Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Marketing intern vs marketing extern

adaugat pe 15 Mai 2008

Marketing intern vs Marketing externDe ce marketing intern vs marketing extern? Deoarece, in primul rand, doresc sa facem o disctinctie clara intre marketing intern si marketing extern. Cand ne gandim la marketing extern, ne gandim la clienti, altfel spus la publicul larg, care nu face parte din corporatie, pe cand, daca spunem marketing intern, ne gandim la angajatii firmei, corporatiei. Cei mai multi marketeri sunt preocupati de marketingul extern, de relatia cu clientii, de modalitatile de promovare a produselor/serviciilor, de crearea brand-ului etc. Dar intr-o companiei, nu este indeajuns sa se realizeze doar marketing extern, care are ca pilon principal clientul, iar managementul comunicarii organizationale sa fie lasat pe seama resurselor umane. Pentru a se realiza un marketing intern foarte bine pus la punct, departamentul de resurse umane trebuie sa conlucreze cu departamentul de marketing pentru a realiza aceasta comunicare organizationala.De ce consider ca este important marketingul intern? Ei bine, eu consider ca promovarea oricarui brand, trebuie sa porneasca din interiorul corporatiei, si anume de la propiii angajati. Daca propriii nostri angajati vor intelege conceptul brandului pe care compania doreste sa il promoveze, daca vor deveni ei insisi consumatori ai produselor, atunci ei insisi vor fi cei care vor promova imaginea brandului, si vor oferi informatii si vor putea astfel sa ofere informatii reale privind produsele companiei. O astfel de promovare va fi de 10 ori mai credibila, deoarece va veni din partea unor persoane care nu doar lucreaza in interiorul acelei companie, dar si utilizeaza produsele companiei la care lucreaza. Aici intervine puterea marketingului viral, dar despre acest subiect vom discuta mai pe larg intr-un alt post.Prin marketing intern, putem creste loialitatea angajatilor fata de firma, multumirea angajatilor se va reflecta in interactiunea lor cu clientii, ajutandu-i sa inteleaga mai bine brandul, produsul, astfel clientul are mai mare incredere ca ceea ce cumpara este de calitate si merita pretul platit. Multi manageri, considera ca aceste aspecte privind satisfactia angajatilor, tine de managementul resurselor umane, chiar daca acestia folosesc multe strategii de marketing, pentru a-i motiva pe angajati, pentru a-i face sa inteleaga compania si care este menirea ei, care este mesajul pe care doreste sa il transmita consumatorilor etc. Din pacate, sunt putine firmele (sau chiar deloc) care inteleg ca departamentul de resurse umane trebuie sa lucreze cot la cot cu departamentul de marketing pentru a-si indrepta atentia catre cel mai important client al firmei, si anume propriul sau angajat, care poate fi cel mai mare promotor al imaginii firmei.Marketerii, ar trebui sa priveasca conceptul de marketing intern si marketing extern, ca un tot unitar, altfel spus, atunci cand vorbesc de marketing, automat sa se gandeasca atat la marketing intern, cat si la marketing extern. Am inceput cu marketing intern, deoarece consider, ca primul pas in crearea imaginii firmei, a promovarii unui produs/serviciu, il constituie marketingul intern, deoarece mesajul cu care compania doreste sa iasa pe piata, prima data este auzit de nimeni altul decat de angajatul firmei, iar acestia la randul lor vor transmite mesajul si celorlalti.Asadar, sa nu omitem, ca merketeri, cea mai importanta resursa a unei companii, si anume angajatul, sa nu ne rezumam doar la faptul ca in carti vom gasi tot ce trebuie sa stim despre si cum se face marketing, carti care, majoritatea omit faptul ca marketingul intern este cel de la care trebuie sa porneasca crearea imaginii brandului. Precum spunea si Ted Levitt, ” Cele mai importante valori - oamenii vostri, reputatia voastra, brandurile voastre si clientii vostri - nu se gasesc in carti.”Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,97
(262 voturi)
1848 vizite

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

La ce foloseste un studiu de piata?
La ce foloseste un studiu de piata?Cu siguranta, fiecare manager si-a pus macar o data intrebarea: La ce imi foloseste mie un studiu de piata? Un studiu de piata bine facut, va furnizeaza informatii reale, valide, ajutandu-va sa luati deciziile potrivite, in urma unui calcul precis al risc

15 Mai 2008

Comenatrii:1 |

Brainstorming sau Munca in Echipa.
Brainstorming sau Munca in Echipa.Companiile sunt structurate pe departamente, fiecare cu domeniul sau de activitate. Fiecare departament este constituit din personal calificat, care sa desfasoare activitatea cu maxima eficienta. Pentru ca un departament sa poata sa isi desfasoare activita

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-ului
Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este d

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Universul Penthouseurilor Oradene
Omul este o fiinta in permanenta schimbare. Fiecare doreste sa se depaseasca pe sine, sa traiasca in armonie cu universul, sa culeaga roadele muncii sale si sa se simta recompensat printr-un trai de lux, alaturi de familia sa. Pentru fiecare dintre noi este important sa ne refugiem in lini

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!