Blog despre cariere!
 
„ impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional. ”
by: allyssa
 

Cum putem avea o campanie de marketing cu un buget mic

adaugat pe 15 Mai 2008

Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca firmele nu isi eficientizeaza activitatile legate de elaborarea planului de marketing, de cercetarea de birou si de teren, cu alte cuvinte, principala cauza este lipsa personalului calificat in crearea si promovarea unui brand. O alta cauza la fel de importanta ar fi evolutia si totodata inmultirea canalelor de promovare (Televiziuni, radio, presa scrisa etc), ceea ce duce la impartirea preferintelor consumatorilor in topul preferintelor. De exemplu, daca dorim sa lansam o campanie de promovare pentru un anumit produs, in primul rand trebuie sa stabilim publicul caruia ne adresam. Pentru a fi siguri de reusita campaniei, trebuie sa avem in vedere toate canalele de promovare, sa vedem la fiecare profilul cititorului, ascultatorului etc. Pentru a atinge intregul public vizat, e de preferat sa alegem mai multi furnizori atat din presa scrisa, cat si din radio, televiziune etc., ceea ce duce la cresterea costurilor de promovare.Citind cele scrise mai sus, putem concluziona ca nu putem realiza o campanie de marketing eficienta cu bani putini. Nimic mai fals. Putem avea o companie de marketing eficienta, singura problema este sa stim cum sa o facem. Pentru ca marketingul sa aiba succes, este nevoie sa se respecte anumite reguli, pe baza carora sa se poata construi o imagine a produsului/serviciului pe care dorim sa il promovam. Astfel,fiecare marketer trebuie sa gandeasca precum un client sau un potential client, sa se intrebe ce caracteristici ale produsului/serviciului ar trebui sa inbunatateasca, sau ce ar trebui sa aduca in plus pentru a-l face cat mai competitiv; fiecare firma trebuie sa desemneze pe cineva din interiorul firmei pentru a discuta cu clientii, pentru a afla ce ii multumeste sau ce ii nemultumeste la produsul/serviciul pe care il folosesc, aceste informatii fiind foarte importante pentru companie, pentru confirmarea suspiciunilor sau testarea presupunerilor in legatura cu piata; in cazul in care bugetul de marketing este redus, departamentul intern de marketing ar trebui sa se ocupe de problemele legate de studierea pietei, publicitate, proiectare sau marketing; neapeland la serviciile unei agentii specializate de marketing, firma economiseste astfel bani, dar totusi ramane o singura problema - departamentul intern de marketing sa stie sa faca aceste lucruri cu maxima eficienta si cu costuri reduse; o alta regula importanta este usurinta cu care consumatorul percepe mesajul pe care dorim sa il tramsmitem, reclame simple, care nu contin zeci de imagini si caracteristici ale produselor/serviciilor, toate comprimate intr-un sfert de pagina etc. Acestea sunt principalele puncte pe care un marketer trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incepe promovarea unui produs/serviciu. Plecand de la aceste etape, isi poate construi campania de marketing, utilizand toate canalele de transmitere a mesajului, canale mai costisitoare, sau mai putin costisitoare. Dintre metodele mai putin costisitoare amintim marketingul viral, guerilla marketing, marketingul direct, metode prin care mesajul ajunge direct la consumator, sau la potentialul consumator, fara prea mult efort financiar.Putem avea o campanie de marketing eficienta si cu costuri reduse, totul este sa fie facuta cum trebuie, si sa se respecte anumiti pasi esentiali care trebuie urmati in marketing.Pana data viitoare va doresc lecturare placuta si succes in cariera.Alina Blaga - http://www.alinablaga.com Marketing Manager.Public Euroconsulting - Agentie de recrutare si consultanta in marketing.Vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Cat de mult ti-a placut acest blog?
3,49
(492 voturi)
2437 vizite

Alete insemnari din blog

28 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Sumarul conferintei de la Londra a doctorului Robert Young
Va spuneam in articolul precedent ca voi reveni cu detalii de la Conferinta tinuta de Dr. Robert Young la Londra. Asadar, de-a lungul conferintei, Robert Young a incercat sa ii invete 5 lectii esentiale pe participanti, si am sa incerc sa va fac o scurta sinteza: 1. Nu trebuie sa fii perfe

15 Mai 2008

Comenatrii:1 |

Brainstorming sau Munca in Echipa.
Brainstorming sau Munca in Echipa.Companiile sunt structurate pe departamente, fiecare cu domeniul sau de activitate. Fiecare departament este constituit din personal calificat, care sa desfasoare activitatea cu maxima eficienta. Pentru ca un departament sa poata sa isi desfasoare activita

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Indrazneste Aspira la ceva mai bun
Oradea se poate mandri cu noi apartamente cu stil, moderne, spatioase, de calitate superioara, situate intr-o zona unica, pentru oameni care indraznesc sa-si doreasca ceva mai mult de la viata, care doresc confort, siguranta, liniste. Aceste apartamente se adreseaza persoanelor care nu au

29 Mar 2009

Comenatrii:0 |

Platformele sociale cheia de lansare a brandului tau
ati dintre voi nu aveti un cont pe Hi5, Facebook, Twitter, MySpace, si lista poate continua. Ei bine, toate acele conturi sunt create pentru a va promova propria persoana, pentru a gasi noi prieteni, de a comunica tot mai mult, sau de ce nu, de a va gasi jumatatea. Retelele sociale virtual

01 Iul 2009

Comenatrii:0 |

Diabetul si dieta minune a doctorului Robert Young
In articolul Tot ce nu ai stiut despre diabet am prezentat cum este vazut diabetul din prisma Doctorului Robert O. Young si ce solutii a gasit acesta pentru a combate aceasta boala atat de raspandita. A studiat foarte mult acest fenomen, chiar a scris si o carte despre cum trebuie luptat c

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!