Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Managerul de proiect

adaugat pe 31 Ian 2011

Departamentele tehnice au, de regula, un limbaj si un etos mult diferit de ale celor de marketing. Inginerii tind sa se concentreze riguros asupra detaliilor; pe marketeri ii aduci foarte greu, de obicei, la nivelul unor cerinte concrete si adeseori se exprima in termeni greu cuantificabili, care tin de concepte si idei. Departamentele juridice si cele financiare lucreaza adeseori intr-o cooperare stransa si sunt amandoua considerate functiuni eminamente "autoritare", care cu o mana ii ajuta pe angajatii celorlalte compartimente, iar cu cealalta ii trag de tirechi, dar stilurile si metodele lor de actiune difera extraordinar de mult. Angajatii departamentelor financiare isi incep adeseori serviciul foarte devreme dimineata. Din cate am constatat eu, cei din departamentele juridice nu fac la fel, dar, pe de alta parte, lor nu li se pare deloc anormal sa stea la birou si pana la ora zece seara! In sfarsit, ar mai fi si organizatia insasi, unele firme tin cu tot dinadinsul sa-si dezvolte o cultura sau o atitudine care sa le fie specifica, indiferent daca e vorba de franchete si onestitate sau de ambitie si concentrare in directia unui singur scop. In unele firme pe fonduri nerambursabile exista o cultura a grijii fata de oameni, axata pe ideea de a-i ajuta pe ceilalti sa se bucure de succes, pe cand in altele nu conteaza decat efortul necrutator de realizare a obiectivului final si orice ezitare este vazuta ca o slabiciune.
Daca nu va aratati sensibil la cultura organizatiei in care lucrati, veti constata ca, in timp, nu reusiti sa va bucurati de sustinerea celorlalti, ca oamenii incearca sa evite colaborarea cu dumneavoastra si ca va e greu sa inspirati incredere si siguranta in ceea ce priveste aptitudinile dumneavoastra.
Odata ce v-ati obisnuit cu o anumita cultura organizationala, veti descoperi ca-i urmati instinctiv tiparele comportamentale. Ceea ce este bine, dar dupa ce proiectul s-a terminat, nu luati cu dumneavoastra comportamentele respective in alta organizatie, decat daca apare limpede ca se potrivesc si acolo.
Intr-o situatie diferita, si, in functie de natura diferentei, adeseori nici n-avem nevoie sa ne gandim la comportamentul pe care se cade sa-l adoptam, cum s-ar intampla, de pilda, in cazul analogiei mele de mai sus. Si cu proiectele pe fonduri europene nerambursabile e la fel: aproape zilnic, ele ne pun in multe situatii diferite si, doar pentru ca un anumit mod de a interactiona va aduce rezultatele scontate cateodata sau chiar in majoritatea timpului, nu inseamna ca trebuie sa-l aplicati de fiecare data. Adaptati-va stilul in functie de necesitati.
Pe de alta parte, insa, nu trebuie sa va adaptati stilul in mod automat, fara sa stati sa va ganditi; controlati-l in mod constient, pentru ca numai asa veti putea evita aplicarea accidentala a unui stil nepotrivit. De exemplu, daca va simtiti ajuns pe pozitii defensive, nu intotdeauna e bine sa si adoptati, efectiv, un stil de interactiune defensiv. Ganditi-va la ce stil ar putea fi cel mai productiv, in orice situatie data. Incapacitatea de a va adapta stilul va poate face sa pareti teapan si lipsit de imaginatie, iar oamenii vor incepe sa faca tot felul de supozitii, potential gresite, in legatura cu ce simtiti si ce ganditi.
Acest articol se apleaca asupra muncii esentiale de zi cu zi pe care trebuie s-o depuna un manager de proiect in cadrul unui proiect aflat in plina desfasurare, gestionarea efectiva a proiectului. Prin urmare, faptul ca acest capitol este unul dintre cele mai scurte s-ar putea sa-i surprinda pe unii cititori.
Pentru a fi un manager de proiect eficace, nu contest ca este important sa stapanesti procesele, metodologiile si instrumentele specifice activitatii de management de proiect. Asa cum spuneam, aceste mecanisme nu sunt in centrul atentiei acestei carti, deci nu pretind ca as face o analiza exhaustiva sau deosebit de completa a acestui subiect. Ce va face capitolul de fata este sa treaca in revista principiile de baza si, prin aceasta, sa asigure un context adecvat. Cititorul care nu este un expert in proceduri va avea in primul rand de castigat.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
5
(3 voturi)
691 vizite

Alete insemnari din blog

03 Dec 2010

Comenatrii:0 |

Obiectivul proiectului pe fonduri europene
Asa cum aratam, obiectul proiectului pe fonduri europene nu este unul si acelasi lucru cu cerintele. Cerintele definesc in mod detaliat si fara ambiguitati cu ce anume trebuie sa fie conforme livrabilele unui proiect. Obiectul este constituit din instructiunile care va dau dumneavoastra po

15 Feb 2011

Comenatrii:0 |

Fonduri structurale versus fonduri europene nerambursabile
Pe proiectele europene, coordonarea personalului dispersat geografic si a celui izolat este extrem de importanta. Daca nu va puteti aduce echipa impreuna, probabil ca veti avea echipe in diverse locuri din teritoriu sau membri ai personalului de proiect izolati individual. Ceea ce nu trebu

01 Oct 2010

Comenatrii:0 |

Clientii dintr-un model de proiect pe fonduri europene nerambursabile
In continuare, haideti sa analizam pe scurt intr-un model de proiect pe fonduri europene nerambursabile: cine sunt acesti oameni, cat de important este fiecare dintre aceste trei grupuri pe care le-am identificat si ce trebuie sa ia in considerare managerul de proiect, in fiecare caz.Princ

22 Dec 2010

Comenatrii:0 |

Asumarea proiectului pe fonduri europene nerambursabile
Cand vorbesc despre un asemenea sentiment al asumarii, nu vreau sa spun ca managerii de proiect sunt chemati sa realizeze lucruri imposibile, ci ca ei trebuie sa aiba o asemenea dispozitie afectiva de atasament si angajare fata de munca lor, incat sentimentul succesului sau al insuccesului

02 Feb 2009

Comenatrii:0 |

Fonduri Structurale pentru conectarea la Internet
Internetul. Nu mai este nevoie sa spunem ce poate inseamna pentru o organizatie. Ei bine, iata ca prin Programul Operational Cresterea Competitivitatii Economice, Domeniul 3.1 - Sustinerea utilizarii tehnologiei informatiei si comunicatiilor, Operatiunea 1 - Sprijinirea accesului la Intern

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!