Europene, va fi repartizat statelor in care societatea desfasoara activitati si unde va fi impozitat cu cota de impunere specifica fiecarui stat. Sistemul va fi optional si se va putea aplica in paralel cu modalitatile de calcul existente in statele membre. Baza comuna va trebui sa fie uniforma, sa simplifice si sa extinda baza de impozitare pentru corporatii. Parerile multor economisti converg catre ideea ca „o baza de impozitare extinsa cu o rata de impozitare mica este cea mai eficienta din punct de vedere economic, deoarece efectele de distorsionare sunt minime ca numar si importanta.” Un studiu realizat de KPMG International pe un esantion de specialisti din domeniul financiar si fiscal din mai mult de 400 de companii din statele membre si din Elvetia arata ca propunerea Comisiei Europene cu privire la crearea asietei comunitare a fost sustinuta de 78% dintre respondenti, iar in cazul Romaniei 90% dintre respondenti au fost de acord cu propunerea. Printre statele care au avut retineri cu privire la aceasta initiativa europeana se numara Marea Britanie, care a sustinut propunerea doar intr-o proportie de 62%, avand contraargumente precum: costurile ridicate ale implementarii sistemului si posibilitatea cresterii impozitelor. Cehia, Spania si Danemarca au sustinut propunerea in proportie de 100%, Italia 96%, iar Grecia, Luxemburg, Polonia, Slovenia si Suedia 90%. Dintre respondentii germani decat 84% au fost de acord, in timp ce Austria, Finlanda, Ungaria si Portugalia au sustinut propunerea cu 80%, iar Irlanda si Slovacia au avut doar 50% dintre raspunsuri pro. Baza unica comuna consolidata a impozitului pe profit nu presupune si o cota unica a impozitului pe profit, insa 69% dintre cei care au raspuns studiului ar dori si o cota unica.

Alete insemnari din blog

17 Ian 2011

Planificarea proiectelor pe fonduri europene nerambursabile
Reiterati planul, luand in calcul resursele efectiv disponibile, care pot sa difere de ceea ce ati solicitat initial. Posibil sa reiterati chiar si de cateva ori, intre planificarea activitatilor si cea a resurselor din fonduri europene nerambursabile. (De fapt, intr-un anumit grad, aceast

20 Apr 2010

Dezvoltare prin fonduri structurale nerambursabile
În momentul în care firma este convinsa de dezavantajele (sau avantajele) modificarii în timp a etaloanelor monetare pe care le utilizeaza în relatiile sale internationale, atunci ea va proceda la folosirea unor metode specifice de control sau de atenuare a efectelo

06 Mai 2010

Implicatii financiare ale fondurilor structurale nerambursabile
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; m

15 Ian 2009

Consultanta in fonduri structurale
Serviciile de consultanta de afaceri constau in furnizarea urmatoarelor:- Studii de prefezabilitate si studii de fezabilitate. Acestea sunt documente solicitate de finantatori în scopul verificarii viabilitatii investitiei propuse. Ele permit o analiza profesionista a

11 Mai 2010

Fluxuri financiare in fonduri structurale nerambursabile
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; m
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.