Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cum putem avea o campanie de marketing cu un buget mic

adaugat pe 15 Mai 2008

Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca firmele nu isi eficientizeaza activitatile legate de elaborarea planului de marketing, de cercetarea de birou si de teren, cu alte cuvinte, principala cauza este lipsa personalului calificat in crearea si promovarea unui brand. O alta cauza la fel de importanta ar fi evolutia si totodata inmultirea canalelor de promovare (Televiziuni, radio, presa scrisa etc), ceea ce duce la impartirea preferintelor consumatorilor in topul preferintelor. De exemplu, daca dorim sa lansam o campanie de promovare pentru un anumit produs, in primul rand trebuie sa stabilim publicul caruia ne adresam. Pentru a fi siguri de reusita campaniei, trebuie sa avem in vedere toate canalele de promovare, sa vedem la fiecare profilul cititorului, ascultatorului etc. Pentru a atinge intregul public vizat, e de preferat sa alegem mai multi furnizori atat din presa scrisa, cat si din radio, televiziune etc., ceea ce duce la cresterea costurilor de promovare.Citind cele scrise mai sus, putem concluziona ca nu putem realiza o campanie de marketing eficienta cu bani putini. Nimic mai fals. Putem avea o companie de marketing eficienta, singura problema este sa stim cum sa o facem. Pentru ca marketingul sa aiba succes, este nevoie sa se respecte anumite reguli, pe baza carora sa se poata construi o imagine a produsului/serviciului pe care dorim sa il promovam. Astfel,fiecare marketer trebuie sa gandeasca precum un client sau un potential client, sa se intrebe ce caracteristici ale produsului/serviciului ar trebui sa inbunatateasca, sau ce ar trebui sa aduca in plus pentru a-l face cat mai competitiv; fiecare firma trebuie sa desemneze pe cineva din interiorul firmei pentru a discuta cu clientii, pentru a afla ce ii multumeste sau ce ii nemultumeste la produsul/serviciul pe care il folosesc, aceste informatii fiind foarte importante pentru companie, pentru confirmarea suspiciunilor sau testarea presupunerilor in legatura cu piata; in cazul in care bugetul de marketing este redus, departamentul intern de marketing ar trebui sa se ocupe de problemele legate de studierea pietei, publicitate, proiectare sau marketing; neapeland la serviciile unei agentii specializate de marketing, firma economiseste astfel bani, dar totusi ramane o singura problema - departamentul intern de marketing sa stie sa faca aceste lucruri cu maxima eficienta si cu costuri reduse; o alta regula importanta este usurinta cu care consumatorul percepe mesajul pe care dorim sa il tramsmitem, reclame simple, care nu contin zeci de imagini si caracteristici ale produselor/serviciilor, toate comprimate intr-un sfert de pagina etc. Acestea sunt principalele puncte pe care un marketer trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incepe promovarea unui produs/serviciu. Plecand de la aceste etape, isi poate construi campania de marketing, utilizand toate canalele de transmitere a mesajului, canale mai costisitoare, sau mai putin costisitoare. Dintre metodele mai putin costisitoare amintim marketingul viral, guerilla marketing, marketingul direct, metode prin care mesajul ajunge direct la consumator, sau la potentialul consumator, fara prea mult efort financiar.Putem avea o campanie de marketing eficienta si cu costuri reduse, totul este sa fie facuta cum trebuie, si sa se respecte anumiti pasi esentiali care trebuie urmati in marketing.Pana data viitoare va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
3,49
(492 voturi)
2412 vizite

Alete insemnari din blog

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Investiti in ... angajati!
Investiti in …angajati!!!Azi mi-am propus sa dezbat un subiect mai controversat, daca imi permiteti sa il numesc asa, astfel ca am decis sa discutam despre cea mai importanta resursa (din punctul meu de vedere) a unei firme, organizatii, corporatii, cum vreti voi sa o numiti, si anu

16 Apr 2009

Comenatrii:1 |

Margele de nisip
Margelele de nisip sunt taiate uniform, avand o forma sferoidala, marimea lor variind de la sub un milimetru la cativa milimetri. Termenul de margele de nisip se foloseste de regula  pentru orice margea de dimensiuni mici. Ele pot fi folosite pentru simpla insirare, sau ca distantiere

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Dr Robert Young tine conferinte despre pH Miracle in toata lumea
Doctorul Robert O. Young este pus pe fapte mari si doreste sa promoveze peste tot in lume Noua Biologie - pH Miracle. Prima oprire a fost in primavara la Budapesta, iar in luna iunie in Londra, unde Doctorul a prezentat cu lux de amanunte tot ce trebuie sa stim despre cauza adevarata a tut

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Sumarul conferintei de la Londra a doctorului Robert Young
Va spuneam in articolul precedent ca voi reveni cu detalii de la Conferinta tinuta de Dr. Robert Young la Londra. Asadar, de-a lungul conferintei, Robert Young a incercat sa ii invete 5 lectii esentiale pe participanti, si am sa incerc sa va fac o scurta sinteza: 1. Nu trebuie sa fii perfe

15 Mai 2008

Comenatrii:0 |

Team Building - o noua metoda de motivare a angajatilor
Team Building - o noua metoda de motivare a angajatilor!Fiecare manager trebuie sa fie constient ca trebuie sa isi motiveze angajatii atat financiar cat si non-financiar. De ce e atat de necesar sa ne motivam angajatii? Motivand angajatii, acestia vor munci mai mult, mai eficient, intr-un

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!