Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

CVul Oglinda imaginii brandului tau

adaugat pe 29 Mar 2009

. El vorbeste in locul tau despre intreaga ta activitate desfasurata pana in present, el scoate la iveala toate calitatile si defectele tale, plusurile si minusurile tale s.a.m.d. Daca stam sa ne gandim de fapt pentru ce ne creem un Brand Personal, vei observa ca obtinerea unul loc de munca, respectiv crearea unei cariere profesionala, este primul lucru care ne vine in minte atunci cand motivam dorinta de a ne crea o imagine cat mai buna. Si atunci, de ce sa nu acordam o atentie desavarsita CV-ului cu care ne prezentam in fata angajatorului si nu numai? Dupa cum spuneam si in alte articole, piata fortei de munca este ca un front de razboi, lupta dandu-se intre cei care isi cauta un loc de munca. Arma de lupta pe acest front este C.V.-ul – cartea de vizita a fiecarui candidat, pe baza caruia poti obtine sau nu jobul visat. Sa ai un C.V. bine redactat nu este o arta, trebuie doar sa urmaresti cativa pasi, si sa fii sigur(a) ca ai completat toate informatiile utile, in urma carora angajatorul isi poate face o prima impresie despre cunostintele tale profesionale. Redactarea unui C.V. este mult mai usoara acum, cand putem descarca de pe internet un model euro pean de C.V., fiind nevoie doar sa completam spatiile libere. In cazul in care nu intri in posesia unui formular european, ai mai jos pasii de redactare: * Incepe C.V.-ul cu datele tale personale, inclusiv numar de telefon, pentru a putea fi contactat. * Scrie-ti obiectivele tale profesionale: in ce domeniu de activitate doresti sa lucrezi, ce tip de companie preferi, ce asteptari salariale ai etc. * Scrie experienta ta profesionala de pana acum, incepand cu ultimul loc de munca. Ai grija sa scrii cat mai concis atributiile tale, precum si rezultatele avute. * Adauga studiile de pana acum, inclusiv cursurile de formare profesionala care le-ai urmat, atestatele profesionale etc. * Nu uita sa precizezi limbile straine cunoscute. * La sfarsit adauga alte informatii relevante despre tine, ce hobby-uri ai, ce programe cunosti, daca posezi carnet de conducere etc. Greseli care sa nu le comiti in timpul interviului: 1. Nu intrerupe niciodata interlocutorul, asculta pana la capat, aratandu-te interesat, din cand in cand mai da afirmativ din cap, dar sa nu exagerezi, da raspunsuri clare si concise, sa fie cat mai scurte si la obiect. In cazul in care nu ai inteles intrebarea, roaga sa ti se repete, fii linistit(a) nu te vei pune intr-o lumina nefavorabila facand acest lucru. 2. Foarte important, niciodata sa nu dai raspunsuri care incep cu “Nu stiu sa fac acest lucru”, “Nu am mai facut niciodata asa ceva” etc…incearca sa expui ceea ce ai facut pana acum, sa scoti in evidenta faptul ca inveti repede, te acomodezi usor si ca nu te-ai dat la o parte de la nimic in cariera ta; 3. Nu mesteca guma. Este cel mai urat lucru posibil care nu se accepta de catre nici un angajator. Mestecatul gumei denota lipsa de interes, lipsa de respect pentru persoana care iti tine interviul si chiar lipsa de respect pentru propria-ti persoana; 4. Niciodata sa nu intrebi la primul interviu despre pachetul salarial oferit de catre angajator. Mai nou, fiecare CV contine si ce Obiectiv salarial ai, asa ca angajatorul stie din start daca isi permite sa te angajeze sau nu; 5. Cu siguranta vei fi intrebat(a) la interviu care au fost motivele pentru care ai plecat de la locurile de munca precedente. Chiar daca motivele pentru care ai plecat tin de comportamentul neadecvat al fostului tau sef, iti recomand sa nu vorbesti de rau nici un sef pe care l-ai avut. Auzind acestea, angajatorul se va gandi ca assa vei vorbi si despre el la alte interviuri la care vei merge, ba mai mult, va crede ca tu ai o problema de comportament, de adaptare si nu angajatorul care s-a purtat urat cu tine; Probabil ca unii dintre voi ati intervievat pe cineva pentru angajare si, independent de CV-ul persoanei si de criteriile riguroase prestabilite, o pondere semnificativa in decizia finala a reprezentat-o ceea ce ati simtit in acel moment, daca ati simtit ca puteti stabili o relatie de durata si fructuoasa cu acea persoana, daca se potriveste tiparului prestabilit pentru postul persoana care va ocupa postul vacant din cadrul companiei. Acest aspect este foarte important, pentru ca lucruri precum reputatia candidatilor, aspectul fizic, vocea, gestica, spontaneitatea, desi nu au nici o legatura directa cu competenta profesionala, cantaresc mult in succesul sau insuccesul unui interviu de angajare. Sunt primele lucruri care le observa angajatorul. El nu are de unde sa stie daca tu esti sau nu competent pentru munca pe care are sa ti-o dea. Tot ce vede el este felul tau de a fi, limbajul trupului, felul in care relationeaza cu tine si alte aspecte pe care tu le faci involuntar, dar pe care el le vede si le ia in considerare. Potrivit cercetatorului american A. Mehrabian, in cazul comunicarilor fata-in-fata (si numai atunci) ceea ce spunem (continutul) reprezinta sub 10% din impresia pe care o facem interlocutorilor. In schimb, felul cum spunem, intonatia, tonul si inflexiunile vocii, rezonanta si coerenta discursului, contribuie cu aproximativ 40%. In alta ordine de idei, peste 50% din acceptarea sau respingerea noastra vine din elementele care tin de prezenta fizica, cum ar fi: postura, imbracamintea, aspectul ingrijit, gestica, privirea etc. Acesta este motivul pentru care specialistii in recrutare recomanda candidatilor care se prezinta la interviu sa isi creeze o Marca Personala, aceasta fiind esentiala pentru a ne scoate din anonimat, pentru a reduce ponderea criteriilor subiective de evaluare si pentru a transmite celor cu care interactionam exact mesajele pe care vrem ca ei sa le asocieze cu noi. Totul este sa aveti rabdare, sa creati o imagine reala, credibila si sa aveti rabdare… peste putin timp imaginea care ati creat-o va face totul pentru voi. Vorbind despre rabdare, si despre cum sa va creati propria imagine care sa va caracterizeze, va redau mai jos un video cu Gary Vaynerchuk (Wine Library) care povesteste cum iti poti crea propriul tau brand. Este absolut genial. Vedeti video aici: http://www.alinablaga.com/personal-branding/cv-ul-oglinda-imaginii-brandului-tau/ Alina Blaga
Cat de mult ti-a placut acest blog?
3,03
(141 voturi)
948 vizite

