Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Managementul fondurilor europene structurale

adaugat pe 29 Mar 2010

În evolutia generala a societatii s-a conturat si s-a dezvoltat fenomenul activitatii economice pe plan international, fenomen generalizat prin conceptul de Economie mondiala. Derularea operatiunilor de natura economica, dar si realizarea altor activitati umane (culturale, politice, militare, culturale etc.), aduc în primplan o activitate de miscare a valorii în context international, fie sub forma fondurilor europene financiare si de credit, cât si sub forma unor creante mijlocite de semnele monetare. O astfel de legatura economica pe plan extern trece în mod obligatoriu prin zona în care se afla domeniul de existenta a activitatii financiar-monetare internationale. În acest domeniu se desfasoara o serie de actiuni principale care formeaza structura de baza a activitatii respective. În primul rând, legatura economica de export intra în procesul de evaluare. Aici, cu ajutorul unui etalon monetar international sau cu statut international se va determina informatia de pret international al bunurilor ce fac obiectul exportului. În al doilea rând, legatura economica trece prin procesul de repartitie, proces care asigura o finantare sau creditare care favorizeaza miscarea rapida a bunurilor exportate catre importator si a contravalorii lor catre exportator. În al treilea rând, operatiunea de export intra în procesul de plata, proces prin care, cu ajutorul mijloacelor de plata, se sting obligatiile determinate de export, exportatorul recuperându-si contravaloarea bunurilor exportate. Operatiunile generate de aceste procese formeaza continutul si, totodata, structura pe subdomenii ale activitatii financiar-monetare internationale. Deci, în cadrul activitatii respective se cuprind actiuni de evaluare, actiuni de repartitie financiara si de credit, actiuni de plata, toate în context international. Forma moderna a activitatii financiare internationale începe, din punct de vedere istoric, o data cu încheierea tratatului de pace dupa razboiul francoprusac din anul 1871; acest tratat impunea Frantei o despagubire de razboi enorma, despagubire care va forma continutul unui flux financiar-monetar international. Apoi, primul razboi mondial va determina, la rândul sau, un nou flux financiar si monetar international, de data aceasta, din spre Germania spre tarile aliate. Pentru reglementarea acestor fluxuri se instituie, pentru prima data în istoria relatiilor internationale, o institutie specializata în coordonarea legaturilor financiar-monetare, Banca Reglementelor Internationale. Fenomenul mondo-financiar si monetar va continua sa se dezvolte dupa primul razboi mondial. Relatiile economice dintre statele iesite din conflictul mondial au continuat sa creasca, solicitând o dezvoltare rapida a activitatilor monetare, financiare si de credit. Sub impulsul acestei dezvoltari, în anul 1922, la Genova (Italia), se organizeaza prima Conferinta monetara internationala. Dezbaterile din cadrul acestei conferinte au avut ca efect adoptarea, la nivelul economiei mondiale a etalonului aur-devize (Gold Exchange Standard). Aceasta a fost solutia iesirii din criza generata de desfasurarea primului razboi mondial care afectase sistemele monetare ale tarilor implicate în aceasta conflagratie. Ca urmare, pe fondul reducerii cantitatii de aur exploatate anual, s-a gasit o solutie de compromis, bancile centrale putând sa-si constituie puternice ale vremii). Conferinta de la Genova a prefigurat regulile unui viitor sistem monetar international. Anii care au urmat acestei conferinte au fost plini de tensiuni ce au afectat serios sistemul monetar international. Criza economica din perioada 1929-1933, deprecierile monetare continue ale principalelor monede si, nu în ultimul rând, al doilea razboi mondial, au frânat continuarea eforturilor de organizare a activitatii financiar-monetare internationale si, în acelasi timp au readus în primplan aurul monetar, importanta acestuia ca etalon monetar. Totul se va amâna pâna spre sfârsitul celui de al doilea razboi mondial. Problema constituirii unui sistem monetar international a revenit în primplan la momentul Conferintei Natiunilor Unite desfasurate la Bretton Woods (între 1 si 12 iulie 1944), stabilindu-se o serie de “reguli de buna conduita” în domeniul activitatii monetare. Tot acum s-au pus bazele unor institutii cu atributii financiare si monetare pe plan international (Fondul Monetar International si Banca Mondiala). Sistemul monetar instituit în anul 1944 se baza pe o activitate monetara referitoare la un volum de circa 50 miliarde dolari schimburi economice internationale. Schimbarile structurale intervenite în anii ’50 si ’60 în domeniile economic, politic sau social au determinat mutatii cantitative si calitative in structura fenomenului financiar-monetar international. Astfel, în anul 1970 relatiile economice internationale însumau peste 300 miliarde dolari, iar fluxurile de fonduri structurale europene capatasera un caracter permanent. Pe fondul acestor cresteri cantitative îsi fac loc unele fenomene de criza; Sistemul monetar de la Bretton Woods este confruntat cu probleme din ce în ce mai numeroase. Principiile si mecanismele stabilite în anul 1944 încep sa dea semne de oboseala, nemaicorespunzând cu realitatea mult schimbata.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
3,16
(116 voturi)
1056 vizite

Alete insemnari din blog

01 Sep 2008

Comenatrii:0 |

Care sunt de fapt Fondurile Structurale
Fondurile Structurale nu reprezinta o singura sursa de finantare în cadrul bugetului Uniunii. Astfel, fiecare fond acopera zona sa tematica specifica. Este important de mentionat faptul ca Fondurile Structurale nu finanteaza proiecte individuale separate. Ele finanteaza programe de d

16 Sep 2008

Comenatrii:0 |

Diferente fonduri structurale - fonduri pre-aderare (2)
Continui astazi cu alte diferente dintre fondurile structurale si cele pre-aderare. Astazi va descriu:• procedurile de atragere si administrare semnificativ mai complexeExista cerinta expresa ca proiectul Dvs sa respecte legislatia in domeniul egalitatii de sanse, protectiei mediului,

05 Aug 2010

Comenatrii:0 |

Managementul de proiect finantat din fonduri europene nerambursabile
In prima parte a perioadei de tranzitie, autoritatile guvernamentale si neguvernamentale au apelat la rezervele valutare oficiale sau private (inclusiv la fondurile fostelor partide comuniste) pentru a suplini productia interna prin importul de bunuri de consum.Folosirea acestor resurse va

21 Dec 2009

Comenatrii:0 |

Justitia si fondurile structurale europene
Cauza initiala a vatamarii Dreptatii in Romania se gaseste in acea revolutie televizata, de la care au trecut aproape 13 ani, si careia nu i s-au gasit, nici pana astazi, teroristii. Cat timp nu se va face lumina in aceasta problema, in mod oficial, prin organele abilitate, Justitia din Ta

01 Oct 2010

Comenatrii:0 |

Clientii dintr-un model de proiect pe fonduri europene nerambursabile
In continuare, haideti sa analizam pe scurt intr-un model de proiect pe fonduri europene nerambursabile: cine sunt acesti oameni, cat de important este fiecare dintre aceste trei grupuri pe care le-am identificat si ce trebuie sa ia in considerare managerul de proiect, in fiecare caz.Princ

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!