Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.

adaugat pe 15 Mai 2008

Head-Hunting - O noua metoda de a-ti recruta candidatii potriviti.Head-hunting-ul este un proces de cooptare a angajatilor doriti in propria-ti corporatie - spun corporatie, deoarece la inceputurile sale, head-hunting-ul era utilizat cu precadere de marile corporatii din tarile dezvoltate, acest proces luand un avand si spre tarile Est-Europene, chiar si in companiile mai mici, care au inteles ca e nevoie de angajati performanti, astfel ca isi permit sa investeasca mai mult in procesul de recrutare.Head-hunting-ul nu este un simplu proces de recrutare, care implica crearea ofertei de munca, selectia CV-urilor venite, programarea candidatilor care corespund cerintelor la un prim interviu si angajarea candidatului potrivit. Head-hunting-ul, este folosit de regula pentru pozitiile de middle management sau top management. Managerul unei companii se adreseaza unei agentii specializate in head-hunting, ii face o lista cu angajatii de la firmele concurente, despre care stiu ca sunt foarte buni in domeniul lor, spunandu-i head-hunter-ului ca pe unul dintre aceia ii doreste in compania sa, platind astfel un comision agentiei de head-hunting. Pentru ca head-hunterii sa aiba succes in aceasta “vanatoare de capete”, oferta salariala a companiei care doreste candidatii respectivi, trebuie sa fie cu cel putin 20% mai mare decat ceea ce are omul espectiv in prezent.Din cele prezentate mai sus, ne dam seama ca procesul de vanatoarea nu este unul simplu, si nu se desfasoara pe o perioada relativ scurta de timp. Acest proces implica mult efort si multa implicare din partea agentiei de head-hunting, care trebuie sa adune informatii despre persoanele vizate, head-hunter-ul sa aiba o foarte mare putere de persuasiune,  sa posede abilitati de comunicare, sa fie diplomat si inarmat cu foarte multa rabdare, dar nu trebuie sa piarda din vedere scopul sau. Acest proces in care candidatul vizat trebuie convins sa isi lase postul detinut in prezent, in favoarea noii oferte, se desfasoara de regula intr-un ambient placut, linistit, departa de ochii lumii, la o cafenea eleganta, cu clientela distinsa.Chiar daca procesul de head-hunting este mai costisitor si se intinde pe o perioada mai lunga de timp, veti avea siguranta ca ati angajat candidatul pe care il doriti si de care firma Dvs. are nevoie, deoarece acesta nu vine numai cu o experienta pe un post similar, dar si cu un bagaj de cunostinte legate de concurentul Dvs. si de sistemul de management practicat de acestia.Pana data viitoare, va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
2,52
(606 voturi)
2498 vizite

Alete insemnari din blog

12 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Dependenta de comunicare online
Dependenta de comunicare onlineAmploarea dezvoltarii Internetului in ultimii ani face ca acest mediu virtual sa devina carte de vizita pentru tot mai multe companii, care isi prezinta serviciile, produsele etc. in cadrul site-urilor. Astfel, marketingul este la el acasa, pe Internet nu mai

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Pasii si instrumentele de construire ale unui brand personal
Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de a

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Initiere in Personal Branding
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Ce nu stim insa este ca putem sa facem acest lucru si noi ca indivizi. Nu trebuie sa fim firma pentru a ne crea propriul Brand. Noi insine suntem un brand, cel mai puternic brand pe care il are o companie. In fond, suma tut

12 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Cum sa aduci marketingul pe internet
Cum sa aduci marketingul pe internetSesizand avantajele prezentei online, tot mai multe companii romanesti se orienteaza spre relationship marketing, stabilind o relatie individualizata cu consumatorii care le pot aduce profit.Marketingul continua sa tina pasul cu dezvoltarile tehnologice,

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata
Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piataStim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!