Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Pasii si instrumentele de construire ale unui brand personal

adaugat pe 29 Mar 2009

Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de azi pe maine, este nevoie de timp, de mult timp as indrazni eu sa spun – putem sa ne luam o marja de minimum 5 ani de zile, desi poate e o perioada relativ scurta. Ideea este ca trebuie sa fii foarte minutios in ceea ce faci, sa iti urmaresti fiecare actiune a ta, si cel mai important, sa nu creezi ceva ce nu are nici o legatura cu realitatea, caci in loc sa scoti punctele forte ale propriei tale persoane, vei accentua si mai tare punctele slabe. Iata trei beneficii majore care reies din constructia de brand personal: •   Valoare crescuta. Intotdeauna unui brand puternic ii va fi asociata o valoare mai mare. •   Cost scazut al vanzarii. Cu totii avem ceva de vandut, chiar daca este orba de a ne vinde pe noi la un interviu pentru un job, de a incerca sa obtinem un contract de colaborare cu o firma anume etc. Daca ai un brand puternic, iti va fi mult mai usor sa ii convingi pe ceilalti sa te cumpere, deoarece acestia vor fi auzit deja de tine, vor avea destule informatii despre persoana ta si le va fi mult mai usor sa ia o decizie in favoarea ta. • Satisfactie garantata. Brandurile cunoscute si puternice au avantajul ca asigura satisfactia clientilor, deoarece exista un grad implicit de incredere in calitatea acestora. Odata ajuns sa fii cunoscut, lumea vorbeste despre tine, iar nivelul gradului de incredere in propria ta persoana creste exponential cu numarul persoanelor care vorbesc si dau feed-back-uri pozitive in ceea ce priveste calitatea serviciilor prestate de tine, calitatea persoanei tale etc. Desi in aparenta Marca Personala are o aplicabilitate orientata catre exterior, este esential ca ea sa fie reprezentativa pentru noi insine, sa ne reprezinte, si mai ales sa prezinte realitatea din jurul nostru, realitatea propriei noastre persoane, asa cum este ea. Este important de inteles ca Marca Personala nu este viabila si credibila decat daca ne regasim in ea atat in public, cat si in particular. Daca noi nu ne regasim in ceea ce am creat, atunci cu siguranta brandul nu are suport, ceea ce va duce spre un esec total. De aceea, Marca Personala nu trebuie inventata, ci identificata in interiorul fiecaruia dintre noi! Desi identificarea propriei Marci Personale poate parea un proces dificil, el este unul esential pentru succesul nostru profesional. Tom Peters  - cel mai influent guru in management al prezentului - afirma: “Cand am scris despre Marca Personala, in 1997, era considerat ceva cool. Acum, insa, este ceva absolut necesar. Nu mai aveti incotro! Chiar daca acest concept va ingrozeste, a fi un oarecare reprezinta reteta dezastrului.” In conditiile in care comunicam non-stop si suntem nevoiti sa ne formam o imagine durabila despre cineva in doar cateva minute, putem concluziona ca, daca nu ne cream si gestionam cu atentie Marca Personala, o vor face cu certitudine cei cu care interactionam, si de cele mai multe ori perceptia lor asupra propriei noastre persoane nu va reflecta realitatea, in cel mai rau caz insa, ne va putea periclita intreaga imagine, fiind greu sa modificam parerea care unii si-au creat-o deja.  Pentru a fi siguri ca ne cream o imagine favorabila noua si care sa ne reprezinte, avem la indemana o serie de instrumente de care ne putem folosi si care ne vor asigura succesul. Instrumentele de care ne putem folosi in crearea brand-ului personal sunt: -    CV-ul – cartea noastra de vizita -    Scrisoarea de intentie -   Blog-ul Personal -    Contul de pe marile platforme Web 2.0 (Picassa, Flickr) -    Contul de pe retelele sociale (Facebook, LinkedIn, Hi5, Twitter) -   Aspectul grafic al documentelor trimise -   Conturile de pe forumuri -    Semnatura din cadrul e-mail-ului trimis -   Cartea de vizita -   Vestimentatia Despre fiecare in parte vom vorbi in lectiile urmatoare. Pana atunci va doresc lecturare placuta si succes in cariera. Alina Blaga.
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,94
(207 voturi)
1144 vizite

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Campania de electorala - strategie de marketing inteligenta?
Campania electorala - strategie de marketing inteligenta?Suntem in anul electoral, cand fiecare trebuie sa ne alegem un primar care sa ne reprezinte cel mai bine interesele, sau cel putin noi speram ca ne va reprezenta interesele noastre, ale poporului de rand. Dupa perioada post-decembris

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

La ce foloseste un studiu de piata?
La ce foloseste un studiu de piata?Cu siguranta, fiecare manager si-a pus macar o data intrebarea: La ce imi foloseste mie un studiu de piata? Un studiu de piata bine facut, va furnizeaza informatii reale, valide, ajutandu-va sa luati deciziile potrivite, in urma unui calcul precis al risc

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

CVul Oglinda imaginii brandului tau
. El vorbeste in locul tau despre intreaga ta activitate desfasurata pana in present, el scoate la iveala toate calitatile si defectele tale, plusurile si minusurile tale s.a.m.d. Daca stam sa ne gandim de fapt pentru ce ne creem un Brand Personal, vei observa ca obtinerea unul loc de munc

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Mesajele subliminale.
Mesajele subliminale.Mesajele subliminale. O tehnica pe care toate agentiile de advertising ar folosi-o, dar care este interzisa prin lege. Ce este de fapt publicitatea subliminala? Publicitatea subliminala este orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi &ic

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!