Fonduri Structurale,Fonduri Europene Nerambursabil
 
„ detalii la www.fondurile-structurale.com ”
by: fonduri-structurale
 

Care dintre elementele procesului de management de proiect pe fonduri europene sa fie aplicate si care ignorate?

adaugat pe 28 Dec 2010

Daca incercati sa aplicati toate cunostintele teoretice ale unui manager de proiect, in toate situatiile, va veti petrece intreaga viata aplicand proceduri si nimic nu se va materializa vreodata efectiv. Exista anumite lucruri (cum ar fi planificarea si gestionarea problemelor) care probabil ca trebuie sa fie facute in orice proiect pe fonduri europene, dar exista altele care pot fi excluse. Eu vad adesea manageri de proiect producand tot soiul de documente si urmand procedee care nu sunt relevante pentru proiectul pe care-l administreaza, pur si simplu fiindca sunt obligatorii in organizatia pentru care lucreaza. Da, intr-adevar, trebuie sa existe un set minimal obligatoriu de activitati comune pentru toti managerii de proiect, dar unul redus, implementarea celorlalte procese depinzand de judecata managerului care raspunde de proiect. De exemplu, daca riscurile proiectului sunt scazute si impactul unei intarzieri in predare este minor, nu va pierdeti timpul cu planuri pentru situatii neprevazute.
Ar fi bine sa tineti minte ca procesul de management de proiect a fost inventat ca sa va ajute in munca pe fonduri, nu ca sa va impiedice sa va faceti treaba, deci utilizati-l cu atentie atunci cand va este de ajutor, si ignorati-l atunci cand va incurca sau pur si simplu nu adauga valoare. Utilizarea unui proces bun presupune un cost administrativ, dar acesta va fi mai mult decat compensat pe termen mai lung prin cresterea eficientei, cresterea eficacitatii sau scaA￯derea gradului de risc. Dar acolo unde procesul de management nu duce la dumneavoastra este sa rezolvati problemele si sa gestionati riscurile, nu sa actionati ca un fel de roata de transmisie catre managerii cu mai multa autoritate. Atunci cand va izbiti de un obstacol, treaba dumneavoastra este sa-l indepartati. Pe de alta parte, aveti datoria sa-i avertizati in timp util pe sponsorii si pe clientii dumneavoastra in legatura cu problemele si cu riscurile pe care nu veti putea sa le rezolvati fara a apela la autoritati superioare. Daca remiteti decizia mai sus prea tarziu, faceti sa creasca riscul de esec. A putea sa judecati cand este inoportun sa va duceti la autoritatile superioare si cand este absolut esential reprezinta o capacitate indispensabila.
De asemenea, este important sa tineti minte ca atunci cand inaintati o problema mai sus, in fata unei autoritati superioare europene, ramaneti in continuare raspunzator pentru rezolvarea cauzei fundamentale. Sunteti in continuare managerul proiectului si sunteti in continuare responsabil pentru producerea livrabilelor, atata doar ca una dintre sarcini este indeplinita de cineva cu mai multa putere de decizie decat dumneavoastra.
Un nivel prea general al planificarii va va pune in imposibilitatea de a obtine rezultatele descrise mai sus. De exemplu, daca un program de mare amploare este definit la nivelul lucrarilor componente, fiecare cu durata de o luna, nu veti putea calcula resursele necesare. Pe de alta parte, un nivel prea detaliat al planificarii va face ca planul sa devina un scop in sine, iar dumneavoastra, ca manager de proiect, veti consuma prea mult timp cu elaborarea si actualizarea lui. De asemenea, in acest caz e si foarte usor sa va impotmoliti in amanunte, sa nu mai vedeti padurea din cauza copacilor.
Daca planul dumneavoastra este suficient pentru a se indeplini cele patru deziderate descrise mai sus, atunci inseamna ca este si suficient de detaliat. Nu intrati mai mult in amanunt, fiindca va faceti singur de lucru! Scopul primordial este de a infatisa activitatile care intra in obiectul proiectului dumneavoastra pe fonduri europene; dependentele externe trebuie si ele sa fie indicate, dar numai la un nivel foarte general. Nu incercati sa explicitati in amanunt toate dependentele externe, in cadrul planului dumneavoastra.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
0
(0 voturi)
558 vizite

Alete insemnari din blog

24 Feb 2010

Comenatrii:0 |

Uniformizarea bazei de impozitare in UE
Pentru a putea face fata concurentei pietei americane, Uniunea Europeana urmareste constituirea unui cadru comun privind impozitarea profiturilor corporatiilor, in acest scop, o prima solutie reprezentand-o uniformizarea bazei de impozitare a profiturilor si crearea asa-numitei „asie

30 Dec 2010

Comenatrii:0 |

Care este gradul admisibil de schimbare pe fonduri europene nerambursabile?
Proiectul la care viseaza orice manager de proiect este, adeseori, unul in care nu se schimba nimic. Cand nimic nu se schimba, e de departe mult mai usor sa te achiti de sarcini in conditii de siguranta. De fapt, unii manageri de proiect pe fonduri europene nerambursabile folosesc procesul

12 Ian 2011

Comenatrii:0 |

Creativitatea pe fonduri structurale
In plus pe langa lista de mai sus, eu as remarca si faptul ca managementul resurselor umane pe fonduri structurale poate fi imbunatatit printr-o gandire creativa in privinta modului cum procedati pentru angajarea, motivarea si impulsionarea echipei de proiect. Ceea ce nu inseamna ca v-as i

10 Ian 2011

Comenatrii:0 |

Asistenta pe fonduri structurale
Stabilirea unor asemenea criterii de retragere nu trebuie sa se faca arbitrar, dar in mod normal nu poate fi facuta nici de o maniera in totalitate stiintifica. Nu se poate decide ce inseamna "problema majora care blocheaza lansarea produsului proiectului", fata de "problema minora cu care

24 Iun 2010

Comenatrii:0 |

Credite pentru fonduri structurale
Inainte de a se pronunta in favoarea solicitarii de credite analizate pana in prezent, Comitetul de credit al bancii procedeaza si la verificarea disponibilitatilor in valuta, prezente si viitoare, disponibilitati care vor forma baza de tragere (emisiune) a creditului.In cazul bancilor com

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!