Alete insemnari din blog

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-ului
Sexul - cel mai bun prieten al Advertising-uluiEste oare sexul cel mai bun prieten al advertising-ului. Oamenii de marketing se folosesc tot mai des de sex pentru a promova un produs? Oare sexul chiar vinde orice? Sunt multe intrebari pe care marketerii si le pun, iar una dintre ele este d

09 Nov 2008

Comenatrii:0 |

Mesajele subliminale.
Mesajele subliminale.Mesajele subliminale. O tehnica pe care toate agentiile de advertising ar folosi-o, dar care este interzisa prin lege. Ce este de fapt publicitatea subliminala? Publicitatea subliminala este orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi &ic

24 Mai 2009

Comenatrii:0 |

Stimulator natural de formare a celulelor STEM
Se stie ca organismul uman este foarte complex si are o functie foarte importanta, si anume aceea de a lupta singur cu inamicii sai, insa multe organisme au nevoie de ajutor din exterior pentru a putea lupta si a se regenera , dar de multe ori nu gasim solutia in exterior pentru a ne putea

16 Apr 2009

Comenatrii:1 |

Universul FIMO
FIMO a fost pentru prima oara un compus de modelare din plastica adus in atentia fabricii de  productie papusi a lui Kathe Kruse la sfârsitul 1930 ca un posibil inlocuitor pentru compusii de plastic care pe timpul razboiului erau tot mai greu de gasit. FIMO, in varianta in care

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Blogul Personal si impactul sau asupra Brandului tau
Ei bine, daca CV-ul si Scrisoarea de intentie sunt vazute doar de angajatori, Blogul este public, poate fi vazut de oricine, poate fi citit de oricine. Blogul, este modul in care iti exprimi ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Moti

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!