Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata

adaugat pe 15 Mai 2008

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piataStim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca subiectii vor participa activ si vor raspunde corect la intrebarile adresate, cercetatorii adesea recurc la inducerea unor stari emotionale, transmise prin chestionar.Starile emotionale pot fi incluse intr-un chestionar prin prisma a cel putin 4 abordari, si anume:cercetatorul poate impune circumstantele in care aceste stari emotionale vor fi incluse in chestionar; starile emotionale pot sa apara indirect, fara ca cercetatorul sa fi controlat acest lucru, caz in care subiectii pot reactiona mult mai natural, venind de la sine raspunsul, nu ca in cazul in care aceasta stare ii este indusa fara vointa lui; subiectilor li se cere sa-si mentina emotiile, trasaturile sau tulburarile emotionale, acestea fiind considerate astfel variabile independete de catre cercetatori; subiectilor li se cere sa isi imagineze o stare emotionala, sau sa isi aminteasca o situatie in care au trait o anume stare emotionala. De ce sunt necesare aceste stari emotionale, de ce se folosesc de inducerea unor astfel de stari cercetatorii, si cum putem deduce faptul ca starile pe care le simtim in momentul anchetei ne sunt induse, sunt intrebari pe care nici nu credeam ca trebuie sa ni le punem.Unele chestionare informeaza subiectii despre faptul ca obiectul cercetarii implica si o serie de efecte asupra starii lor emotionale, aceastea fiind foarte putin probabile ca vor fi deduse. In alte chestionare vom vedea ca se incearca sa se deterioreze starile actuale ale subiectilor prin modalitati foarte subtile si greu de dedus, prin diferite mijloace impuse de cercetatori.De multe ori, insa necesita foarte multa atentie si precizie din partea subiectului chestionat, astfel de stari induse, pot fi descoperite, prin simpla prezenta a unor intrebari cadru, legate de anumite emotii, stari, care sunt puse atat inainte, cat si dupa procedura de chestionare. De multe ori insa, cercetatorii iau in calcul aceasta marja de eroare, rezolvand situatia prin manipularea subtila a subiectului. Manipularea la intamplare a subiectului, se face in acelasi mod in care se numesc aleatoriu si subiectii chestionati, tocmai pentru a genera dovezi clare in privinta starilor emotionale ale celor chestionati.Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,99
(291 voturi)
2849 vizite

Alete insemnari din blog

01 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Diabetul si dieta minune a doctorului Robert Young
In articolul Tot ce nu ai stiut despre diabet am prezentat cum este vazut diabetul din prisma Doctorului Robert O. Young si ce solutii a gasit acesta pentru a combate aceasta boala atat de raspandita. A studiat foarte mult acest fenomen, chiar a scris si o carte despre cum trebuie luptat c

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Scrisoarea de intentie ambalajul imaginii tale
 CV-ul trebuie sa fie intotdeauna insotit de o scrisoare de intentie avand in vedere faptul ca acest CV este, prin natura sa, mai general, in timp ce o scrisoare de intentie este personalizata. Asadar scrisoarea de intentie nu repeta informatiile din CV, nu este un rezumat al CV-ului,

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Marketing viral vs Guerilla marketing
Marketing Viral vs Guerilla MarketingMarketing viral….sau guerilla marketing. Ce au acestea doua in comun, si ce le diferentiaza, care dintre cele doua campanii au mai mare efect… Acestea sunt intrebari pe care multi dintre cei care se initiaza in ale marketingului si le pun.

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Marketing intern vs marketing extern
Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face par

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-ului
Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este d
Recomandari

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!