Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui business

adaugat pe 15 Mai 2008

Cercetarea de piata - un prim pas in dezvoltarea unui businessCu totii ne intrebam ce este cercetarea de piata si la ce ne foloseste ea in dezvoltarea afacerii noastre. Prin cercetarea de piata putem intelege acele tehnici de culegere si prelucrare a informatiilor pentru a afla tendintele existente pe piata, nevoile consumatorilor cu privire la un anumit produs, dar totodata propune si modalitati de imbunatatire a activitatii unei firme, in functie de rezultatele obtinute prin anchetarea subiectilor vizati.Cand e bine sa se recurga la cercetarea de piata?cand se introduce un nou produs pe piata cand se introduce un produs existent deja pe o piata data cand se doreste sporirea vanzarilor cand se doreste imbunatatirea imaginii firmei, a pozitiei produsului pe piata etc. Ca in orice proces decizional, si in cercetarea de piata trebuie sa se parcurga anumite etape, si anume:A) Pregatirea deciziei - Definirea problemei - Obiective si restrictii- Ipoteze, respectiv presupuneri- Definirea unei solutii potrivite- Enumerarea factorilor de influenta - Controlabili- Necontrolabili- Culegerea informatiilor - Concepte, metode, date ( primare, secundare)B) Luarea deciziei - Analiza datelor - Caracteristici cantitative- Segmentarea pietei- Prognoze- Stabilirea solutiilor - Posibilitati- Consecinte- Cuantificare- Alegerea solutiilor - Compararea solutiilor rin diferite solutii- Identificarea celei mai bune solutiiC) Aplicarea deciziei - Elaborarea planului- Aplicarea planului- Controlul/evaluarea rezultatelor obtinuteAcum, vazand cand e bine sa recurgem la cercetarea de piata, care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgem pentru a avea rezultate reale, mai ramane sa vedem de ce e bine sa recurgem la cercetarea de piata, si cine ar trebui sa faca aceasta cercetare, dar toate aceste probleme le vom dezbate intr-un nou subiect .Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si mult succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro

Alete insemnari din blog

28 Iul 2009

Dr Robert Young tine conferinte despre pH Miracle in toata lumea
Doctorul Robert O. Young este pus pe fapte mari si doreste sa promoveze peste tot in lume Noua Biologie - pH Miracle. Prima oprire a fost in primavara la Budapesta, iar in luna iunie in Londra, unde Doctorul a prezentat cu lux de amanunte tot ce trebuie sa stim despre cauza adevarata a tut

29 Mar 2009

Platformele sociale cheia de lansare a brandului tau
ati dintre voi nu aveti un cont pe Hi5, Facebook, Twitter, MySpace, si lista poate continua. Ei bine, toate acele conturi sunt create pentru a va promova propria persoana, pentru a gasi noi prieteni, de a comunica tot mai mult, sau de ce nu, de a va gasi jumatatea. Retelele sociale virtual

28 Iul 2009

Sumarul conferintei de la Londra a doctorului Robert Young
Va spuneam in articolul precedent ca voi reveni cu detalii de la Conferinta tinuta de Dr. Robert Young la Londra. Asadar, de-a lungul conferintei, Robert Young a incercat sa ii invete 5 lectii esentiale pe participanti, si am sa incerc sa va fac o scurta sinteza: 1. Nu trebuie sa fii perfe

15 Mai 2008

Marketing intern vs marketing extern
Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face par

15 Mai 2008

Investiti in ... angajati!
Investiti in …angajati!!!Azi mi-am propus sa dezbat un subiect mai controversat, daca imi permiteti sa il numesc asa, astfel ca am decis sa discutam despre cea mai importanta resursa (din punctul meu de vedere) a unei firme, organizatii, corporatii, cum vreti voi sa o numiti, si anu