Fonduri europene nerambursabile
 
„ despre fonduri europene nerambursabile ”
by: fondurile-europene
 

Fondurile nerambursabile europene in 2011

adaugat pe 31 Mar 2011

Utilizarea biroului de proiect este de asemenea foarte impoeranta.Toti managerii de proiect sunt constienti de necesitatea existentei unei asemenea structuri, desi pentru multi dintre ei experientele avute in aceasta privinta vor fi ingrozitor de diferite. Cand aveti nevoie de o asemenea unitate organizatorica si cu ce se ocupa ea?
Indiferent ce-ar spune lucrarile teoretice si metodologiile existente, in practica birourile de proiect se pot incadra intr-unui din urmatoarele patru tipuri:
- Unitate de servicii administrative
- Unitate de verificare si inspectie procedurala
- Structura de asistenta experta
- Serviciu de control al portofoliului sau programului de proiecte (unde se centralizeaza informatiile)
Deci raspunsul simplu la intrebarea cu ce se ocupa va depinde de ce anume a fost infiintat ca sa faca. Ati putea infiinta un birou de proiect pentru fondurile nerambursabile europene in 2011 a indeplini anumite sarcini concrete in cadrul proiectului dumneavoastra sau, alta varianta, daca va subordonati unui manager de program ori sunteti angajat intr-un departament central de management de proiect din cadrul unei firme, s-ar putea sa existe deja un birou de proiect care indeplineste o functiune precis definita.
Problemele de studiat in privinta birourilor de proiect sunt urmatoarele:
Stiti ce anume ati dori sa faca biroul de proiect? Stabiliti foarte clar de ce aveti nevoie de o asemenea structura si ce va face pentru dumneavoastra si pentru proiectul pe fonduri. Daca e doar ca sa rezolve niste sarcini administrative europene in folosul dumneavoastra, aduceti-va un administrator sau un asistent personal. Trebuie sa fie limpede cum se vor imparti sarcinile nerambursabile intre dumneavoastra si biroul de proiect. Iata un posibil exemplu reprezentativ in 2011:
Stabileste formatele si calendarul de raportare - biroul de proiect.
Primeste rapoartele si urmareste sa se faca depunerea lor la timp - biroul de proiect.
Analizeaza rapoartele - managerul de proiect.
Decide ce actiuni se intreprind - managerul de proiect.
Gestioneaza actiunile demarate - managerul de proiect.
Evalueaza calitatea raportarilor (termene de predare, format etc.) - biroul de proiect.
Va va ajuta sa fiti mai eficient sau mai eficace? Poate parea evident, dar daca nu va ajuta efectiv in vreun fel, nu merita sa-l infiintati. Eu am vazut multe birouri de proiect care nu faceau altceva decat sa aplice orbeste niste proceduri birocratice, devenind astfel mai mult o piedica, decat un ajutor pentru managerul de proiect.
Cine va avea acces la resursa pe care o reprezinta biroul de proiect? Odata infiintat un asemenea birou, nici n-o sa va vina sa credeti cat de multi oameni ii vor cere sa presteze activitati auxiliare in folosul lor! Ca sa evitati suprasolicitarea, trebuie sa stabiliti foarte clar cine poate si cine nu poate sa foloseasca serviciile biroului de proiect.
Toata lumea intelege ce anume face biroul de proiect? Uneori, birourile de proiect vor fi considerate o cheltuiala indirecta absolut inutila, daca oamenii nu inteleg cu ce contribuie ele la bunul mers al proiectului.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
0
(0 voturi)
571 vizite

Alete insemnari din blog

14 Apr 2011

Comenatrii:0 |

Proiectele pe fonduri structurale
Inchiderea proiectului: finalizarea in totalitate a eventualelor activitati ramase neterminate, efectuarea unui bilant al rezultatelor, ca sa se traga invataminte pentru proiectul urmator, si eliberarea resurselor.Pentru fiecare proiect pe fonduri structurale, durata si complexitatea acest

03 Mai 2011

Comenatrii:0 |

Probleme europene rezolvate cu fonduri nerambursabile
Organizatiile puternice au doua mari puncte forte: in primul rand, ele genereaza o multime de idei, iar in al doilea, le suprima fara mila pe cele care nu vor da rezultate si se concentreaza numai pe cele cateva idei bune.In unele organizatii sau in cadrul anumitor procese de management de

07 Apr 2011

Comenatrii:1 |

Proiectele pe fonduri nerambursabile
Administratie si organizarea sedintelor este extrem de importanta. In general, partea administrativa in proiecte este un fel de mic bau-bau pentru managerii de fonduri europene nerambursabile, care se plang adeseori ca le face viata un cosmar. Si totusi, indiferent daca aveti sau nu un bir

21 Iun 2011

Comenatrii:0 |

Noi fonduri europene nerambursabile in 2011
Vremurile in care oamenii deveneau manageri de proiect pur si simplu fiindca nu aveau nimic altceva de facut se apropie de sfarsit. Provocarea pentru dumneavoastra, ca manager de proiect profesionist, consta asadar in a trage invatamintele de rigoare si a continua sa va perfectionati.Obser

09 Iun 2010

Comenatrii:0 |

Fonduri pentru investitii
Criteriile urmarite, de regula, de investitorii straini, conform unui studiu al Universitatii Harvard din S.U.A., sunt reprezentate de:1. Restrictiile privind repatrierea capitalului strain (cu un punctaj intre 0 si 12 puncte, punctajul maxim fiind dat tarii care nu pune nici o restrictie)

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!